Gå til innhold

Hvor får man kjøpt bukser som ikke blir slitt i skrittet med en gang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjøpte i mai en bukse fra Bik Bok. Den er nå helt slitt i skrittet, og jeg må nå sannsynligvis kaste den (har ikke kvittering, så vet ikke om BikBok en gang vil se på den). Mange av buksene jeg kjøper pleier å bli slitt i skrittet etterhvert, men den her tok helt av, har aldri opplevd at en bukse til 500 kroner har blitt slitt så fort.

Jeg har litt store lår, definitivt av typen som gnisser, og trives i grunn med det. Men jeg vil jo gjerne ha bukser som tåler bruk! 

Noen med tips for hvor og hvilke bukser jeg kan kjøpe?

Anonymkode: ac100...094

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har en venninne med samme problemet. Hun har prøvd bikbok og alle andre billige merker, det blir alltid hull mellom lårene. Bruker samme bukser selv, men skjer aldri med meg, og jeg har større lår enn henne. Har komt frem til at hun rett og slett bruker buksene sine for mye, hun kan bruke samme bukse flere ganger i uken, mens jeg bytter bukse hver dag. Disse buksene blir svært slitt i stoffet, og der det gnisser vil det da bli mer slitt. Hun har gått over til kvalitetsbukser, levis, og skjer ikke med de. Så bare et lite tips, man får det man betaler for :) Og jo mer strech det er i stoffet jo svakere er jeansen i stoffet, av egen erfaring. 

• Liker 1
Skrevet

Nå bruker jeg bukser maks 1-2g i mnd men mitt triks for "billig bukser" som lett blir nuppete og slitt i skrittet pga gnisninger er å ikke bruke tøymykner eller tørketrommel på de.

@belle_ det med Levis stemmer nok ikke for alle, vekten trenger heller ikke å ha så mye å si det har og mye med anatomi. 

Skrevet

Vel, mine Levis bukser blir kanskje ikke nuppete, men pokker om de blir utslitte og det blir hål på lårene like fort som på billig jeans! Pokkers anatomi.

Kan anbefale svarte bukser som Carlings selger, av merket Now and Then. Tror de finnes i andre farger også. De blir ikke nuppete, men forblir glatte.

Skrevet

Mine lår gnisser. Jeg er feit, nemlig. Jeg kjøper bukser på Vero Moda, Lindex, Kappahl til 3-500 kr, og jeg opplever aldri at de blir noe slitte i skrittet. Min svigerinne, som er flere kilo lettere enn meg, har alltid hull i skrittet/lårene. Bruker samme bukser. 

Så jeg vet ikke hva greia er, men jeg antar noen gnisser mer enn andre. Kanskje er jeg så feit at lårene mine konstant ligger klistra til samme stedet, så det ikke gnisser hos meg? Hmmm.

Anonymkode: ae8cb...0a1

Skrevet

Mine lår gnisser litt også og det samme skjer med mine bukser, blir slitasjehull øverst på innsiden av låret:P Spiller ingen rolle hvor billig eller dyr buksa er, den holder ca. 6-12mnd. maks. Men det skal også sies at jeg har veldig få bukser, så det blir jo ekstra slitasje på de jeg har sammenlignet med noen som har flere. Men grunnen til at jeg har så få er jo at det er så vanskelig å finne bukser som jeg får på meg og sitter bra. Har gått ned i vekt pga. buksevansker før, må vel bare gjøre det igjen snart.

Anonymkode: c7ce0...524

• Liker 2
Skrevet

Denim bukser skal ikke vaskes ofte! Hvis du må vaske dem skal de vaskes på vranga på 40 grader. Ingen tøymykner eller tørketrommel. 

Ellers ville jeg anbefalt er par nudie jeans. Selges hos carlings osv.

Skrevet
Den 16.8.2016 at 13.39, herremann skrev:

Denim bukser skal ikke vaskes ofte! Hvis du må vaske dem skal de vaskes på vranga på 40 grader. Ingen tøymykner eller tørketrommel. 

Ellers ville jeg anbefalt er par nudie jeans. Selges hos carlings osv.

Nudie er de verste for mine lår. Utslitt på under et halvt år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...