AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #1 Skrevet 15. august 2016 Holder på med mitt første brett og jeg tok den første pillen på en fredag, for det var da jeg fikk mensen. Hva skal jeg gjøre med mandag, tirsdag, onsdag og torsdag som er igjen på toppen av brettet? Skal jeg begynne på nytt brett eller skal jeg fortsette på dem også nytt brett etter det? Anonymkode: dd253...c65
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #2 Skrevet 15. august 2016 Du skal ta hele brettet. Det er samme dose desogestrel i hver enkel tablett, så hvilken dag du tar dem på spiller ingen rolle. Anonymkode: 7a781...94e 1
Silje97 Skrevet 15. august 2016 #3 Skrevet 15. august 2016 Hvis jeg husker rett så legen til meg at alle har samme innhold og at fargene bare skal være til hjelp i forhold til at du har tatt hele syklusen etc...? og at du starter på rett dato... vet ikke jeg, men du skal nok ta alle ja
Fionnuala Skrevet 15. august 2016 #4 Skrevet 15. august 2016 Egentlig spiller det ingen rolle ettersom du uansett ikke skal ha pause men gå rett videre på neste brett. Men det mest økonomiske er jo å fullføre brettet først, altså å starte på toppen igjen og ta de pillene som ikke er tatt før du begynner på nytt brett.
SlemUlv Skrevet 16. august 2016 #5 Skrevet 16. august 2016 Er cerazette brettene forandret? Når jeg gikk på den, begynte jeg på den på RØD rute når jeg fikk mensen, da den står først på brettet.. og siste rekken var hvite "sukkerpiller" som man tok under uken hvor man skulle ha mensen. ?
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #6 Skrevet 16. august 2016 Du skal ta dem ja. De er kun laget sånn for å kunne lese av hvilke dager man har tatt. Jeg orker ikke å lese bakpå hele tiden jeg, så uavhengig av hvilken dag det er starter jeg bare på toppen. Pillene er jo uansett like, og jeg trenger ikke dagene for å huske om jeg har tatt den eller ikke. Har vurdert å bare poppe alle og ha de i en plastboks. Anonymkode: 332fd...2b1
Viktualia Skrevet 16. august 2016 #7 Skrevet 16. august 2016 5 minutter siden, kattepusen skrev: Er cerazette brettene forandret? Når jeg gikk på den, begynte jeg på den på RØD rute når jeg fikk mensen, da den står først på brettet.. og siste rekken var hvite "sukkerpiller" som man tok under uken hvor man skulle ha mensen. ? Cerazette er en slags minipille som man tar hver eneste dag uten pause, ingen sukkerpiller altså. Kan det være at du blander dem med noe annet?
SlemUlv Skrevet 16. august 2016 #8 Skrevet 16. august 2016 Et øyeblikk siden, Viktualia skrev: Cerazette er en slags minipille som man tar hver eneste dag uten pause, ingen sukkerpiller altså. Kan det være at du blander dem med noe annet? Mulig, men jeg gogglet frem bilde, og er nokså sikkert det er dem jeg tenker på Men det er 10 år siden jeg tok dem da
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #9 Skrevet 16. august 2016 2 timer siden, kattepusen skrev: Mulig, men jeg gogglet frem bilde, og er nokså sikkert det er dem jeg tenker på Men det er 10 år siden jeg tok dem da Det var ikke sukkerpiller på Cerazette for ti år siden heller. Jeg begynte på Cerazette for første gang for 11 år siden, og har brukt dem helt fram til jeg skulle prøve å bli gravid for et par år siden. Hele veien har det vært lik mengde hormoner i hver tablett, og ingen sukkerpiller eller pillefri uke. Men som sagt over, TS, det spiller egentlig ingen rolle hva du gjør, så lenge du tar en tablett hver dag. Jeg syns det var greit å begynne på nytt brett på en mandag, og var avhengig av ukedagsmarkørene for å følge med på om jeg hadde tatt den dagen eller ikke. Dermed begynte jeg på nytt brett etter den nederste rekken på brettet jeg startet på. Altså jeg tok ikke de øverste som ble "til overs" på det første brettet, bare gikk rett på nytt brett. De som blir "til overs" kan være greie å ha i reserve, hvis du plutselig trenger et par ekstra. Anonymkode: 2c38d...405
Fionnuala Skrevet 16. august 2016 #10 Skrevet 16. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det var ikke sukkerpiller på Cerazette for ti år siden heller. Jeg begynte på Cerazette for første gang for 11 år siden, og har brukt dem helt fram til jeg skulle prøve å bli gravid for et par år siden. Hele veien har det vært lik mengde hormoner i hver tablett, og ingen sukkerpiller eller pillefri uke. Men som sagt over, TS, det spiller egentlig ingen rolle hva du gjør, så lenge du tar en tablett hver dag. Jeg syns det var greit å begynne på nytt brett på en mandag, og var avhengig av ukedagsmarkørene for å følge med på om jeg hadde tatt den dagen eller ikke. Dermed begynte jeg på nytt brett etter den nederste rekken på brettet jeg startet på. Altså jeg tok ikke de øverste som ble "til overs" på det første brettet, bare gikk rett på nytt brett. De som blir "til overs" kan være greie å ha i reserve, hvis du plutselig trenger et par ekstra. Anonymkode: 2c38d...405 Det står i pakningsvedlegget at pillene i hvert brett bare er holdbare ca 30 dager etter at man tar brettet ut av den lukkede folien, så jeg ville ikke anbefalt å bruke rester fra et brett som reservepiller.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå