Gå til innhold

Hjelm til større barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husker jo selv hvordan det var, men nå er meg og mannen litt uenige. Jeg mener at man må si til barnet (12) at det må sykle med hjelm. Far synes det er helt ok at han sykler uten, støtter oppunder at håret blir ødelagt osv. Jeg heller mer mot å forklare hvor utrolig trist det er om man dør eller må sitte i rullestol fordi man ikke gidder å bruke hjelm. Jeg mener at barnet må bli sendt avgårde med hjelm/oppfordret til å ta den på.

Hva gjør dere?

Anonymkode: e66e2...3b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herlighet, hjelm har da ingen aldersgrense! 

Be ungen sykle med hjelm uansett alder! 

Dere voksne bør også sykle med hjelm! Tenk på hva slags forbilder dere er for barna deres. 

Anonymkode: e4134...a8f

• Liker 3
Skrevet

Ingen, uansett alder, skal sykle uten hjelm. Her må far ta seg en bolle og kjøpe seg en hjelm selv.

• Liker 2
Skrevet

Jeg bør legge til at dersom jeg oppdager mitt barn på sykkel uten hjelm blir sykkelen konfiskert fram til barnet forstår at hjelmen skal være på! 

Det samme gjelder voksne. Bestefaren kom på døra her en dag på sykkel uten hjelm, og ble pent sendt hjem igjen med hjelm på hodet

Å risikere alvorlig hjerneskade eller død fordi man "ikke vil ødelegge håret"??!? For noe tull! Hva er viktigst; Hodet eller håret??! 

Dersom håret er så himla viktig får man gå eller ta buss! 

Anonymkode: e4134...a8f

• Liker 2
Skrevet

Han ble skikkelig irritert på meg når jeg sa til barnet at det er fryktelig kjedelig å måtte sitte i rullestol resten av livet fordi man ikke gidder å ta på hjelm. Tror det var unødvendig å "skremme". 

Jeg får så vondt inni meg når jeg vet at han sier til barnet at det er greit. Redd det skal skje noe. 

• Liker 1
Skrevet

Vi overlevde, selv om vi syklet uten hjelm og ramlet av sykkelen, før i tiden også

Anonymkode: e60bb...43b

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi overlevde, selv om vi syklet uten hjelm og ramlet av sykkelen, før i tiden også

Ja, mange som overlevde uten bilbelter også. 

• Liker 2
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mener du virkelig at dette er et argument?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...