Gå til innhold

Har adoptert to undulater! Hjelp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått to undulater, tre år, han og hun. De virker ikke tam, hun er kanskje litt mer tam enn han. Fordi han "biter" etter fingeren. Tidligere eiere sier at han ikke er tam, men hun litt. De er hengivne, han mater henne. Har hatt de i 6 tima å vet egentli ikke mye om undulater. Leste her en plass at de ikke tåler å bytte eier? E de overhode mulig å få de mer tam?

Nu de aller verste :roll:

Slapp de ut for en time sia, fordi æ hørte at de ikke hadde fått være ute av bure på en mnd. Ho havna i oppvaskvanne, klarte å få ho bort, ho gikk på gulve i en time, men nu flyr ho å alt virke greit. Men kosn får æ de inn i bure igjen???????? :murvegg:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slapp du de ut av buret etter å ha hatt dem i 6 timer??

:o :o

Ja, ja, jeg har hatt undulater, og det er ikke alltid de vil inn nei. Dine to er sikkert vettskremte. Nettopp flyttet til nytt sted, slippes ut...Huttetu!

Mine kom alltid til meg når jeg stakk fingeren bort til dem... Hva med å prøve å sette hele buret over den ene? (Det er sikkert et sånn bur som du kan ta av hele bunnen?)

Sånne fugler kan lett dø av skrekk, så ta det easy...

Lykke til!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hehe, må le... ser hele scenoaret for meg :ler:

Kanskje har du fått dem inn i buret nå? Men du kan enten prøve å fange dem på en fin måte, eller du kan la burdøra stå åpen. De finner kanskje hjem igjen på egen hånd :) Eller du kan henge opp f.eks. en hirsekolbe med frø rett i døråpningen, slik at det er litt hirse på utsiden, men ENDA mer på innsiden.

Om det er vanskelig å få dem tamme? Tror det kan være det. Det er lettere å få en enslig ung undulat tam enn et voksent undulatpar.

Men det høres nå ut som om de har det koselig :)

:ler:

Lykke til!

Hilsen Ella

Skrevet

Hvordan har det gått?

Har du fått dem inn i buret??

Skrevet

Heia takk for svar :-)

Jade de e inne, satte bure på kjøkkenborde til slutt, da så de visst de, for først for ho inn, så han etter. De e nu veldi søte å har skikkeli mye selskap av hverandre, bryr sæ visst ikke om andre i de hele tatt. Tru kor synd æ syns de va på de når ho va våt å bare måtte gå på gulve, han sto vettskremt på hatte hylla i gangen.... Å han prøvde visst å få kontakt med ho lenge (de så ikke hverandre), ho sto bare der våt å livredd , å klarte ikke å svar :(

Skrevet

Det er som regel hannene det er lyd i, damene sier ikke så mye.

Ellers vil jeg anbefale å prate mye med dem og ha hånden rolig inne i buret hver dag.

Det er ikke så lett å få undulater tamme hvis du har mer enn en dessverre, og i alle fall ikke voksne fugler.

Mine voksne hunner ble aldri særlig tamme (fikk dem som nummer tre og fire da jeg ved et uhell hadde klart å skaffe meg to hanner...), men de ble da litt bedre med årene.

Ellers liker de godt radio/musikk, hirsekolber og eple.

Husk å la dem få sand i bunnen av buret til kråsen (VIKTIG!), og å skifte frøene deres selv om det er mer igjen. Hvis laget av tomme skall på toppen av skålen blir for tykt, kan de rett og slett sulte i hjel. Friskt vann hver dag er også viktig.

Lykke til, de er et hyggelig innslag i et hjem!

Skrevet

Takk før svar :) Ja vi kose oss masse m de her, de e jo veldi skjønn, spes siden de et kjærestepar, han virke litt dominerende da, men de e sikkert sånn de skal være. Akkurat nu bade de :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...