AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #1 Skrevet 15. august 2016 Skal til USA om i uke sammen med kjæresten. Vi har spart sammen, og klarte 20 000. Det jeg er redd for er at det er for lite! Vi skal til Orlando, men skal bare i en park, ellers får vi se hva vi har råd til av dyre aktiviteter. Ellers skal vi bruke penger på alle måltider (vi leier hus), og forhåpentligvis litt shopping. Vil gjerne oppleve så mye som mulig, men jeg vet jo også at 20 000 i to uker er lite hvis man skal i alle disneyparkene. Vi har helt sikkert noen slappe-av-dager i huset og. Anonymkode: 090d4...c45
Puny Skrevet 15. august 2016 #2 Skrevet 15. august 2016 tenker at det fort går 1000+ bare i mat per dag for 2 personer...
Cathj Skrevet 15. august 2016 #3 Skrevet 15. august 2016 (endret) Det er helt umulig å vite om det er nok, for det er helt umulig å vite hvordan dere skal feriere mens dere er der. Skal dere i Magic Kingdom kan dere regne ca. 2000,- for begge i dagspass dit. Inne i parkene er alt kjempedyrt, men jeg er rimelig sikker på at man kan ha med mat inn dit slik at dere slipper å kjøpe der. Mat trenger ikke koste 1000,- pr. dag som skrevet over her, men det kommer an på hva slags standard dere skal ha. Fastfood eller mat fra matbutikken dere tilbereder selv, trenger ikke være veldig dyrt. Det kommer helt an på hva dere legger opp til selv. Det er ikke umulig, men det er langt å dra uten muligheten til å unne seg noe særlig. Men som sagt, jeg tror det er noe dere vil klare fint, så sant dere planlegger litt og er bevisste på det på forhånd. Det må ikke være superdyrt å dra til USA, men ofte må man bare begrense seg en del. Fant forøvrig denne siden Activities under $20 in Orlando. Endret 15. august 2016 av Cathj
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #4 Skrevet 15. august 2016 Det er umulig å vite hva som er nok (eller ikke) for dere. Folk er veldig forskjellige. Anonymkode: adace...558
*Emma* Skrevet 16. august 2016 #5 Skrevet 16. august 2016 Jeg tenker at 20.000kr for 2 pers i 14 dager er lite, men det er klart det blir hva du gjør det til. Man må ikke spise fint, men jeg regner som regel også minst 1000kr til mat hver dag. Det går mye penger og det er mange måltider. Da teller jeg også med is, brus, snop og annet man spiser i løpet av dagen. Du skal ha frokost (dette er sjelden inkludert på hoteller i Florida-og om den er det så er det ofte ræva), lunsj og middag. Skal dere gå til 2 parker feks bare så koster det pr i dag 404$. (2 pers - 2 dager - 1 park pr dag) så det er jo ca 3500kr bare det. De siste gangene vi har vært i Orlando, mener jeg vi har regnet rundt 50.000kr til mat, andre lommepenger og litt shopping. (Har vært der i 10-14 dager). Men vi er 4 pers (2voksne og 2 barn) så vi bruker nok litt mer enn hva dere vil bruke må nok regne litt mer enn hva dere må.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #6 Skrevet 16. august 2016 Det er ikke lite. Jeg har vært i usa, og parker og slikt er dyrt og komme inn på, men mat, og en del shopping, godteri, brus, is og alt dette som er snakk om er kjempe billig. Anonymkode: fe161...a7d 1
*Emma* Skrevet 16. august 2016 #7 Skrevet 16. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lite. Jeg har vært i usa, og parker og slikt er dyrt og komme inn på, men mat, og en del shopping, godteri, brus, is og alt dette som er snakk om er kjempe billig. Anonymkode: fe161...a7d Trådstarter skriver at hun gjerne vil oppleve som mye som mulig, men nok ikke har råd til alle Disneyparkene. Om man skal oppleve turistattraksjonene i Orlando, går det mye penger på sånt småtteri. Fordi at når man kjøper det på Disneyområdet feks koster det flesk. Skal du bare kose deg i solen og kjøper is og brus på butikken snakker man om mye lavere priser - men det er jo ikke det trådstarter sier hun vil. Dvs hun vil det og - men hovedsaklig ikke Det er forresten begrensninger på hva og hvor mye medbragt mat og drikke man får ha med seg inn i Disneyparkene. Eller ihvertfall er det regler på hvor stor en eventuell kjølebag du har med deg får være. (Og jeg har og vært i Orlando mange ganger + bodd og jobbet der ett år ) 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #8 Skrevet 17. august 2016 Jeg var nettopp i Orlando, og det endte vel på 10-15 000 på to uker. Vi droppa Disney, det er for mange parker og ble for dyrt totalt. Men vi kjøpte 14-dagers pass til Universal studios, som da dekker ubegrenset tilgang til universal studios og Islands of Adventure (og city walken utenfor, men det fant vi vel ut at alle hadde tilgang til). I tillegg fikk vi med en dag i Wet 'n wild badeparken. For oss var det genialt, for da kunne vi bade/sole oss/shoppe/vandre rundt på dagtid, og ta hotellets gratis shuttle til universal om ettermiddagen. Da er det mindre trykk, og vi var der i 3-4 timer om kvelden i stedet for hele dagen. Helt genialt, og vi fikk sett alt vi ville uten timevis i kø og å blakke oss fullstendig Hvis dere absolutt vil innom Disney så ville jeg sett etter tilsvarende pass, det er veldig greit. Kosta 2300 for unlimited 14 dager Anonymkode: eb888...6c9
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #9 Skrevet 17. august 2016 Jeg synes det er lite. Anonymkode: dbcfd...cf3
Kraula Skrevet 17. august 2016 #10 Skrevet 17. august 2016 Nja. Mat i USA trenger faktisk ikke å være så veldig dyrt. Om du går på litt mer "ikke turist-restauranter", av typen som lokale gjerne går på, dropper Starbucks og kjøper litt mat å ha i hjemmet selv (kanskje til og med lager lunsj dersom dere skal noe sted på utflukt) så kan det bli ganske billig.
Gjest Spiderman Skrevet 17. august 2016 #11 Skrevet 17. august 2016 Den 15.8.2016 at 18.57, AnonymBruker skrev: Skal til USA om i uke sammen med kjæresten. Vi har spart sammen, og klarte 20 000. Det jeg er redd for er at det er for lite! Vi skal til Orlando, men skal bare i en park, ellers får vi se hva vi har råd til av dyre aktiviteter. Ellers skal vi bruke penger på alle måltider (vi leier hus), og forhåpentligvis litt shopping. Vil gjerne oppleve så mye som mulig, men jeg vet jo også at 20 000 i to uker er lite hvis man skal i alle disneyparkene. Vi har helt sikkert noen slappe-av-dager i huset og. Anonymkode: 090d4...c45 Planlegg litt når dere kommer dit og ta med et back-up mastercard i tilfelle det skulle bli for lite penger. Økonomisk stress er noe dritt når man reiser.
Chizue Skrevet 18. august 2016 #12 Skrevet 18. august 2016 Det er mer enn nok :-) Uansett for å få med dere alt i en disney park, så trenger dere minst 1uke. Glem autograf signering tar gjerne 2t i kø for hver karakter. Vurder fastpass-mye mindre kø..Dra inn til Epcot,den norske pav. Og spør de norske hva de anbefaler i orlando, gjerne kjøp en vaffel, men styr unna norsk sjokolade, svindyrt! I Epcot er det faktisk veldig populært å Drikke rundt jorden, de fleste starter gjerne i 6-tiden, og slutter av ved midnatt for å få med seg fyrverkeriet! Skal dere innom en restaurant der, husk å reservere! Så har dere disney vannparker, dere har universal som dere faktisk bør vurdere ^^ Ta en gåtur nedover International drive, eller hopp ombord i en i-ride trolley,om dere ser en :-) (her kan dere kjøpe ukepass i kiosker, for i-ride) *Husk det er normalt å gi tips. Er dere fx på en bar. Gi tips til bartenderen for hver drink..ellers så kan de nekte å servere videre xD 10-20% av hva rettene/drinken koster. Men er service dritdårlig, så ikke gi xD
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #13 Skrevet 18. august 2016 Den 15.8.2016 at 18.57, AnonymBruker skrev: Skal til USA om i uke sammen med kjæresten. Vi har spart sammen, og klarte 20 000. Det jeg er redd for er at det er for lite! Vi skal til Orlando, men skal bare i en park, ellers får vi se hva vi har råd til av dyre aktiviteter. Ellers skal vi bruke penger på alle måltider (vi leier hus), og forhåpentligvis litt shopping. Vil gjerne oppleve så mye som mulig, men jeg vet jo også at 20 000 i to uker er lite hvis man skal i alle disneyparkene. Vi har helt sikkert noen slappe-av-dager i huset og. Anonymkode: 090d4...c45 Hva med Zika-viruset? Anonymkode: 3b4e4...36c
AnonymBruker Skrevet 18. august 2016 #14 Skrevet 18. august 2016 Kommer helt an på hva man skal gjøre det, skal dere spise alle måltider på restaurant/cafe hver dag så kan det bli knapt, men om man leier seg rom/leilighet med mulighet for å lage mat kan man spare en del. Men det kan være begrenset hva dere får råd til med tanke på opplevelser. Dog er det jo ikke bare det man bør tenke på, men hvor ofte man har to uker til rådighet i strekk til å gjøre noe sammen, som regel jobber og/eller studerer man jo resten av året med lite eller ingen tid til ferie. Det er da bedre å få en fin tur på budsjett enn ingen tur i det hele tatt, siden det kan gå mange år før man får tid til å gjøre noe sånt igjen. Anonymkode: 33193...337
Druid Skrevet 18. august 2016 #15 Skrevet 18. august 2016 Altså, dere skal reise neste uke og har leid hus. Da regner jeg med at det er dekket utenom de 20 000. Da skal det være rikelig så lenge dere ikke tror dere er millionærer når dere handler. der er en ukjent stor utgift : hvordan kommer dere dere rundt? Leiebil er nesten mist når dere leier hus i Florida, og det koster litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå