AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #22 Skrevet 19. august 2016 Den 16.8.2016 at 22.36, AnonymBruker skrev: Soltegnet er alt for generelt, det kan stemme og det kan ikke stemme. Dere må se på deres eget fødselskart, dvs. hvordan planetene stod i det minuttet dere ble født (kartet endrer seg annen hvert minutt tror jeg). Men soltegnet, spesielt med saturn er såpass sterk at den vil man merke både i soltegnet og acendanten, altså de jobber parallelt. Derfor vil noen si det er tøys og de som setter seg inn i det vil se at det stemmer! Anonymkode: 0811e...30e Dette er et poeng. Jeg sjekker daglig horoskop på astro.com eller astrotheme for der kan man legge inn f.dato, fødested, og nøyaktig fødselstidspunkt- noe som gir en mer korrekt beskrivelse av innflytelsene enn bare stjernetegnet. Jeg er altså tvilling, og når jeg har lest beskrivelse av tvillingene føler jeg at mye av den beskrevne væremåten og evnene stemmer bra, men har aldri kjent meg igjen i dette at tvillingen skal være så ufølsom og til tider kynisk. Tvert i mot veller det over av emosjonalitet hos meg. Svaret fikk jeg da jeg leste mer inngående analyser av mine data og fant ut at jeg har ascendanten i krepsen (følsomt vanntegn), og dermed er langt mer følsom enn tvillinger flest.. En astrolog sa til og med til meg en gang at dette ikke var noen enkel kombo: tvillingens konstante tankespinn som går i 100, kombinert med krepsens følelsesmessige berg-og -dalbane,.. :/ Jeg har i sommer hatt nevnte saturn retrograd i mitt ekteskapshus og det har vært forferdelig tungt. som om hele forholdet mellom meg og mannen plutselig ble så tungt og vanskelig, etter å ha vært trygt og godt i så mange år. Skjønner ikke helt hva som har hendt. Men å lese horoskopet hans ga meg også en del forklaringer- han er under innflytelser som krever endring i hverdagen hans. Det står beskrevet at han vil ha mer overskudd, vil ønske å oppleve mer, mer handling, mer selvtillit- og ønske om å endre ting han ikke har vært fornøyd med, til og med at han vil starte et nytt treningsregime. Alt dette stemmer, og det han ønsker å endre på er en sløv hverdag uten aktivitet+min angst og redsel.... Det vanskelige her er bare at hans endringer på en måte trigger nettopp disse tingene også. Anonymkode: c4ef6...58e
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #23 Skrevet 19. august 2016 16 timer siden, linsejesus skrev: Jomfru. Det betyr at du har saturn i ditt 4.hus for hjem og familie. Kort sagt kan det bety at du vil få/ har hatt ekstra utfordringer eller motgang når det f.eks gjelder hus og hjem (salg, kjøp, renovasjon, flytte, investerere, spare økonomi til dette e.l) eller familie, som f.eks foreldrene dine (eller besteforeldre) trenger deg mer, hvis de f.eks er syk eller annet. Dette er helt generelt, men i den gaten. Saturn skal være i skytten i tre år, så den går ut av ditt 4.hus desember 2017. Det er ofte etter endt saturn periode man ser hvordan saturn har hjulpet oss, selv om det ikke føles sånn der og da. Kjenner du deg igjen? Anonymkode: 0811e...30e
Gjest Zalo2 Skrevet 19. august 2016 #24 Skrevet 19. august 2016 49 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er et poeng. Jeg sjekker daglig horoskop på astro.com eller astrotheme for der kan man legge inn f.dato, fødested, og nøyaktig fødselstidspunkt- noe som gir en mer korrekt beskrivelse av innflytelsene enn bare stjernetegnet. Jeg er altså tvilling, og når jeg har lest beskrivelse av tvillingene føler jeg at mye av den beskrevne væremåten og evnene stemmer bra, men har aldri kjent meg igjen i dette at tvillingen skal være så ufølsom og til tider kynisk. Tvert i mot veller det over av emosjonalitet hos meg. Svaret fikk jeg da jeg leste mer inngående analyser av mine data og fant ut at jeg har ascendanten i krepsen (følsomt vanntegn), og dermed er langt mer følsom enn tvillinger flest.. En astrolog sa til og med til meg en gang at dette ikke var noen enkel kombo: tvillingens konstante tankespinn som går i 100, kombinert med krepsens følelsesmessige berg-og -dalbane,.. :/ Jeg har i sommer hatt nevnte saturn retrograd i mitt ekteskapshus og det har vært forferdelig tungt. som om hele forholdet mellom meg og mannen plutselig ble så tungt og vanskelig, etter å ha vært trygt og godt i så mange år. Skjønner ikke helt hva som har hendt. Men å lese horoskopet hans ga meg også en del forklaringer- han er under innflytelser som krever endring i hverdagen hans. Det står beskrevet at han vil ha mer overskudd, vil ønske å oppleve mer, mer handling, mer selvtillit- og ønske om å endre ting han ikke har vært fornøyd med, til og med at han vil starte et nytt treningsregime. Alt dette stemmer, og det han ønsker å endre på er en sløv hverdag uten aktivitet+min angst og redsel.... Det vanskelige her er bare at hans endringer på en måte trigger nettopp disse tingene også. Anonymkode: c4ef6...58e Uff, kjedelig når saturn kommer inn i 7.huset, føler med deg. Men dette hadde skjedd uansett hvordan kartet hans ser ut, det er bare sånn det er. Det er uunnværlig, for du er nødt til å se på om dette er et forhold som er liv-laga i årene som kommer. Og selv om du ønsker det så er det ikke sikkert at det er det som er "planen din fra øverste hold". Du har fortsatt litt over ett år igjen til å finne ut av dette, er det et solid forhold så kommer dere igjennom det. Med saturn i ekteskaps-huset er det make or break. Men hvis det stemmer at han er tyr så hadde han saturn i sitt 7.hus fram til des-14. Så det betyr at dere kom dere igjennom den perioden også :).
linsejesus Skrevet 19. august 2016 #25 Skrevet 19. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det betyr at du har saturn i ditt 4.hus for hjem og familie. Kort sagt kan det bety at du vil få/ har hatt ekstra utfordringer eller motgang når det f.eks gjelder hus og hjem (salg, kjøp, renovasjon, flytte, investerere, spare økonomi til dette e.l) eller familie, som f.eks foreldrene dine (eller besteforeldre) trenger deg mer, hvis de f.eks er syk eller annet. Dette er helt generelt, men i den gaten. Saturn skal være i skytten i tre år, så den går ut av ditt 4.hus desember 2017. Det er ofte etter endt saturn periode man ser hvordan saturn har hjulpet oss, selv om det ikke føles sånn der og da. Kjenner du deg igjen? Anonymkode: 0811e...30e Nei, har ikke hatt større problemer enn andre med å få ordnet hus og hjem, har tvert imot vært ganske heldig. Foreldrene mine er gamle, men friske. Min tvilling som er født ti minutter etter meg har det omtrent på samme måte når det gjelder dette. Ellers er vi svært forskjellige og har møtt ekstremt forskjellige utfordringer i livet, så om noe skulle passe på mitt liv vil det sannsynligvis ikke stemme på hennes.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #26 Skrevet 19. august 2016 Den 16. august 2016 at 8.03, AnonymBruker skrev: Wow.. så rart!! Ny jobb på mannen min også i mai (tyren altså).... med masse fester og tilstelninger. og nytt treningsregime! Jeg leser på en drøss av amerikanske nettsider. Der kan du velge daglig/ukentlig/månedlig og årshorsoskop, og også noen steder legge inn fødselstidspunktet og -stedet ditt, slik at du får med alle dine personlige påvirkninger. se f.eks på astrology king (der er hvert tegn delt inn i decans, etter dato), horoscope.com, astro.com, cafe astrology og astrology club. Jeg leser daglig-horoskopene nå og årshoroskopene. ser at de gjengir de samme tendensene og planetene på de ulike sidene og hva disse betyr. Tyren har et av sine aller mest heldige år i år, med mye overskudd, ny jobbmulighet og så er de visst ufattelig ettertraktet på kjærlighetsfronten og opplever mye nytt og spennende. Tvillingene har derimot en rekke uheldige innvirkninger i sitt tegn storparten av året, helt til nå august/sept, da lykkeplaneten Jupiter endelig havner i vårt "ekteskapshus" etter å ha fått den ene tunge leksa etter den andre av Saturn, planeten som "tester" hvor mye du vil tåle og orke i et forhold... :/ Etter 17 år i et veldig lykkelig ekteskap har denne sommeren vært steintung for denne tvillingen iaf. Er blitt usikker, redd og litt ensom (ikke konkret, bare emsojonelt).. Anonymkode: c4ef6...58e Så vittig! Jeg er også tyr og kjenner meg igjen i en del her. Blant annet: ufattelig ettertraktet på kjærlighetsfronten. ble singel i vår og føler folk har stått i kø, men jeg er ikke interessert i noe nytt. Kanskje det er dumt, hvis jeg kun er så heldig i år 🙈 Har opplevd utrolig mye nytt og spennende, reist mye, flyttet to ganger osv. Men samtidig er dette det ringeste året jeg har hatt psykisk på mange områder. Så det med at dette er ett av mine aller heldigste år kjenner jeg meg ikke helt igjen i. Hvis du kun skal anbefale en eller to sider for horoskop, hvilke anbefaler du da? Anonymkode: ab4e8...b54
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #27 Skrevet 19. august 2016 2 timer siden, Zalo2 skrev: Uff, kjedelig når saturn kommer inn i 7.huset, føler med deg. Men dette hadde skjedd uansett hvordan kartet hans ser ut, det er bare sånn det er. Det er uunnværlig, for du er nødt til å se på om dette er et forhold som er liv-laga i årene som kommer. Og selv om du ønsker det så er det ikke sikkert at det er det som er "planen din fra øverste hold". Du har fortsatt litt over ett år igjen til å finne ut av dette, er det et solid forhold så kommer dere igjennom det. Med saturn i ekteskaps-huset er det make or break. Men hvis det stemmer at han er tyr så hadde han saturn i sitt 7.hus fram til des-14. Så det betyr at dere kom dere igjennom den perioden også :). Takk for svar!! Veldig interessant det du sa om at han hadde saturn i sitt 7.hus til des-14... Jeg har nemlig tenkt på det i det siste- hva som vil skje hvis/når han får denne innflytelsen i samme hus. Jeg mener å ha lest at denne saturn-innflytelsen bare kommer i ekteskapshuset hvert 29.år, så da tenkte jeg at det er sinnsykt bra når jeg nå blir ferdig med den neste år, slik at jeg er oppi 60-åra neste gang og hvis hans var der til -14 er det lenge til noen av oss får den der igjen. Fortell meg gjerne alt du vet om saturn, forresten !!! Forholdet vårt er bunnsolid. Vi har hatt 17 fantastiske år med STOR kjærlighet sammen. Det ER liksom bare oss to, uansett. Jeg kunne ikke merke noen utfordringer i forholdet vårt frem til des -14, bare ytre stress med enormt mye jobbing. men ikke noe som tæret på det vi to har. Jeg leser at saturn har vært i mitt 7.hus siden sent 2014, så jeg fikk den vel der etter ham. Og jeg har ikke merket noe negativ påvirkning på forholdet mellom oss de halvannet årene den har vært der, før i sommer (riktig nok litt stress i vår men det var pga flytting). Og det er jo nettopp i sommer saturn gikk retrograd og det sto at jeg skulle føle meg "pulverisert", nervøs og paranoid, emosjonelt usikker og redd.Dette slo jammen meg til på en prikk... Fordi saturn ga meg livslekser og "tester" relatert til forholdet. Saturn snudde 13.aug, og det merkelige var at i dagene frem til denne datoen var det som om jeg kom til meg selv igjen, noe snappet på plass og redselen avtok. Og noiaen hadde en peak litt før 17.juni, det leste jeg og i etterkant at den skulle ha.. Merkelig. Men - jeg har andre venner født i tvillingen (også en som er git med en tyr), som IKKE kjenner seg igjen i disse tingene. Siden jeg ikke har merket stort til saturn før retrograd-fasen i sommer, klamrer jeg meg til håpet om at jeg ikke vil merke mer til den fom nå av heller, da den går direkte. slik at tiden frem til den er ute av mitt 7.hus vil gå bra. Jeg vil visstnok dessuten få jupiter inn i mitt kjærlighetsliv fom september i år og også en heldig påvirkning fra venus, så jeg håper alt snart vil bli bedre. For aldri har jeg hatt en lengre og vondere sommer enn i år... Elsker mannen min og håper snart alt er normalt igjen. Ingen tvil om at jeg tenker vi er liv laga, solid forhold med mye kjærlighet... Anonymkode: c4ef6...58e
Gjest Zalo2 Skrevet 19. august 2016 #28 Skrevet 19. august 2016 53 minutter siden, linsejesus skrev: Nei, har ikke hatt større problemer enn andre med å få ordnet hus og hjem, har tvert imot vært ganske heldig. Foreldrene mine er gamle, men friske. Min tvilling som er født ti minutter etter meg har det omtrent på samme måte når det gjelder dette. Ellers er vi svært forskjellige og har møtt ekstremt forskjellige utfordringer i livet, så om noe skulle passe på mitt liv vil det sannsynligvis ikke stemme på hennes. Ok, som sagt så er dette 50/50 siden det er såpass generelt. Men akkurat saturn har en tendens til å vise seg fram uansett. 10 minutter er lang tid, ikke fordi planetene beveger seg noe (foruten månen) men fordi husene og acendanten endrer seg hele tiden. Så derfor kan dere ha svært ulike personligheter og utfordringer fordi de nesten garantert faller i ulike hus. Derfor er tvillinger ofte bare like utseendemessig men ikke i personlighet (astrologisk sett), fordi energiene fordeler seg på disse ulike områdene. Saturn er uansett bare kommet halvveis, så mye kan enda skje
Gjest Zalo2 Skrevet 19. august 2016 #29 Skrevet 19. august 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar!! Veldig interessant det du sa om at han hadde saturn i sitt 7.hus til des-14... Jeg har nemlig tenkt på det i det siste- hva som vil skje hvis/når han får denne innflytelsen i samme hus. Jeg mener å ha lest at denne saturn-innflytelsen bare kommer i ekteskapshuset hvert 29.år, så da tenkte jeg at det er sinnsykt bra når jeg nå blir ferdig med den neste år, slik at jeg er oppi 60-åra neste gang og hvis hans var der til -14 er det lenge til noen av oss får den der igjen. Fortell meg gjerne alt du vet om saturn, forresten !!! Forholdet vårt er bunnsolid. Vi har hatt 17 fantastiske år med STOR kjærlighet sammen. Det ER liksom bare oss to, uansett. Jeg kunne ikke merke noen utfordringer i forholdet vårt frem til des -14, bare ytre stress med enormt mye jobbing. men ikke noe som tæret på det vi to har. Jeg leser at saturn har vært i mitt 7.hus siden sent 2014, så jeg fikk den vel der etter ham. Og jeg har ikke merket noe negativ påvirkning på forholdet mellom oss de halvannet årene den har vært der, før i sommer (riktig nok litt stress i vår men det var pga flytting). Og det er jo nettopp i sommer saturn gikk retrograd og det sto at jeg skulle føle meg "pulverisert", nervøs og paranoid, emosjonelt usikker og redd.Dette slo jammen meg til på en prikk... Fordi saturn ga meg livslekser og "tester" relatert til forholdet. Saturn snudde 13.aug, og det merkelige var at i dagene frem til denne datoen var det som om jeg kom til meg selv igjen, noe snappet på plass og redselen avtok. Og noiaen hadde en peak litt før 17.juni, det leste jeg og i etterkant at den skulle ha.. Merkelig. Men - jeg har andre venner født i tvillingen (også en som er git med en tyr), som IKKE kjenner seg igjen i disse tingene. Siden jeg ikke har merket stort til saturn før retrograd-fasen i sommer, klamrer jeg meg til håpet om at jeg ikke vil merke mer til den fom nå av heller, da den går direkte. slik at tiden frem til den er ute av mitt 7.hus vil gå bra. Jeg vil visstnok dessuten få jupiter inn i mitt kjærlighetsliv fom september i år og også en heldig påvirkning fra venus, så jeg håper alt snart vil bli bedre. For aldri har jeg hatt en lengre og vondere sommer enn i år... Elsker mannen min og håper snart alt er normalt igjen. Ingen tvil om at jeg tenker vi er liv laga, solid forhold med mye kjærlighet... Anonymkode: c4ef6...58e Ja saturn bruker nesten 30 år rundt, så i følge stjernetegnet er det etter dette lenge til neste gang. Men ikke for å ødelegge gleden men du har fortsatt fødselskartet, som er det som stemmer best. Så du kan gå inn på f.eks astro.com og finne ditt 7.hus og se når saturn kommer inn igjen. Men husk du må vite akkurat hvilket tidspunkt på dagen du er født. Du vet sikkert like mye om saturn som meg, hvis ikke bare les deg opp , men den beste måten å bli kjent med saturn er å erfare den som du gjør nå At du ikke merket noe til saturn før nå kan være om du er født senere inn i stjernetegnet og derfor kjenner påvirkningen senere. Og det kan være at han følte saturn i sitt 7.hus selv om du ikke merket noe, for den som har det kan også føle at partneren er mer distansert, fraværende, kald selv om du ikke følte du var det. Da han hadde saturn i 7. hadde du den i 6. så det kan være du var opptatt med jobb eller annet som gjorde at han følte seg tilsidesatt eller glemt. Men det er bare vill gjetning. Jeg tipper dere er et par som kommer dere igjennom det, høres sånn ut
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #30 Skrevet 19. august 2016 12 minutter siden, Zalo2 skrev: Ja saturn bruker nesten 30 år rundt, så i følge stjernetegnet er det etter dette lenge til neste gang. Men ikke for å ødelegge gleden men du har fortsatt fødselskartet, som er det som stemmer best. Så du kan gå inn på f.eks astro.com og finne ditt 7.hus og se når saturn kommer inn igjen. Men husk du må vite akkurat hvilket tidspunkt på dagen du er født. Du vet sikkert like mye om saturn som meg, hvis ikke bare les deg opp , men den beste måten å bli kjent med saturn er å erfare den som du gjør nå At du ikke merket noe til saturn før nå kan være om du er født senere inn i stjernetegnet og derfor kjenner påvirkningen senere. Og det kan være at han følte saturn i sitt 7.hus selv om du ikke merket noe, for den som har det kan også føle at partneren er mer distansert, fraværende, kald selv om du ikke følte du var det. Da han hadde saturn i 7. hadde du den i 6. så det kan være du var opptatt med jobb eller annet som gjorde at han følte seg tilsidesatt eller glemt. Men det er bare vill gjetning. Jeg tipper dere er et par som kommer dere igjennom det, høres sånn ut Takk for svar, veldig interessant!! Jada- jeg var meget opptatt med jobb en periode, så han kunne føle seg "tilsidesatt". det sa han også husker jeg. men det var frem til medio 2013. Fom da var det han som var mye opptatt med krav på jobb.. har vært mye av det for oss to frem til i vår egentlig, da han fikk sitt store frihetsbehov.... Og det føles skummelt for meg, for vi har liksom alltid vært sammen. Skjønte ikke helt det med fødselskartet... hvis jeg er tvilling og det vil være 30 år til neste gang, hvordan skal f.kartet kunne ha hyppigere besøk av saturn? Anonymkode: c4ef6...58e
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #31 Skrevet 19. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så vittig! Jeg er også tyr og kjenner meg igjen i en del her. Blant annet: ufattelig ettertraktet på kjærlighetsfronten. ble singel i vår og føler folk har stått i kø, men jeg er ikke interessert i noe nytt. Kanskje det er dumt, hvis jeg kun er så heldig i år 🙈 Har opplevd utrolig mye nytt og spennende, reist mye, flyttet to ganger osv. Men samtidig er dette det ringeste året jeg har hatt psykisk på mange områder. Så det med at dette er ett av mine aller heldigste år kjenner jeg meg ikke helt igjen i. Hvis du kun skal anbefale en eller to sider for horoskop, hvilke anbefaler du da? Anonymkode: ab4e8...b54 Hmmm jeg besøker jo de fleste sider som finnes for tiden, så å bare velge en er litt vanskelig. Men astro.com og astrotheme har iaf muligheten til å legge inn personlige data som f.tidspunkt og -sted. ellers fant jeg mye interessant på årshoroskopet til astrology king.. se også horoscope.com Anonymkode: c4ef6...58e
Gjest Zalo2 Skrevet 19. august 2016 #32 Skrevet 19. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar, veldig interessant!! Jada- jeg var meget opptatt med jobb en periode, så han kunne føle seg "tilsidesatt". det sa han også husker jeg. men det var frem til medio 2013. Fom da var det han som var mye opptatt med krav på jobb.. har vært mye av det for oss to frem til i vår egentlig, da han fikk sitt store frihetsbehov.... Og det føles skummelt for meg, for vi har liksom alltid vært sammen. Skjønte ikke helt det med fødselskartet... hvis jeg er tvilling og det vil være 30 år til neste gang, hvordan skal f.kartet kunne ha hyppigere besøk av saturn? Anonymkode: c4ef6...58e Stjernetegnet er bare der solen er lokalisert, derfor blir stjernetegnet tvillingene veldig generelt. Når du finner ditt eget fødselskart så kan du egentlig "glemme" stjernetegnet ditt fordi du har funnet ditt unike "stempel" som er deg. Nesten (om noen?) ingen har samme fødselskart. Derfor er det sånn at bare litt stemmer i ny og ned om man bare ser på stjernetegnet. Men både soltegnet, månetegnet og acendanten jobber parallelt. Så fra soltegnet/stjernetegnet har du saturn i 7.hus, men fra ditt eget fødselskart kan den være hvor som helst utifra acendanten. Men begge jobber altså på to ulike felt samtidig. Og husk husene i ditt eget kart kan være mye større eller mindre enn de 30 gradene i soltegnet.
AnonymBruker Skrevet 19. august 2016 #33 Skrevet 19. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar!! Veldig interessant det du sa om at han hadde saturn i sitt 7.hus til des-14... Jeg har nemlig tenkt på det i det siste- hva som vil skje hvis/når han får denne innflytelsen i samme hus. Jeg mener å ha lest at denne saturn-innflytelsen bare kommer i ekteskapshuset hvert 29.år, så da tenkte jeg at det er sinnsykt bra når jeg nå blir ferdig med den neste år, slik at jeg er oppi 60-åra neste gang og hvis hans var der til -14 er det lenge til noen av oss får den der igjen. Fortell meg gjerne alt du vet om saturn, forresten !!! Forholdet vårt er bunnsolid. Vi har hatt 17 fantastiske år med STOR kjærlighet sammen. Det ER liksom bare oss to, uansett. Jeg kunne ikke merke noen utfordringer i forholdet vårt frem til des -14, bare ytre stress med enormt mye jobbing. men ikke noe som tæret på det vi to har. Jeg leser at saturn har vært i mitt 7.hus siden sent 2014, så jeg fikk den vel der etter ham. Og jeg har ikke merket noe negativ påvirkning på forholdet mellom oss de halvannet årene den har vært der, før i sommer (riktig nok litt stress i vår men det var pga flytting). Og det er jo nettopp i sommer saturn gikk retrograd og det sto at jeg skulle føle meg "pulverisert", nervøs og paranoid, emosjonelt usikker og redd.Dette slo jammen meg til på en prikk... Fordi saturn ga meg livslekser og "tester" relatert til forholdet. Saturn snudde 13.aug, og det merkelige var at i dagene frem til denne datoen var det som om jeg kom til meg selv igjen, noe snappet på plass og redselen avtok. Og noiaen hadde en peak litt før 17.juni, det leste jeg og i etterkant at den skulle ha.. Merkelig. Men - jeg har andre venner født i tvillingen (også en som er git med en tyr), som IKKE kjenner seg igjen i disse tingene. Siden jeg ikke har merket stort til saturn før retrograd-fasen i sommer, klamrer jeg meg til håpet om at jeg ikke vil merke mer til den fom nå av heller, da den går direkte. slik at tiden frem til den er ute av mitt 7.hus vil gå bra. Jeg vil visstnok dessuten få jupiter inn i mitt kjærlighetsliv fom september i år og også en heldig påvirkning fra venus, så jeg håper alt snart vil bli bedre. For aldri har jeg hatt en lengre og vondere sommer enn i år... Elsker mannen min og håper snart alt er normalt igjen. Ingen tvil om at jeg tenker vi er liv laga, solid forhold med mye kjærlighet... Anonymkode: c4ef6...58e Er det mulig!? Saturn i femte, sjette og syvende hus. Må bare le altså. Anonymkode: 4c9c3...335
linsejesus Skrevet 19. august 2016 #34 Skrevet 19. august 2016 4 timer siden, Zalo2 skrev: Ok, som sagt så er dette 50/50 siden det er såpass generelt. Men akkurat saturn har en tendens til å vise seg fram uansett. 10 minutter er lang tid, ikke fordi planetene beveger seg noe (foruten månen) men fordi husene og acendanten endrer seg hele tiden. Så derfor kan dere ha svært ulike personligheter og utfordringer fordi de nesten garantert faller i ulike hus. Derfor er tvillinger ofte bare like utseendemessig men ikke i personlighet (astrologisk sett), fordi energiene fordeler seg på disse ulike områdene. Saturn er uansett bare kommet halvveis, så mye kan enda skje Mener du at jeg og mine søsken har forskjellig personlighet og opplever forskjellige ting pga. stjernene, heller enn genetikk, kultur, oppvekst etc? Disse energiene, hva er egentlig det?
Gjest Zalo2 Skrevet 21. august 2016 #35 Skrevet 21. august 2016 Den 19.8.2016 at 23.07, linsejesus skrev: Mener du at jeg og mine søsken har forskjellig personlighet og opplever forskjellige ting pga. stjernene, heller enn genetikk, kultur, oppvekst etc? Disse energiene, hva er egentlig det? Men dere har vel hatt den samme oppveksten, med den samme kulturen og de samme genene men allikevel er dere sannsynligvis veldig ulike som personer, med ulike personliheter og hva dere har- og kommer til å oppleve igjennom livet. Dette er nok energiene man er født inn i som påvirker (for de av oss som tror på slikt). Vet ikke hvordan jeg skal forklare energier. Hvis du mener fra en astrofysiker sitt ståsted så aner jeg ikke.
prt90 Skrevet 21. august 2016 #36 Skrevet 21. august 2016 (endret) Den 16.8.2016 at 12.58, AnonymBruker skrev: (jada, postet den i alternativ-forumet, men lite liv der inne...) Har dere hatt en bra sommer ift kjærlighet? Jeg har nå i ettertid (etter en hard sommer) lest årshoroskopet mitt og ser at mye av det jeg har gått gjennom denne sommeren har vært "varslet". Saturn retrograd i tvillingens ekteskapshus varsler turbulens, "alvor" i kjærlighetslivet,. innse fakta, oppleve nedturer, føle seg litt alene og distansert fra partner, uenighet, redsel, angst (!) etc... alt dette skulle inntreffe fra våren frem til 13. august, og for meg har det truffet som hånd i hanske... Enda rarere er det at min manns horoskop (tyr) passer perfekt på ham også: masse aktivitet og ny "livsstil" fra mai av, mer energi ,mer trening og aktivitet, mer borte hjemmefra, overskudd, ønsker mer av livet, en del egoisme ift egne behov/ønsker, spes i juli.. Ønsker å sette grenser ift hva han er misfornøyd med i forholdet og vil ha endring.. Er det noen som kjenner seg igjen i tvillingens utfordrende sommer emosjonelt sett? Jeg kjente nesten ikke meg selv igjen i juni/juli, men synes det var påfallende det jeg leste i etterkant.. Klamrer meg til at høsten skal bli sosial og fylt med gode innflytelser og masse kjærlighet til neste høst, slik det også er spådd.... Anonymkode: c4ef6...58e Da jeg var ung journalist pleide jeg å skrive disse horoskopene for et middels stort ukeblad. Var ganske flink og fikk gode tilbakemeldinger på dem, men nå skriver jeg mest om økonominyheter. Jeg må innrømme at jeg blir litt forferdet over at noen tar dem så seriøst. Og ja. Horoskop er bare tull/underholdning som vi skriver passe tåkete slik at det skal passe med litt godvilje. Endret 21. august 2016 av prt90
