Gå til innhold

Plutselig blir han helt stressa


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har "alt" på plass med utdanning, gode jobber og stor bolig. Vi har avtalt å droppe kondomen i disse dager, med mest press fra meg (han trenger litt press på det å etablere seg selv om vi har vært sammen i mange år). Han tviler ikke på at han elsker meg, men han er livredd for ansvaret med å bli foreldre (+ at vi har vært omgitt av mange småbarnsfamilier i det siste og han syns det er så masete) og nå er han livredd for å ha sex med meg fordi det blir ubeskyttet... hva skal jeg gjøre for å roe han ned? Det fungerer ihvertfall ikke å mase! Det skal sies at han vet at han vil etablere seg med meg og at vi allerede har utsatt prøvingen en gang på grunn av hans usikkerhet!

Anonymkode: 320e4...a6d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han burde ha sterilisert seg, så han er helt trygg. Helt åpenbart han ikke vil ha barn og bør ikke mases på, overtales av deg, til å få barn. Blir du gravid, og bærer frem barnet, så skjer nok det klassiske. Forholdet deres ryker. Alt fordi du er så verpesyk. 

Anonymkode: c0240...a23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be han finne seg en kjæreste på 18  eller noe som ikke stiller krav til han så kan ha fortsette å leke barnehage alene, eventuelt påpek ironien i at han selv oppfører seg som en baby. Han høres ikke særlig mandig ut for å si det mildt..For en sippeunge." Åh mamma! Jeg vet ikke om jeg tørr alikevel, hulk.."

Anonymkode: 92f70...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi

Er det virkelig en god ide med press,og å prøve når han er så usikker? Er det ikke bedre om han får mer tid på seg til han blir mer sikker? Syns det er veldig rart å presse noen som ikke er klar til dette jeg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Be han finne seg en kjæreste på 18  eller noe som ikke stiller krav til han så kan ha fortsette å leke barnehage alene, eventuelt påpek ironien i at han selv oppfører seg som en baby. Han høres ikke særlig mandig ut for å si det mildt..For en sippeunge." Åh mamma! Jeg vet ikke om jeg tørr alikevel, hulk.."

Anonymkode: 92f70...8a8

Dette var en utrolig merkelig svar! Er en mindre mandig og barnslig fordi en er usikker på om en vil ha barn altså? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NotNaomi skrev:

Dette var en utrolig merkelig svar! Er en mindre mandig og barnslig fordi en er usikker på om en vil ha barn altså? 

Nei. Men det er barnslig og umandig/ukvinnelig å drive å vingle frem og tilbake ettersom hvor vinden blåser i alvorlige spørsmål som barn og verdien av ett forhold som er den andre siden av hvem man formerer seg med eller ikke formerer seg med.

Anonymkode: 92f70...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her tror jeg vi starter på nytt med svarene ts :) mannen er hverken umoden eller du er kravstor..

Det å stresse i forhold til noe man kanskje ikke er klar for er ganske normalt, spesielt om han følte seg presset - han kan ha latt seg påvirke av det du beskriver som press for å få han til å bestemme seg, og da er det ikke så rart at han stopper litt opp nå - det å stifte familie er en big deal, det er noe som endrer hele ens tilværelse!

Å droppe prevansjon er ikke en greie man gjør "under press" syns jeg,  her foreslår jeg at du strekker ut en hånd og sier at det er greit å starte igjen om dette er noe han trenger mer tid på.
Kanskje er ikke barn noe for han, i så fall må dere ta den "store praten" om dette ganske umiddelbart siden det virker viktig for deg - men som du selv skriver det å presse på noen barn er ikke greit.

Snakk med han, det er det eneste som funker. Ikke noe råd via nett kan løse dette for deg men du kan kansakje få råd om tips til å snakke sammen om et vanskelig tema hvis du føler dere trenger det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NotNaomi
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Men det er barnslig og umandig/ukvinnelig å drive å vingle frem og tilbake ettersom hvor vinden blåser i alvorlige spørsmål som barn og verdien av ett forhold som er den andre siden av hvem man formerer seg med eller ikke formerer seg med.

Anonymkode: 92f70...8a8

Nei,det er ganske vanlig å være usikker! Da vingler man jo en del før en blir sikker og bestemmer seg. Alle er usikre på noe iblant,og ihvertfall når det gjelder så viktige ting. Da er det jo bare å la ting bero til en har gjort seg opp en sikker mening. Men når en er så usikker,så blir det ikke lettere med press. Men kanskje det hadde vært en ide å sette en grense for når han skal ha bestemt seg,og da bør han slutte å vingle,den er grei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er dårlig gjort ovenfor et barn å bli gravid med en pappa som ikke er engasjert. Om han er usikker, så burde han få tid på seg, eller kanskje du burde vurdere å bli sammen med en som er mer lik deg selv

Anonymkode: 6f8e1...31b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...