Gå til innhold

Samboerne mine vil at kjæresten min skal være her mindre..what 2 do?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor sammen med 2 andre jenter. Ingen av dem har kjærester. Men de er gode venner av meg og vi har kjemt hverandre veldig lenge. 

Jeg har nå, 2-3 mnd siden, truffet en herlig fyr jeg har blitt glad i og som jeg faktisk kan se en fremtid med. Problemet er at mine samboere ikke liker at han er her så mye. Jeg er stupforelska og det er ha også så vi vil jo vøre sammen mye og savner hverandre hele tiden vi er fra hverandre. Det er ikke det at de misliker han som person. Det sier de ihvertfsll, de liker han og han virker bra for meg, men det de reagerer på er at det er en annen person i huset hele tiden. Han har vørt her nå 3 dager på rad og jeg forstår dem litt at det kanskje blir litt mye. De savner sikkert litt privatliv. Men så gjør han ikke så mye av seg heller. Vi er som regel på rommet mitt om kveldene og ser tv eller film eller bare prater. Så egentlig ser jeg ike helt problemet. 

Etter min mening synes jeg de burde være glsd på mine vegne at jeg har funnet en flott mann. Og når de ser han lite likevel, fordi vi sitter oftest inne på mitt rom, så ser jeg ikke helt hvordan deres privatliv krenkes. 

Men det er jo deres følelser og jeg må vel bare godta det. Det bare var skikkelig ubehagelig å fortelle han dette. Han ble litt lei seg og sier han vegrer seg litt for å komme på besøk et sted han ikke føler seg velkommen. Og den skjlnner jeg veldig godt. Har ikke sett han på flere dager pga dette. Hans boforhold gjør at jeg ikke kan komme hos han. Dessuten har jeg ikke bil så jeg kommer meg ikke på skolen om jeg er hos han (han bor en halvtimes kjlrig unna meg. Han kan fint dra på jobb herfra. Men motsatt blir ganske vanskelig).

Hva skal jeg gjøre? Godta deres ønske? Føye meg eller sette ned foten? Jeg savne han sykt mye. Og det å ha såret han gjør vondt i hjertet mitt.  

Anonymkode: d91ed...022

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje de savner deg litt? Når man er i forelskeses fasen er det lett å glemme venner og venninner litt. Er det en mulighet?

Anonymkode: 478c0...02c

• Liker 16
Skrevet

Jeg hadde godtatt deres ønske, at han har vært der tre dager på rad, og kanskje forblir der flere dager  synes jeg er mye. Selv om dere er gode venninner så er det å ha en annen person i huset, som du ikke er så godt kjent med  "brudd" på privatlivet.

• Liker 36
Skrevet

En person mer betyr mer strømbruk og mer rot. Det er også noe annet å ha noen rundt seg som man kjenner, i forhold til at man føler man ikke kan slappe helt av fordi man må ta hensyn til at det er en gjest der. Kanskje føler de at de ikke kan bruke tid på badet eller sladre seg imellom.

Så ja, det er en uting å ha kjærester på besøk når man deler bolig med andre.

Anonymkode: 65c21...fa3

• Liker 26
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg bor sammen med 2 andre jenter. Ingen av dem har kjærester. Men de er gode venner av meg og vi har kjemt hverandre veldig lenge. 

Jeg har nå, 2-3 mnd siden, truffet en herlig fyr jeg har blitt glad i og som jeg faktisk kan se en fremtid med. Problemet er at mine samboere ikke liker at han er her så mye. Jeg er stupforelska og det er ha også så vi vil jo vøre sammen mye og savner hverandre hele tiden vi er fra hverandre. Det er ikke det at de misliker han som person. Det sier de ihvertfsll, de liker han og han virker bra for meg, men det de reagerer på er at det er en annen person i huset hele tiden. Han har vørt her nå 3 dager på rad og jeg forstår dem litt at det kanskje blir litt mye. De savner sikkert litt privatliv. Men så gjør han ikke så mye av seg heller. Vi er som regel på rommet mitt om kveldene og ser tv eller film eller bare prater. Så egentlig ser jeg ike helt problemet. 

Etter min mening synes jeg de burde være glsd på mine vegne at jeg har funnet en flott mann. Og når de ser han lite likevel, fordi vi sitter oftest inne på mitt rom, så ser jeg ikke helt hvordan deres privatliv krenkes. 

Men det er jo deres følelser og jeg må vel bare godta det. Det bare var skikkelig ubehagelig å fortelle han dette. Han ble litt lei seg og sier han vegrer seg litt for å komme på besøk et sted han ikke føler seg velkommen. Og den skjlnner jeg veldig godt. Har ikke sett han på flere dager pga dette. Hans boforhold gjør at jeg ikke kan komme hos han. Dessuten har jeg ikke bil så jeg kommer meg ikke på skolen om jeg er hos han (han bor en halvtimes kjlrig unna meg. Han kan fint dra på jobb herfra. Men motsatt blir ganske vanskelig).

Hva skal jeg gjøre? Godta deres ønske? Føye meg eller sette ned foten? Jeg savne han sykt mye. Og det å ha såret han gjør vondt i hjertet mitt.  

Diskuter dette ordentlig med venninnene dine, så lenge dere er på ditt rom, synes jeg ikke de har noe med det. Hva når de får kjærester, vil de da godta at deres kjæreste får være der sjelden? Lag regler som dere alle skal følge, men husk å minne dem på at samme regler vil gjelde når de finner seg type.

Anonymkode: f9d0e...f5f

• Liker 1
Skrevet

Det er fryktelig slitsomt å ha noen på besøk i sitt eget hjem hele tiden. Når man ikke har valgt det selv. 

• Liker 36
Skrevet

Hvorfor ikke bo hos ham litt også? Jeg skjønner lykkerusen, og venninnene dine er garantert glade på dine vegne. Men man blir gjest i sitt eget hus når man har besøk, kan ikke slappe av på helt samme vis. Besøk hverandre, men respekter at de synes tre dager i strekk blir litt mye :)

• Liker 7
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis du kaller venninne dine for samboere, så skjønner jeg at de blir sjalu når du får besøk av kjæreste...

for samboer, det er sånn kjærestegreier det, kjærester som bor sammen.
I kollektiv kaller vi de for romkamerater og lignende, ikke samboere.

De samboerene dine er nok lesbiske og trodde du var kjæresten deres, siden du bor med de og kaller de samboere.

Du får si det til dem at du beklager at de har misforstått, men du anser dem kun som romkamerater.

Anonymkode: 2f199...582

• Liker 3
Skrevet

Jeg skjønner deg godt, men samtidig skjønner jeg også dine romkamerater godt. De har jo sagt seg enig til å bo med to andre personer, så når det plutselig er en annen person som så godt som bor der også, kan det lett bli litt mye. 

Slik vi har ordnet det i vår leilighet (jeg bor med ei venninne, bare oss to) er at vi har kjærester på overnattingsbesøk maks 4 netter i uka, og aldri mer enn 2 dager i strekk. Det blir rett og slett for mye om en annen person skal være der nesten hver kveld.

Skjønner godt at det er vanskelig for deg å være borte fra kjæresten din, men samtidig må du jo tenke på at venninnene dine også skal bo der. Selv om dere kun er inne på ditt rom, blir det jo litt kjipt for romkameratene dine at en annen person er der såpass mye, mtp tid på badet om morgenen, strømforbruk, dusj osv. Her må du nok bare akseptere det de sier og føye deg etter det. 

Anonymkode: 70ebc...caa

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Diskuter dette ordentlig med venninnene dine, så lenge dere er på ditt rom, synes jeg ikke de har noe med det. Hva når de får kjærester, vil de da godta at deres kjæreste får være der sjelden? Lag regler som dere alle skal følge, men husk å minne dem på at samme regler vil gjelde når de finner seg type.

Anonymkode: f9d0e...f5f

Klart de har noe med det å gjøre så lenge det medfører høyere forbruk av vann og strøm, lengre ventetid på bad og toalett, mer rot og innvadering av privatsfæren. 

• Liker 16
Skrevet

Klart det er slitsomt for dine venninner å ha en person i huset som "gjest" de ikke har invitert? Ja, plutselig er det kleint å springe mellom bad og soverom i trusa fordi man kan møte kjæresten til venninna i døra. Eller tusle rundt i undertøyet og spise frokost/hente kaffe etc. Det finnes en del ting man gjør foran venninner, men som bare er kleint hvis det er andre der. 

Og la oss ikke se bort fra at de kan være leie av å høre på at dere har sex....

Anonymkode: 4e9fc...75b

• Liker 34
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har rett i at du er stupforelsket om man ser en fremtid sammen etter kun 2-3 måneder. De bor der også, og deres meninger er like viktige som dine. Om de er lei av å ha han i huset hele tiden så vær hos han over helgen, ha en venninne dag der bare dere finner på noe kjekt. Det er lett å glemme venner når man har fått kjæreste og det føles ikke godt! Sett dere ned og avtal et antall dager det er lov for alle å ha en fremmed på besøk, og gi beskjed til dem i forveien før han kommer eller blir over helga, slik at de har mulighet til å lage planer eller si at de faktisk ønsker å ha besøk selv. 

Anonymkode: 85ab2...a85

• Liker 3
Skrevet

jeg er godt kjent med situasjoner som dette. har bodd i flere kollektiv og det samme skjer hver gang en kjæreste  "flytter inn", mer strøm, mer bråk & høylytt sex, mat forsvinner, skittent & nekter å vaske, mindre privatliv.
enten får dere dele husleia på 4 og han tar del i vasking,  være mer hos han eller flytt sammen.

• Liker 10
Gjest Wanda Maximoff
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han har vørt her nå 3 dager på rad og jeg forstår dem litt at det kanskje blir litt mye.

Vær litt hos han også da, dere må ikke være hos deg hele tiden :P

Skrevet

Husker denne fra studietida ja. Venninner som flytta inn i kollektiv og det skulle bli så bra. Så fikk en type og var i en total ego-bobble. Alt handla om typen, null tid til venninnene og på toppen "flytta" han inn. Ikke kunne man gå rundt i trusa eller håndkle, mat forsvant, dassen var hele tida opptatt, størreforbruk av strøm, dopapir, vann, vaskepulver, tannkrem osv. Og skulle man bestille eller lage mat måtte man sjekke med typen. Det verste var når 2 av 3 fikk type og sistemann følte seg som ugress i eget hjem. 

Er han der 4 av 7 dager har han flytta inn. Dette er ikke ok. Vil dere være samboere får dere finne noe eget, ikke snylte av de andre.

• Liker 32
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han ble litt lei seg og sier han vegrer seg litt for å komme på besøk et sted han ikke føler seg velkommen.

Vil du virkelig ha en type som er så sutrete og ikke ser det store bildet?

Anonymkode: 320c0...769

• Liker 11
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ei jeg bor i kollektiv med hadde veldig mye besøk av kjæresten sin, og samtlige av oss andre i kollektivet kan skrive under på at det var irriterende. Og det til tross for at han er en kjernekar! Vi sa i fra til henne på en fin måte, noe hun satte pris på å høre. Nå er hun mye hos han, og gir beskjed/spør oss andre når han kommer på overnatting, og det funker veldig bra:)

Det er greit å ha besøk av og til, men når man har en person nærmest boende hos seg overskrider det manges grenser. Dere er tre som deler på et hjem, ikke fire.

For meg handler det om at jeg slapper mindre av når andre har besøk i "mitt" hjem. Derfor pleier jeg også å dra mest til min kjæreste, fordi jeg respekterer de jeg bor med. Etter min mening har du ingenting å verken føye deg for eller sette ned foten for, det er rett og slett normal skikk å ikke ha besøk hele tiden når man bor med andre. 

• Liker 15
Skrevet
35 minutter siden, Klink skrev:

Det er fryktelig slitsomt å ha noen på besøk i sitt eget hjem hele tiden. Når man ikke har valgt det selv. 

Enig. Enten bør ts flytte for seg selv eller godta at de ikke vil ha han så mye på besøk. Skjønner du er forelsket og sånn, men du må respektere venninnene dine. 

• Liker 2
Skrevet

Dere er 3 venninner som leier, ikke 3 venninner pluss den enes kjæreste.

Du må nesten respektere det de sier og finne en annen løsning; det er deres hjem også og jeg kan forstå at de reagerer.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...