Gjest Gjesta Skrevet 11. november 2004 #1 Skrevet 11. november 2004 Usikker på om dette er riktig forum å spørre i, men jeg prøver: Samboern min har søla en del diesel på ei ytterjakke, og nå lurer jeg på hvordan jeg skal få fjerna dette. Jeg kommer ikke til å ta jakka i vaskemaskinen enda - for jeg er oppvokst med en pappa som OFTE hadde diesel-søl på klærne. Mamma vaska de i vaskemaskinen, men lukta setter seg sånn at klærne du vasker de neste gangene får dielsel-lukt. Husker at jeg har lest et godt tips i en eller annen brosjyre om vasking av klær, men jeg husker bare ikke hva. Er det noen som har noen "kjærringråd" til meg? K
KalloRilla Skrevet 12. november 2004 #2 Skrevet 12. november 2004 En arbeidskollega av meg vasker jobbtøyet til gubben med vanish. Han jobber som lastebilsjåfør og har ofte diesel/oljesøl på klærna. Ikke hørt at hun har snakket om lukt osv i maskinen etterpå.
LilleSol Skrevet 12. november 2004 #3 Skrevet 12. november 2004 Jeg vasker sambos oljejobbeklær med vanish i maskin. Men dette er arbeidklær med tykt "arbeidsklærstoff" hmm Vet ikke om jeg ville turt å prøve med vanlige klær
Gjest Anonymous Skrevet 12. november 2004 #4 Skrevet 12. november 2004 Jeg vasker sambos oljejobbeklær med vanish i maskin. Men dette er arbeidklær med tykt "arbeidsklærstoff" hmm Vet ikke om jeg ville turt å prøve med vanlige klær jeg vasker ofte vanlige klær med vanish. har gått fint det.
KalloRilla Skrevet 12. november 2004 #5 Skrevet 12. november 2004 Går helt fint på vanlige klær ja, bruker den flytende varianten jeg da
Gjest Gjesta Skrevet 13. november 2004 #6 Skrevet 13. november 2004 OK - da blir det vanish! Og det er snakk om arbeidstøy i dette tilfellet også, så det er ikke så farlig om jeg bruker "sterke saker" på dem! Men - et lite spørsmål til: Vanish og den nye BioTex'en - går det for det samme? K
KalloRilla Skrevet 13. november 2004 #7 Skrevet 13. november 2004 Er samme type produkt ja - tilsvarende blenda og omo så vidt jeg vet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå