Gå til innhold

Hvorfor tror du folk diskuterer CBE og andre bloggere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ikke noe problem med å innrømme at jeg skriver i den tråden - og det er som @canacas skriver, det tar ikke lang til å følge med på en enkelt tråd eller skrive innlegg.

Jeg skriver bare saklig, og det er svært mange med meg. Å avfeie diskusjonen med at det handler om misunnelse og jantelov, faller på sin egen urimelighet hvis man leser det som faktisk skrives i den tråden /de trådene.

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo dette sladregenet som vi har i oss fra våre forfedre. I gamle dager måtte vi diskutere nabokjerringa og andre som folk enten var sjalu på eller så ned på pga de var rare. Bygdesladderen funka kjempefint den før avisene kom, alle visste alt om alle og alle hadde en mening om alt og alle. 

Og dette genet går nå igjen. 

Vi sitter kanskje hjemme og baksnakker den og den...

men det er litt sånn "dårlig menneske" å baksnakke folk, men det er helt legitimt å diskutere kjendiser, og bloggere er på en måte en slags kjendis  pga de har valgt å være offentlige mennesker, og da er det liksom legitimt å sitte og baksnakke de....

Klage på klær de går med, at de er for tynne, for tykke, har for mye sminke osv....
Det får oss på en måte til å føle oss bedre, for ja - vi er jo mye bedre mennesker enn de, hva f... tror de at de er for noe. Vi har da janteloven som forteller hva som er lov og ikke, ikke sant=?
Du skal ikke tro du er noe! Og gjør du det, ja da må du finne deg i at folk diskuterer deg og klager over alt du gjør.
og du som blogger har jo valgt å vise deg frem offentlig, så da må du finne deg i at du er i en offentlig gapestokk.

Det er utrolig deilig å hate... elsker elsker å hate hate....

Slik har kvinnfolk over generasjoner kommet sammen og blitt bestevenner, fordi de har hatt en felles person å hate, som de kan sitte og diskutere hvor de hater, hvor slem hun er, hvor stygg hun er, hvor pen hun tror hun er osv............

Kvinnfolk er noen drittkjerringer sier jeg bare.
Sjeldent gutter gidder å diskutere bloggere... de som gjør det, er nok homser
:)

Anonymkode: 0e620...a68

Du virker da som du har både negative meninger og plenty fordommer selv, men du anser kanskje at du selv er blant dem du snakker så stygt om og at det da er greit. Hva seksuell legning har med jantelov og drittsnakk å gjøre, lurer jeg veldig på.

Anonymkode: 6b688...529

• Liker 3
Skrevet

Se her på hva som blir skrevet i tråden om CBE, for eksempel. Enda en gang hever de seg over de som ikke er kritiske, de som ikke bruker hele dagen på å kjefte på bloggere, de kan ikke formulere seg og er rett og slett dumme. For en gjeng med klassefolk som er i den tråden, virkelig. 

Anonymkode: ca103...e3b

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er forskjellige ting som driver dem. Det er både samfunnskritikk, god gammeldags "sladder" - noen tror jeg føler seg litt "viktige" av å diskutere bloggere, noen ganger tror jeg det kan gi en følelse av en form for samhold også. Noen er sabla dyktige både språklig og til å finne dokumentasjon! Det er også interessant å se hvordan nye debattanter blir møtt. Nå skal CBE-tråden være preget av et kritisk blikk, men det kommer jo noen positive ord også. Lurer på om det er større takhøyde for å komme med hva skal man si- "ikke-kritiske"-ord  om man er fast bruker vs de helt nye. Mye interessante språklige ting også- blir ikke klok på akkurat den tråden.

På Helene Drage-tråden så er det interessant med denne kritikken av dobbeltmoral- mest fordi jeg tror det er en almenn menneskelig greie- vi sier noe men gjør noe annet. Og at man gjerne blir konfrontert med sin egen dobbeltmoral på et vis. Noe slikt. (Ta høyde for at jeg er på en aldri så liten rødvinssnurr når jeg skriver dette.. Om det virker noe usammenhengende :) )

Anonymkode: c254a...12a

Skrevet

Prøv å si i mot en CBE-kritiker og blir beskyldt for å ville få tråden stengt, og de ber andre brukere om å ikke svare deg. Hyggelig gjeng, og DE klager på brukerdebatt? Jeg ler.

Anonymkode: ca103...e3b

• Liker 4
Gjest CecilieX
Skrevet

Hvorfor jeg skriver i trådene?

Bakgrunnen for mitt engasjement er at jeg ønsker fokus på hvordan de mest leste bloggerne påvirker leserne sine. Dette gjør jeg fordi jeg oppfatter at bloggerne ikke selv tar dette ansvaret. Jeg er opptatt av hvordan bloggere som har fokus på kropp, konsum og utseende medvirker til at man får en samfunnsutvikling der dette skal være de bærende elementene for et menneskes verdi.

Jeg vil ha mer fokus på hvordan bloggere utnytter sin relasjon med leserne til å tjene penger. De presenterer produkter over en lav sko som det mest fantastiske produktet noensinne, mens sannheten er at de har fått betalt for å skrive innlegget. Det er lureri, et lureri som hele foretningsdriften er bygget på. 

Men en ting skal jeg gi dere som er kritiske til kritikerne rett i, engasjementet mitt (og jeg snakker bare for meg selv) handler også om at jeg finner en god del bloggere usympatiske. Jeg kjenner dem ikke som privatpersoner, men mitt syn på dem slik de fremstiller seg på bloggen dannes av det de velger å dele, enten i innlegg, i kommentarfelt, eller i andre kanaler. Jeg finner dem usympatiske fordi de ikke anerkjenner ansvar for at de påvirker negativt, når de selv selger seg som påvirkere. Jeg finner det usympatisk at de sjelden eller aldri tar selvkritikk, selv på områder der de helt åpenbart burde tatt det. Jeg prøver å bedrive selvjustis i forhold til å kritisere bloggbedriften, men erkjenner at styrken i engasjementet nok handler om at jeg ikke liker at usympatiske folk lyver og bedrar og vinner på det. 

Skrevet

Jeg tror de er lei av alle løgnene bloggere serverer leserne sine. Og at de ikke følger lover&regler. 

Skrevet

Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor noen gidder å opprette tråder om "boikotting" av det eller det produktet osv fordi en eller annen idiotisk og latterlig rosa-blogger har skrevet om akkurat det og det produktet på bloggen sin. For å vite hva slags produkter, nettbutikker osv som en blogger har skrevet om - så må man jo faktisk lese disse bloggene! I tillegg til å klikke på litt av hvert av reklame-lenker hos de forskjellige bloggene. Så man risikerer faktisk at bloggerne tjener penger på KG-medlemmer som påstår at folk burde boikotte det ene og det andre...

Anonymkode: b1178...35c

Skrevet
Den 16.8.2016 at 10.54, AnonymBruker skrev:

Bortkastet energi. 
Bruk heller energi på å følge med på naboen som naver - om han driver og pusser opp huset i sommer, for det klarer han... merkelig.. er ikke han naver da?
Joda, kan hende han er for syk til sin vanlige jobb, men om han klarer å male, så må det da gå an å omskolere han og få han til å jobbe med noe innen maling f.eks? 

Off topic :) Zorry

Anonymkode: 0e620...a68

Godt poeng. Kritikerne av bloggerne er en versjon av sure kvinner som sitter i vinduskarmen dagen lang for å "følge med" på hva som skjer utenfor. Lurer på hvordan de rettferdiggjør handlingene sine.. :P jaja gidder ikke å prøve å forstå heller. 

Anonymkode: 3af43...882

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...