Gå til innhold

Eldre student, venner i klassen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 34 år, og mye eldre enn de fleste jeg studerer med. Syns det er vanskelig å få gode venner i klassen. Vi er 100 stykker, og mange har funnet hverandre. Dette er andre året vårt, og jeg føler at det er for sent å komme inn i en gjeng nå.

Jeg kjenner mange, og kan småpratet med kanskje 30 stk. Men når samtalen stopper opp litt, går de videre til sitt, så jeg syns ikke jeg kan henge meg på. Jeg er sosial og ganske utadvent, samt flink på skolen. Men på grunn av aldersforskjellen har vi litt forskjellige interesser, pluss at jeg ikke blir med på studentarrangementer på fritiden. Lurer på om mange har blitt så godt kjent fordi de bor i studentboliger?

Jeg vil ha noen å sitte sammen med. Og spise lunsj sammen med hver dag. Noen å være på gruppe med når vi skal deles opp. Og generelt noen som gir meg beskjed, og motsatt, hvis en forelesning er avlyst eller lignende. En eller flere gode venner. Vet jeg har masse å tilby de rette personen, både med godt humør, humor, mye livserfaring og er faglig sterk. Ikke noe rart ved meg, bortsett fra at jeg er eldre og har mann og barn.

Noen tips til hvordan jeg skal fikse denne situasjonen?

Anonymkode: bc671...f34

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...