AnonymBruker Skrevet 21. august 2016 #37 Skrevet 21. august 2016 2 timer siden, prt90 skrev: Da jeg var ung journalist pleide jeg å skrive disse horoskopene for et middels stort ukeblad. Var ganske flink og fikk gode tilbakemeldinger på dem, men nå skriver jeg mest om økonominyheter. Jeg må innrømme at jeg blir litt forferdet over at noen tar dem så seriøst. Og ja. Horoskop er bare tull/underholdning som vi skriver passe tåkete slik at det skal passe med litt godvilje. Dette er ikke noe man finner i Hjemmet eller slikt, det er horoskoper satt opp på større astro-nettsider. Jeg har sikkert besøkt 10 forskjellige sider og lest om mitt årshorohskop nå og de beskriver alle de samme "større" trendene mtp planetenes posisjon, F.eks Saturn i 7.hus (ekteskapshuset) som betyr utfordringer i forholdet, eller Jupiter i huset for jobb som betyr hell etc. Noen av disse er temmelig grundige og beskriver veldig nøyaktig effekten av ulike planetariske påvirkninger- og de beskriver det så likt at det neppe er en ung journalist som sitter og dikter opp dette på hver enkelt side.. Anonymkode: c4ef6...58e
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #38 Skrevet 22. august 2016 Den 19.8.2016 at 20.33, Zalo2 skrev: Stjernetegnet er bare der solen er lokalisert, derfor blir stjernetegnet tvillingene veldig generelt. Når du finner ditt eget fødselskart så kan du egentlig "glemme" stjernetegnet ditt fordi du har funnet ditt unike "stempel" som er deg. Nesten (om noen?) ingen har samme fødselskart. Derfor er det sånn at bare litt stemmer i ny og ned om man bare ser på stjernetegnet. Men både soltegnet, månetegnet og acendanten jobber parallelt. Så fra soltegnet/stjernetegnet har du saturn i 7.hus, men fra ditt eget fødselskart kan den være hvor som helst utifra acendanten. Men begge jobber altså på to ulike felt samtidig. Og husk husene i ditt eget kart kan være mye større eller mindre enn de 30 gradene i soltegnet. Høres avansert ut. jeg har vært inne på astro og sett på posisjonene til planetene osv i mitt fødselskart men det gjorde meg over hodet ikke klokere mtp saturns evt neste inntreden.. jeg hadde visst saturn i 3.hus v fødselen, ser det ut til (Saturn Leo, 12 degrees in house 3, direct, er det som står). Hvordan finner man da ut når den kommer inn igjen..? takk for svar! Anonymkode: c4ef6...58e
Gjest Zalo2 Skrevet 22. august 2016 #39 Skrevet 22. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Høres avansert ut. jeg har vært inne på astro og sett på posisjonene til planetene osv i mitt fødselskart men det gjorde meg over hodet ikke klokere mtp saturns evt neste inntreden.. jeg hadde visst saturn i 3.hus v fødselen, ser det ut til (Saturn Leo, 12 degrees in house 3, direct, er det som står). Hvordan finner man da ut når den kommer inn igjen..? takk for svar! Anonymkode: c4ef6...58e Ok, du må se på hvor ditt 7.hus er. Det er den du må finne og så ser du hvor saturn er nå ( 9 grader skytten). Hvis du finner ut hvor ditt 7.hus begynner så kan jeg finne ut når du får saturn der igjen
AnonymBruker Skrevet 22. august 2016 #40 Skrevet 22. august 2016 3 timer siden, Zalo2 skrev: Ok, du må se på hvor ditt 7.hus er. Det er den du må finne og så ser du hvor saturn er nå ( 9 grader skytten). Hvis du finner ut hvor ditt 7.hus begynner så kan jeg finne ut når du får saturn der igjen Mitt 7. Er ikke nevnt under house positions i mitt fødselshoroskop... bare disse husene er nevnt; 2, 3, 5, 6, 8, 9, 11, 12.. men jg kan prøve å se om jeg finner er ordentlig kart og se om jeg finner 7.hus der? Anonymkode: c4ef6...58e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå