Gå til innhold

Hvorfor tror du folk diskuterer CBE og andre bloggere?

Anbefalte innlegg

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken jobb har de hvor de kan tråle KG flere timer på dagtid OG kveldstid? Si meg, den jobben vil jeg vite hva er.

Og her har du grunnen til at mange misliker dere. Dere hever dere over rosabloggerne, dere er så mye bedre og intelligente, dere avslører dem heeeeeele tiden, og rosabloggerne er dumme mennesker som ikke er like intelligente som dere. Som om dere vet hva de bruker tiden på (for ja, de skriver jo hva de driver med hvert minutt, sant)

Anonymkode: ca103...e3b

Du må jo ha veldig god tid til overs selv for å holde deg oppdatert på samtlige bloggtråder på Rampelys og de hundre- kanskje tusenvis av brukerne som har deltatt. Å ha god nok oversikt til å vite hvem som skriver hva og når, hvem som blir mislikt, hvem som rettmessig kan bli  inkludert i "dere" når du skriver innlegg som du gjør her, osv., osv., det kan ikke være annet enn veldig tidskrevende. For det er vel ikke sånn at du slenger ut "dere som..." og angriper en hel gruppe mennesker fordi du ikke klarer/gidder/vil skille de ulike brukerne fra hverandre?

Anonymkode: f050a...935

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du må jo ha veldig god tid til overs selv for å holde deg oppdatert på samtlige bloggtråder på Rampelys og de hundre- kanskje tusenvis av brukerne som har deltatt. Å ha god nok oversikt til å vite hvem som skriver hva og når, hvem som blir mislikt, hvem som rettmessig kan bli  inkludert i "dere" når du skriver innlegg som du gjør her, osv., osv., det kan ikke være annet enn veldig tidskrevende. For det er vel ikke sånn at du slenger ut "dere som..." og angriper en hel gruppe mennesker fordi du ikke klarer/gidder/vil skille de ulike brukerne fra hverandre?

Du vet, det finnes noe som heter generalisering. Hørt om det? 

• Liker 2
Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det vil jeg anta de gjør.

For en med mental kapasitet et stykke over rosabloggernivået, er det ikke så veldig krevende å skrive noen tusen innlegg på KG.

Anonymkode: 5bdfb...8dd

Får absolutt ingen assosiasjoner til intellektualitet i den tråden. Som skrevet over her, er besettelsen sterk nok og man kan holde på slik som det her over flere timer, leting etter feil, sabotering av prosjekter, etc, så er det en enkel sak å finne feil, man blir ikke smart av å drive research på bloggere selv om det virker som om noen gjerne liker å tro det i den tråden.

En ting jeg har bitt meg merke i er at i de fleste andre trådene som omhandler bloggere så er det flere som utrykker misnøye med hvordan det drives, men i Fotballfrue-tråden så er det de samme menneskene som sitter der hver dag, de samme som alltid forsvarer besettelsen som "kritikk av en million-bedrift fordi de når ut til mange unge jenter og de får betalt". Med dette glimrende argumentet så kan man kritisere kropp, personlige valg med tanke på utseendet,  slik at man kan sno seg unna retningslinjene her inne. Jo strengere regler man får, jo mer sleipe blir enkelte for å fortsette. Men hvor er disse brukerne når andre lignende samfunnsproblemer blir diskutert?

Så også at når tråden ble stengt så ble folk harniske. Det er deres rett å diskutere dette alvorlige samfunnsproblemet, noen kom også med at Kvinneguiden eies av Egmont som også er involert i denne bloggen og dermed kom spekulasjoner om at bloggeren ble beskyttet av Kvinneguiden fordi det var et samarbeid. Dette er jo helt sykt. Hva det er som får frem dette hos kvinner er et mysterium. Enten det er misunnelse, dårlig selvtillit, janteloven (smak litt på "Du skal ikke tro du er noe") besettelse, flokkmentalitet, eller generelt sett for mye fritid. En ting er sikkert, dette temaet bør være pensum for psykologi-studenter, for det er egentlig ganske fascinerende hvordan dette oppstår og hva enkelte kvinner gjør som provoserer så til de grader andre kvinner.
Ja, bloggen er til tider sleip, men de fleste oppegående mennesker vil si sin mening/ta avstand og gå videre, ikke sitte å dvele på saker som omhandler mennesker de forakter hver dag.

Anonymkode: 9f99c...025

• Liker 8
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du vet, det finnes noe som heter generalisering. Hørt om det? 

Selvfølgelig.

Selv er jeg ikke fan av å skjære alle over én kam eller tilegne en haug med mennesker meninger de ikke nødvendigvis har.

Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får absolutt ingen assosiasjoner til intellektualitet i den tråden. Som skrevet over her, er besettelsen sterk nok og man kan holde på slik som det her over flere timer, leting etter feil, sabotering av prosjekter, etc, så er det en enkel sak å finne feil, man blir ikke smart av å drive research på bloggere selv om det virker som om noen gjerne liker å tro det i den tråden.

En ting jeg har bitt meg merke i er at i de fleste andre trådene som omhandler bloggere så er det flere som utrykker misnøye med hvordan det drives, men i Fotballfrue-tråden så er det de samme menneskene som sitter der hver dag, de samme som alltid forsvarer besettelsen som "kritikk av en million-bedrift fordi de når ut til mange unge jenter og de får betalt". Med dette glimrende argumentet så kan man kritisere kropp, personlige valg med tanke på utseendet,  slik at man kan sno seg unna retningslinjene her inne. Jo strengere regler man får, jo mer sleipe blir enkelte for å fortsette. Men hvor er disse brukerne når andre lignende samfunnsproblemer blir diskutert?

Så også at når tråden ble stengt så ble folk harniske. Det er deres rett å diskutere dette alvorlige samfunnsproblemet, noen kom også med at Kvinneguiden eies av Egmont som også er involert i denne bloggen og dermed kom spekulasjoner om at bloggeren ble beskyttet av Kvinneguiden fordi det var et samarbeid. Dette er jo helt sykt. Hva det er som får frem dette hos kvinner er et mysterium. Enten det er misunnelse, dårlig selvtillit, janteloven (smak litt på "Du skal ikke tro du er noe") besettelse, flokkmentalitet, eller generelt sett for mye fritid. En ting er sikkert, dette temaet bør være pensum for psykologi-studenter, for det er egentlig ganske fascinerende hvordan dette oppstår og hva enkelte kvinner gjør som provoserer så til de grader andre kvinner.
Ja, bloggen er til tider sleip, men de fleste oppegående mennesker vil si sin mening/ta avstand og gå videre, ikke sitte å dvele på saker som omhandler mennesker de forakter hver dag.

:klappe:

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et veldig bra og riktig skrevet innlegg! Jeg er helt enig.

Anonymkode: 57123...121

• Liker 3
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fra motsatt side kan man si at det minner om sensur at trådene stenges. Og man kan jo spørre seg om hvorfor de blir det, når temaet er så "lite viktig" og man heller burde brukte tiden på å redde verden (det finnes tydeligvis ingen mellomting)

Anonymkode: 23d0d...f4b

Hvorfor må dere på død og liv diskutere det akkurat her på KG hvor det er et regelverk og moderatorer som håndhever det (på en veldig dårlig måte, i følge dere)? Vil dere ikke heller diskutere disse bloggerne et annet sted hvor dere kan få diskutere i fred?

Anonymkode: 08e86...36a

• Liker 1
Skrevet

Når noen bloggere  har perfekt fasade så elsker vi uperfekte å peke på feil. Så enkelt er det bare.

Anonymkode: f7292...f32

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Med et håp om å holde Rampelystrådene om diskusjon ang CBE og andre bloggere fri for - eller i det minste begrense- brukerdebatt o.l.:

-Hva tror du er årsaken til at folk diskuterer bloggere?

Anonymkode: c254a...12a

Jeg ser sjeldent at dem blir diskutert, men i CBE sitt tilfelle tror jeg det bare gjelder misunnelse. Komikerfrue er jo morsom, så antar det er derfor hun blir diskutert en del.

Anonymkode: 8a6d5...85e

• Liker 1
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når noen bloggere  har perfekt fasade så elsker vi uperfekte å peke på feil. Så enkelt er det bare.

Anonymkode: f7292...f32

Men hva med finansbloggene, komikerbloggene og sånt da? Peker du på feil type humor du mener komikerne har du da? :klo: 
Er humoren alt for perfekt, eller er det bare folk som CBE som blir diskutert?

Anonymkode: 8a6d5...85e

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er et fascinerende, provoserende, pinlig, innbydende, men allikevel usmakelig, univers, skapt av et sammensurium av spesielle personlighetstyper. Til slutt står vi igjen med mennesket: rosabloggeren, og den viktigste ingrediens: selvdyrkelsen.

Anonymkode: 8e64b...44d

Må du lese blogg? Det er bare til å gå ut av døra så ser du alt det samme - i virkeligheten og i sanntid, og i langt større mangfold - da ser du all innbilskheten som ligger strødd utover brorparten av ansiktene og alt som følger med det, hvis du ser forbi maskene. Men du er vel som de fleste andre, du trenger å få det veldig-veldig-veldig tydelig inn, med bittesmå te-skjeer. Da funker fotballfruen for deg som et krydder... Løfte det med litt Piffikrydder...

Kom akkurat på nå at du har giddet å analysere fotballfruen... Kanskje du ser på henne som et symptom på noe større, tiden vi lever i, men hun er ærlig talt ikke særlig annerledes enn de fleste norske kvinner. Ironisk nok er hun mer ekte enn mange kvinner når jeg tenker etter.. Hun tør jo.

Anonymkode: 3af43...882

Skrevet

Herregud, dere som oier dere og hever dere så veldig over de besatte menneskene som skriver i CBE-tråden, la nå folk som er kritiske til CBE skrive det av seg. Finn på noe annet enn å lese CBE-tråden dersom kritikerne irriterer dere sånn! Det er uansett nok av folk som synes tråden er verdt å følge med på. Den nye tråden har fått nesten 10.000 treff på under to døgn.

Anonymkode: 6b688...529

• Liker 2
Skrevet

Tullinger som leser slike blogger (og deretter kommenterer dem her på KG) påstår at de "må" lese alle disse idiotiske bloggene, fordi de liksom skal "holde øye med" bloggerne.

Slik at de blant annet kan klage over hvor mye reklame de forskjellige bloggene har.

Anonymkode: b1178...35c

• Liker 2
Skrevet

Morsomt med folk som skriver forseggjorte, lange og flammende engasjerte innlegg om hvor besatt andre brukere er.

• Liker 5
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Morsomt med folk som skriver forseggjorte, lange og flammende engasjerte innlegg om hvor besatt andre brukere er.

jepp. Og morsomt med folk som overser hele argumentasjonen og hevder at en hver antydning til kritisk holdning (til et samfunnsfenomen, intet mindre), er misunnelse.

Eller argumentet om at hvis man bryr seg om dette, kan man ikke hverken jobbe eller bry seg om andre viktige ting i livet/samfunnet.

Anonymkode: 833c2...c42

• Liker 3
Skrevet

Misunnelse, janteloven.

Anonymkode: a109f...f7a

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Misunnelse, janteloven.

Anonymkode: a109f...f7a

Så samfunnsengasjement, interesser for SoMe og sånn, det er ikkeeksisternde?

Anonymkode: 833c2...c42

• Liker 1
Skrevet (endret)
Den 15.8.2016 at 15.36, AnonymBruker skrev:

Med et håp om å holde Rampelystrådene om diskusjon ang CBE og andre bloggere fri for - eller i det minste begrense- brukerdebatt o.l.:

-Hva tror du er årsaken til at folk diskuterer bloggere?

Anonymkode: c254a...12a

Det er jo dette sladregenet som vi har i oss fra våre forfedre. I gamle dager måtte vi diskutere nabokjerringa og andre som folk enten var sjalu på eller så ned på pga de var rare. Bygdesladderen funka kjempefint den før avisene kom, alle visste alt om alle og alle hadde en mening om alt og alle. 

Og dette genet går nå igjen. 

Vi sitter kanskje hjemme og baksnakker den og den...

men det er litt sånn "dårlig menneske" å baksnakke folk, men det er helt legitimt å diskutere kjendiser, og bloggere er på en måte en slags kjendis  pga de har valgt å være offentlige mennesker, og da er det liksom legitimt å sitte og baksnakke de....

Klage på klær de går med, at de er for tynne, for tykke, har for mye sminke osv....
Det får oss på en måte til å føle oss bedre, for ja - vi er jo mye bedre mennesker enn de, hva f... tror de at de er for noe. Vi har da janteloven som forteller hva som er lov og ikke, ikke sant=?
Du skal ikke tro du er noe! Og gjør du det, ja da må du finne deg i at folk diskuterer deg og klager over alt du gjør.
og du som blogger har jo valgt å vise deg frem offentlig, så da må du finne deg i at du er i en offentlig gapestokk.

Det er utrolig deilig å hate... elsker elsker å hate hate....

Slik har kvinnfolk over generasjoner kommet sammen og blitt bestevenner, fordi de har hatt en felles person å hate, som de kan sitte og diskutere hvor de hater, hvor slem hun er, hvor stygg hun er, hvor pen hun tror hun er osv............

Anonymkode: 0e620...a68

Ryddet for krenkende utsagn

- Pavilion, mod

Endret av Pavilion
  • Liker 1
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tullinger som leser slike blogger (og deretter kommenterer dem her på KG) påstår at de "må" lese alle disse idiotiske bloggene, fordi de liksom skal "holde øye med" bloggerne.

Slik at de blant annet kan klage over hvor mye reklame de forskjellige bloggene har.

Anonymkode: b1178...35c

Bortkastet energi. 
Bruk heller energi på å følge med på naboen som naver - om han driver og pusser opp huset i sommer, for det klarer han... merkelig.. er ikke han naver da?
Joda, kan hende han er for syk til sin vanlige jobb, men om han klarer å male, så må det da gå an å omskolere han og få han til å jobbe med noe innen maling f.eks? 

Off topic :) Zorry

Anonymkode: 0e620...a68

• Liker 1
Gjest canacas
Skrevet

Overveldende mange anonyme brukere i denne tråden, ingen som vil vedkjenne seg at de skriver på rampelys? Vel, jeg har skummet gjennom denne tråden (her) nå og føler meg ikke truffet. Selv om det virker som om de som skriver på rampelys følger alle tråden der inne og saumfarer nettet og whatnot for all mulig info om alle som omtales der. Jeg følger kun en tråd, og har en og annen gang lagt igjen en melding i andre tråder. 

Men har gått kraftig lei, akkurat som jeg ble lei av pokemon go. For min del er det litt "nyhetens interesse" og hvor mange ganger man orker å stange hodet i murveggen. Man blir litt lei, og går videre. Slik er det for min del. 

Når det gjelder tid, jobb og fritid, så tar det meg ikke lang tid å lese tråden jeg har fulgt fortløpende. Ei heller lang tid å skrive en melding. I tillegg er jeg kvinne og kan gjøre mer enn èn ting av gangen. :dry:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...