Gå til innhold

Fortell om folk som blander seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften, fortell om folk som blander seg i oppdragelsen, klær og utstyr, mat og andre ting. Del morsomme og kjipe episoder som hander om deg og din familie!  

Jeg har ikke barn enda så kan ikke bidra med noe. Men synes det er utrolig spennende å lese på :)

Leser litt her og litt der i tråder, så hadde vert kjekt om episodene hadde blitt samlet :popcorn:

Anonymkode: e4812...2d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det er dette du sikter til, men jeg er så ufattelig lei av ALLE som sier at babyen min har luftsmerter hver gang den gråter. NEI, han har ikke luft i magen, han er sulten!! Jeg er så heldig at jeg har en baby som kun gråter ved sult og eventuelt smerter. Ellers er det bare sutring hvis det er noe. Babyen min hadde luftsmerter kun de første ukene vi ikke fikk til ammingen. Spesielt den eldre garde begynner å snakke om kolikk bare ved sutring...... :murvegg:

Anonymkode: 7de9d...529

Skrevet

snakket akkurat om min bror som baksnakka min andre bror og kritiserte meg for å bli stressa av det. For da burde jeg jo skjerpe meg. akkurat nå er jeg bare lei meg. 

Anonymkode: d9075...b5d

Skrevet (endret)

Jeg fikk barn i april og skulle gifte meg og holde dåp noen måneder etter. Min svigerinne blandet seg så mye opp i og kritiserte meg for hvordan jeg gjorde ting med babyen på bryllups-/dåpsdagen at det eneste jeg forknipper den dagen med er stress og mas fra min svigerinne. Blir helt på gråten bare jeg tenker på det.

Endret av Stum481
  • Liker 1
Skrevet

Min svigerinne (3 barnsmor) prøvde å gi meg tips til hvordan jeg skulle oppdra barn samt ting man burde prøve for å gjøre ting enklere for oss foreldre... Her er noen eksempler:

- Er barna vanskelig å legge? Stapp dem fulle av brus og boller noen timer før leggetid, så får de så mye energi at vi løper rundt hele tiden. Når det er tid for å sove, sovner de som oftest i sofaen foran tv'en, så da er det bare å bære dem i seng. 

- Hvis barna ikke vil spise maten som blir servert (uansett om det er hjemme eller på besøk), gi dem noe annet. Det er tross alt viktigst at de spiser noe. Jeg har dessverre vært vitne til dette flere ganger, der de har vært på besøk og nektet å spise maten. Da reiser mor seg opp, går gjennom kjøkkenskapene til de som bor der, og gir barnet/barna baguetter, frokostblanding, kjeks eller noe annet hun finner. 

- Når de er på besøk hos andre, er det utelukkende de som bor der som skal passe på. Hvis barna klatrer på møblene, kler seg ut i dukene som ligger på bordet, hopper i sengen inne på rommet som var lukket, sier ikke denne moren noen ting. Hun mener at det er huseiernes hus, regler og derfor må de også passe på og si ifra til barna. 

- Hvis barna er frekke mot andre (svarer frekt, svarer ikke, gir stygge blikk, kommer med frekke kommentarer osv.) er det absolutt morsomt, og derfor skal man le så høyt man kan. 

Anonymkode: 24acb...a45

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min svigerinne (3 barnsmor) prøvde å gi meg tips til hvordan jeg skulle oppdra barn samt ting man burde prøve for å gjøre ting enklere for oss foreldre... Her er noen eksempler:

- Er barna vanskelig å legge? Stapp dem fulle av brus og boller noen timer før leggetid, så får de så mye energi at vi løper rundt hele tiden. Når det er tid for å sove, sovner de som oftest i sofaen foran tv'en, så da er det bare å bære dem i seng. 

- Hvis barna ikke vil spise maten som blir servert (uansett om det er hjemme eller på besøk), gi dem noe annet. Det er tross alt viktigst at de spiser noe. Jeg har dessverre vært vitne til dette flere ganger, der de har vært på besøk og nektet å spise maten. Da reiser mor seg opp, går gjennom kjøkkenskapene til de som bor der, og gir barnet/barna baguetter, frokostblanding, kjeks eller noe annet hun finner. 

- Når de er på besøk hos andre, er det utelukkende de som bor der som skal passe på. Hvis barna klatrer på møblene, kler seg ut i dukene som ligger på bordet, hopper i sengen inne på rommet som var lukket, sier ikke denne moren noen ting. Hun mener at det er huseiernes hus, regler og derfor må de også passe på og si ifra til barna. 

- Hvis barna er frekke mot andre (svarer frekt, svarer ikke, gir stygge blikk, kommer med frekke kommentarer osv.) er det absolutt morsomt, og derfor skal man le så høyt man kan. 

Anonymkode: 24acb...a45

Jeg tok den!:laugh:

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

snakket akkurat om min bror som baksnakka min andre bror og kritiserte meg for å bli stressa av det. For da burde jeg jo skjerpe meg. akkurat nå er jeg bare lei meg. 

Anonymkode: d9075...b5d

Slik er min mor også. Hun blir skikkelig hissig når jeg ikke vil være med å baksnakke. :roll:

Anonymkode: 2fc2b...7a1

Skrevet

Min svigermor spør hele tiden og barnet mitt barnet mitt (21mnd) om han har spist. "Har du spist frokost?" "Skal han ikke spise noe?" "Skal han ikke ha melk?" Det samme gjelder middag og kveldsmat. Som om jeg ikke skulle gi han mat. Og hun er og så overbevist om at han må ha minst en liter melk i døgnet. "Softis er jo ikke så ille, det er jo melk i det!" "Ikke si til mamma at jeg har gitt deg kjeks nå igjen, da blir hun hissig! Haha!" 

Når barnet ikke lenger spiser ved måltidene fordi han blir proppa med dritt hele dagen er det frustrerende! Og dette er en som spiser alt og er veldig flink ved matbordet.

Her om dagen kjøpte hun tre km med barnet uten bilstol. "Vi gjorde det alltid før!" Jeg svarte henne med at vanligste dødsårsak til barnedød på barn under 4 år (her til lands) er bilulykker fordi de er dårlig sikret. Men så er hun overbevist om at en kan få tarmslyng og lignende om en dusjer/bader innen tre timer etter et måltid

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...