AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #1 Skrevet 15. august 2016 Hvis man har en mastergrad, er det vanlig å bli bedt om å vise bachelorvitnemålet på jobbintervju? Forstår at det kommer ann på arbeidsplass, hva man har av annen erfaring osv., men hva hvis utdanning er det eneste man har? Noen erfaringer? Anonymkode: e1e12...466
Frostrose Skrevet 15. august 2016 #2 Skrevet 15. august 2016 Det kommer veldig an på. Jeg viste bare mitt siste vitnemål på mitt intervju, mens en venninne måtte vise alt fra videregående til master.
stan Skrevet 15. august 2016 #3 Skrevet 15. august 2016 Hvis du er nyutdannet kan du nok regne med det. Det gir jo mer info om en. Jeg måtte ta med vitnemål fra videregående også etter universitetet. 1
Minitroll Skrevet 15. august 2016 #4 Skrevet 15. august 2016 Følger denne! Jeg har faktisk også lurt på om tidligere vitnemål er nødvendig. Men det varierer vel fra sted til sted.
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #5 Skrevet 16. august 2016 Jeg viste kun mastervitnemål i intervjueunden men måtte legge ved bachelorvitnemålet da jeg skulle lønnsberegnes litt senere. Kun en formalitet og ikke noe de så på før etter jeg skrev kontrakt. Anonymkode: 321a7...759
Leifern Skrevet 16. august 2016 #6 Skrevet 16. august 2016 Om du ikke viser det fram frivillig ville i hvert fall jeg tenkt at du har noe å skjule. Så.. Har du noe å skjule?
ikstart Skrevet 16. august 2016 #7 Skrevet 16. august 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis man har en mastergrad, er det vanlig å bli bedt om å vise bachelorvitnemålet på jobbintervju? Forstår at det kommer ann på arbeidsplass, hva man har av annen erfaring osv., men hva hvis utdanning er det eneste man har? Noen erfaringer? Anonymkode: e1e12...466 Avhengig av hva slags kvalifikasjoner og hva slags referanser man kan vise til. I en intervjurunde med 4 stk nå sist, var det ulikt behov for hva slags dokumentasjon de ulike kandidatene fremla. Alle kandidater var 30+. Men man ønsker i størst mulig grad å vise gode resultater, så hvis man er veldig selektiv på hva man legger frem lyser det rødt.
lingua franca Skrevet 16. august 2016 #8 Skrevet 16. august 2016 1 time siden, ikstart skrev: Avhengig av hva slags kvalifikasjoner og hva slags referanser man kan vise til. I en intervjurunde med 4 stk nå sist, var det ulikt behov for hva slags dokumentasjon de ulike kandidatene fremla. Alle kandidater var 30+. Men man ønsker i størst mulig grad å vise gode resultater, så hvis man er veldig selektiv på hva man legger frem lyser det rødt. Man må jo ha minst C i snitt fra bachelor for i det hele tatt å kunne ta master, så det er jo ikke slik at folk sitter og skjuler en haug med E-er liksom...
ikstart Skrevet 16. august 2016 #9 Skrevet 16. august 2016 32 minutter siden, lingua franca skrev: Man må jo ha minst C i snitt fra bachelor for i det hele tatt å kunne ta master, så det er jo ikke slik at folk sitter og skjuler en haug med E-er liksom... Ulik vekting på fagfelt selv om snittet er C.
lingua franca Skrevet 17. august 2016 #10 Skrevet 17. august 2016 18 timer siden, ikstart skrev: Ulik vekting på fagfelt selv om snittet er C. For å være nøyaktig - man må ha minst C-snitt i emnene som er knyttet til faget (altså betyr ikke karakter i støtteemnene noe så lenge de er bestått). Men det er jo fagemnene og ikke støtteemnene som betyr noe. Og dem må man altså ha C--snitt i for i det hele tatt å få begynne på master.
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #11 Skrevet 17. august 2016 Den 16.8.2016 at 9.09, Leifern skrev: Om du ikke viser det fram frivillig ville i hvert fall jeg tenkt at du har noe å skjule. Så.. Har du noe å skjule? Jeg er ikke ts, men jeg har betraktelig bedre karakterer og snitt fra masteren enn bacheloren, så jeg vil jo aller helst bare vise det beste vitnemålet Anonymkode: b8f99...c95
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #12 Skrevet 17. august 2016 51 minutter siden, lingua franca skrev: For å være nøyaktig - man må ha minst C-snitt i emnene som er knyttet til faget (altså betyr ikke karakter i støtteemnene noe så lenge de er bestått). Men det er jo fagemnene og ikke støtteemnene som betyr noe. Og dem må man altså ha C--snitt i for i det hele tatt å få begynne på master. Gjelder dette alle universitet? Anonymkode: e2e91...890
lingua franca Skrevet 17. august 2016 #13 Skrevet 17. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjelder dette alle universitet? Anonymkode: e2e91...890 Så vidt jeg vet, ja. Alle universiteter og høyskoler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå