AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #1 Skrevet 15. august 2016 Med et håp om å holde Rampelystrådene om diskusjon ang CBE og andre bloggere fri for - eller i det minste begrense- brukerdebatt o.l.: -Hva tror du er årsaken til at folk diskuterer bloggere? Anonymkode: c254a...12a 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #2 Skrevet 15. august 2016 Jeg tror ikke noen som har det helt bra med seg selv bruker timesvis på å lete etter feil hos bloggere. Ja, de unnskylder seg med at det er en millionbedrift, men har man lest i tråden er det MYE usaklig, kroppskommentarer, "hvorfor vrenger hun leppene når hun smiler?", osv. De som har flest innlegg i denne tråden trenger rett og slett noe annet å bruke tiden på. De skal ha honnør for de store skandalene de var med på å få frem i lyset, men ellers så går ting litt på tomgang der. Anonymkode: ca103...e3b 11
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #3 Skrevet 15. august 2016 Jeg tror noen mennesker er opptatt av SoMe og synes det er interessant hvilke stemmer som blir hørt. Og så er det fascinerende hvordan man kan leve av selge seg sjæl, privatlivet, unger, kroppen sin, familiebegivenheter som bryllup, fødsler, prøve-å-bli-gravid-perioder, begravelser, barnebursdager, voksenbursdager, gamlisbursdager, treningsturer, late morgener i senga, kjæresteferier, graviditeter og fødsler - og å faktisk ha det som, for mange ganske så lukrativt levebrød. Jeg synes det er en ærlig ting å selge seg sjæl - men problematisk så det holder når man selger unna ufødte og fødte barn, for eksempel. Og så er det skikkelig, skikkelig probelmatisk at de fleste store bloggerne er totalt talentløse når det gjelder å ta imot kritikk. De er sarte, sårbare privatpersoner når det passer best, og kommersielle maskiner som altså ikke går av veien for å selge sine ufødte unger eller døde bestemødre når det passer bedre. Anonymkode: 833c2...c42 13
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #4 Skrevet 15. august 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke noen som har det helt bra med seg selv bruker timesvis på å lete etter feil hos bloggere. Ja, de unnskylder seg med at det er en millionbedrift, men har man lest i tråden er det MYE usaklig, kroppskommentarer, "hvorfor vrenger hun leppene når hun smiler?", osv. De som har flest innlegg i denne tråden trenger rett og slett noe annet å bruke tiden på. De skal ha honnør for de store skandalene de var med på å få frem i lyset, men ellers så går ting litt på tomgang der. Anonymkode: ca103...e3b Jeg er aktiv i flere av disse trådene - men har aldri noensinne skrevet en eneste usaklig kommentar om kropp eller utseende. Men jeg er ganske dritlei av kommentarer om at man trenger noe annet å bruke tiden på. Hvorfor er samfunnsengasjement feil, egentlig? Jeg er kritisk til VG og nettavisen også. Anonymkode: 833c2...c42 15
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #5 Skrevet 15. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: . De som har flest innlegg i denne tråden trenger rett og slett noe annet å bruke tiden på. De skal ha honnør for de store skandalene de var med på å få frem i lyset, men ellers så går ting litt på tomgang der. Anonymkode: ca103...e3b mitt inntrykk av de som diskuterer i SoMe-trådene, er at de er meget oppegående personer, som sannsynligvis ikke har spesielt mye fritid, men som prioriterer sin tid slik at det er rom for samfunnsengasjement og. Bloggerne derimot kunne med fordel brukt all fritiden sin på noe mer samfunnsnyttig enn å ta 100 like bilder av seg selv. Anonymkode: 5bdfb...8dd 9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #6 Skrevet 15. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Med et håp om å holde Rampelystrådene om diskusjon ang CBE og andre bloggere fri for - eller i det minste begrense- brukerdebatt o.l.: -Hva tror du er årsaken til at folk diskuterer bloggere? Anonymkode: c254a...12a Min grunn er behovet for å snakke med andre i samme situasjon etter hva vi ender opp med å bli vitne til når vi leser disse bloggene. Det er et fascinerende, provoserende, pinlig, innbydende, men allikevel usmakelig, univers, skapt av et sammensurium av spesielle personlighetstyper. Til slutt står vi igjen med mennesket: rosabloggeren, og den viktigste ingrediens: selvdyrkelsen. Observerbare fellestrekk er evnen til å tolke alt som ikke er ros som hets eller usaklig kritikk. En annen ting er bloggernes veldig spesielle tidsoppfatning, (muligens forklart av alle sponsede klokker). Brudd på markedsføringsloven fra forrige måned er som fra oldtiden å regne, mens flere år gamle innlegg eller handlinger som høstet masse oppmerksomhet og ros er like viktig, sant og aktuelle til envher tid. De fleste av bloggerne får problemer med hukommelsen, forståelsen og viljen når de blir minnet på av Forbrukerombudet at med jobben de har valgt til sitt levebrød følger det et lovverk de må forholde seg til. Disse problemene er selvsagt av den selektive akutte typen og viser seg kun når bloggerne ikke har noe annet valg enn å måtte svare for seg. Eller når de må ta ansvar for noe de har gjort eller skrevet og opplever konsekvenser utover det å kjenne glede og lukten av penger etter å ha lurt blogglesere til å klikke seg inn på skjult reklame forkledd som "tips uten baktanker fra meg til deg, klem". Hva som skyldes synshemmingen deres vet jeg ikke, men den hindrer iallfall bloggerne i å se egen dobbeltmoral, problemene i å utlevere tredjeparter, negative påvirkning, og sin posisjon i samfunnet som noe annet enn jente med personlig nettdagbok som ikke har valgt å være forbilde og dermed er det "ikke mitt problem hvis noen blir påvirket negativt, de kan jo bare slutte å lese bloggen... hallooo?!" 1. #trafikkulykke 2. #terapi #KG Anonymkode: 8e64b...44d 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #7 Skrevet 15. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: mitt inntrykk av de som diskuterer i SoMe-trådene, er at de er meget oppegående personer, som sannsynligvis ikke har spesielt mye fritid, men som prioriterer sin tid slik at det er rom for samfunnsengasjement og. Bloggerne derimot kunne med fordel brukt all fritiden sin på noe mer samfunnsnyttig enn å ta 100 like bilder av seg selv. Anonymkode: 5bdfb...8dd Sannsynligvis ikke har mye fritid, men flere titusen innlegg på KG, ekstremt mange av dem i tråder om bloggere. Er morsomt. Om de er så lynende intelligente, hvorfor ikke bruke det i sin egen jobb? Anonymkode: ca103...e3b 7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #8 Skrevet 15. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sannsynligvis ikke har mye fritid, men flere titusen innlegg på KG, ekstremt mange av dem i tråder om bloggere. Er morsomt. Om de er så lynende intelligente, hvorfor ikke bruke det i sin egen jobb? Anonymkode: ca103...e3b Hvorfor spør du som om de ikke gjør det? Anonymkode: f050a...935 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #9 Skrevet 15. august 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sannsynligvis ikke har mye fritid, men flere titusen innlegg på KG, ekstremt mange av dem i tråder om bloggere. Er morsomt. Om de er så lynende intelligente, hvorfor ikke bruke det i sin egen jobb? Anonymkode: ca103...e3b det vil jeg anta de gjør. For en med mental kapasitet et stykke over rosabloggernivået, er det ikke så veldig krevende å skrive noen tusen innlegg på KG. Anonymkode: 5bdfb...8dd 4
Gjest Cement Skrevet 15. august 2016 #10 Skrevet 15. august 2016 (endret) Hakk i plata, men here goes: Mange opplever det som interessant og viktig å diskutere godt leste bloggere fordi de har enormt mange lesere og er en stor arena for påvirkning, Bloggere har usedvanlig stor definisjonsmakt fordi de driver et enevelde der de styrer kommunikasjonen akkurat som det passer best for dem selv. Alt har de regi på. Fra kommentarfelt til tekster til kulisser og all annen estetikk på bloggen. Enkelte, inkludert mange av bloggerne selv, mener at de ikke kan ta ansvar for hvordan de påvirker, og da er det jo flott og dessuten viktig at kritiske røster slipper til på arenaer som KG, der bloggerne ikke har makt til å definere og kontrollere alt. Sikkert frustrerende for dem, siden de ellers er vant til å gjøre som det passer med det meste. Lover og regler hemmer ikke så veldig, Det jeg personlig synes er mer interessant enn at noen gidder å fortsette bloggdebatt selv om det er avslørt så mange skandaløse forhold at man skulle tro de var oppbrukt nå, er at noen føler det er greit å kritisere dem for det. Hva er nå det for innstilling, lurer jeg på. Feier disse metakritikerne rundt på hele KG og irettesetter brukere de mener skriver for mange innlegg, eller hva? Eller stikker de innom ulike forum og melder fra at trådens tema er diskutert før? Stemødre, utroskap, analsex, 20-åringer som er sammen med 40-åringer eller omvendt, lavkarbokosthold, neseoperasjoner, treningsdagbøker... You name it. Vedkommende må vel i så fall bruke ekstremt mye mer tid på all denne overvåkningen og irettesettelsen enn dem som tillater seg å delta i debatter? Endret 15. august 2016 av Capri Fjernet avsporende setning
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #11 Skrevet 15. august 2016 4 minutter siden, Capri skrev: Hakk i plata, men here goes: Mange opplever det som interessant og viktig å diskutere godt leste bloggere fordi de har enormt mange lesere og er en stor arena for påvirkning, Bloggere har usedvanlig stor definisjonsmakt fordi de driver et enevelde der de styrer kommunikasjonen akkurat som det passer best for dem selv. Alt har de regi på. Fra kommentarfelt til tekster til kulisser og all annen estetikk på bloggen. Enkelte, inkludert mange av bloggerne selv, mener at de ikke kan ta ansvar for hvordan de påvirker, og da er det jo flott og dessuten viktig at kritiske røster slipper til på arenaer som KG, der bloggerne ikke har makt til å definere og kontrollere alt. Sikkert frustrerende for dem, siden de ellers er vant til å gjøre som det passer med det meste. Lover og regler hemmer ikke så veldig, Det jeg personlig synes er mer interessant enn at noen gidder å fortsette bloggdebatt selv om det er avslørt så mange skandaløse forhold at man skulle tro de var oppbrukt nå, er at noen føler det er greit å kritisere dem for det. Hva er nå det for innstilling, lurer jeg på. Feier disse metakritikerne rundt på hele KG og irettesetter brukere de mener skriver for mange innlegg, eller hva? Eller stikker de innom ulike forum og melder fra at trådens tema er diskutert før? Stemødre, utroskap, analsex, 20-åringer som er sammen med 40-åringer eller omvendt, lavkarbokosthold, neseoperasjoner, treningsdagbøker... You name it. Vedkommende må vel i så fall bruke ekstremt mye mer tid på all denne overvåkningen og irettesettelsen enn dem som tillater seg å delta i debatter? Dette innlegget har gått på bekostning av tid jeg ellers kunne brukt på å pleie løshåret og forme øyenbryn, så da kan man bare tenke seg hvordan jeg ser ut... Dette synes jeg var et godt innlegg! Anonymkode: c254a...12a 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #12 Skrevet 15. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: mitt inntrykk av de som diskuterer i SoMe-trådene, er at de er meget oppegående personer, som sannsynligvis ikke har spesielt mye fritid, men som prioriterer sin tid slik at det er rom for samfunnsengasjement og. Bloggerne derimot kunne med fordel brukt all fritiden sin på noe mer samfunnsnyttig enn å ta 100 like bilder av seg selv. Anonymkode: 5bdfb...8dd Kunne de? Det er vel deres valg hva de velger å bruke tiden sin på. Jeg er ikke spesielt fan av blogger-kulturen, men hvis de ønsker å bruke fritiden sin på selvportrettering så må de gjerne gjøre det for min del. Tror mye av den såkalte "kritikken" egentlig handler om misunnelse. Anonymkode: c93f7...c3c 2
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #13 Skrevet 15. august 2016 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sannsynligvis ikke har mye fritid, men flere titusen innlegg på KG, ekstremt mange av dem i tråder om bloggere. Er morsomt. Om de er så lynende intelligente, hvorfor ikke bruke det i sin egen jobb? Anonymkode: ca103...e3b Mener du at man kan bruke det opp i løpet av dagen? At man må velge hva man vil prioritere, å bruke hodet på jobb eller bloggere? Anonymkode: 149be...6c0 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #14 Skrevet 15. august 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Kunne de? Det er vel deres valg hva de velger å bruke tiden sin på. Jeg er ikke spesielt fan av blogger-kulturen, men hvis de ønsker å bruke fritiden sin på selvportrettering så må de gjerne gjøre det for min del. Tror mye av den såkalte "kritikken" egentlig handler om misunnelse. Anonymkode: c93f7...c3c hva er poenget ditt? at det er bloggernes valg hva slags vås de bruker tiden sin på, mens vi andre må stå til rette for tilfeldige brukere på KG? Og hva bygger du den ubegrunnede antagelse om at det handler om misunnelse på? tror du virkelig at folk med utdannelse og et trygt selvbilde er misunnelige på CBE og SE, eller Anna Rasmussen. Det er helt absurd. Anonymkode: 5bdfb...8dd 7
Gjest Sly Skrevet 15. august 2016 #15 Skrevet 15. august 2016 Det minner om besettelse. De blir jo helt gale når trådene "deres" blir stengt.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #16 Skrevet 15. august 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor spør du som om de ikke gjør det? Anonymkode: f050a...935 Hvilken jobb har de hvor de kan tråle KG flere timer på dagtid OG kveldstid? Si meg, den jobben vil jeg vite hva er. 23 minutter siden, AnonymBruker skrev: det vil jeg anta de gjør. For en med mental kapasitet et stykke over rosabloggernivået, er det ikke så veldig krevende å skrive noen tusen innlegg på KG. Anonymkode: 5bdfb...8dd Og her har du grunnen til at mange misliker dere. Dere hever dere over rosabloggerne, dere er så mye bedre og intelligente, dere avslører dem heeeeeele tiden, og rosabloggerne er dumme mennesker som ikke er like intelligente som dere. Som om dere vet hva de bruker tiden på (for ja, de skriver jo hva de driver med hvert minutt, sant) Anonymkode: ca103...e3b 5
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #17 Skrevet 15. august 2016 3 minutter siden, Sly skrev: Det minner om besettelse. De blir jo helt gale når trådene "deres" blir stengt. Fra motsatt side kan man si at det minner om sensur at trådene stenges. Og man kan jo spørre seg om hvorfor de blir det, når temaet er så "lite viktig" og man heller burde brukte tiden på å redde verden (det finnes tydeligvis ingen mellomting) Anonymkode: 23d0d...f4b 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #18 Skrevet 15. august 2016 Skjønner ikke hvorfor det er så mange som hyller disse kritikerne og kaller dem intelligente. Hva er de så intelligente for? Hvem som helst kan sitte seg ned foran pcen eller mobilen, scrolle gjennom en eller annen blogg, twitter, instagram, snapchat (you name it), og lete etter feil hos denne personen, enten det er dårlig merking av sponsede produkter/reklame, eller om personen har redigert huden sin, kroppen sin osv. De er visst veldig intelligente også fordi de legger merke til at personen står litt på skakke sånn at magen blir mindre, eller at vedkommende alltid vrir seg sånn at kun "godsiden" av ansiktet viser seg.. Jeg synes det er en uting å være så utrolig negativt innstilt til en person, og sitte og lete dag ut og dag inn etter feil som de mener kunne vært "bedre". Ja, det er viktig at folk skal vite at det de får servert i trynet ofte er reklame eller sponsede produkter, men de fleste i dag er klar over at det er nettopp det disse produktene er. De fleste klarer å ta anbefalinger fra bloggere og andre kjente fjes i medier sine anbefalinger med en klype salt. Og om vedkommende som reklamerer for produktet ikke gjør en god nok jobb i forhold til de diverse reglene som er satt, så er det ikke fremmede privatpersoner på kg sin oppgave å gjøre noe med dette. Det finnes allerede folk ansatt i stillinger som har dette som jobb som styrer dette. Anonymkode: 51566...1e2 6
Søgni Skrevet 15. august 2016 #19 Skrevet 15. august 2016 Jeg tror de fleste som er engasjert i bloggingsdebattene er veldig klare over at det IKKE er personen bak bloggen de retter kritikk mot, men merkevaren bloggeren presenterer seg som. Dette har virkelig vært et tema i alle lange tråder, nettopp hvordan en del bloggere gjør seg uangripelige ved å skjule forretningsdriften bak "venninne- eller privatpersonfasaden". Selv har jeg deltatt i flere tråder om bloggere, og opplever ikke deltakerene ellers som en homogen masse, men snarere at ulike folk har ulike ting å komme med i samme tråd. Det er ikke en unison anti-blogger-mening, liksom. Dessuten ser jeg sjelden lange tråder som engasjerer mange her på forumet, hvor metadiskusjonen er såpass selvkritisk heller. Hva som ikke er greit å diskutere, hva man ikke bør kritisere en bedrift for osv. er tema i tråder om bloggere, jevnlig! Dette med sjalu og misunnelig og føler seg så intelligent er jo samme gamle leksa. For de som har lest i en tråd om bloggere, så vet man at en stor andel av "ryddet for hets/ personangrep" i kursiv fra moderatorer dreier seg om brukerdebatt, og ikke hets og personangrep mot bloggeren det diskuteres. 3
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #20 Skrevet 15. august 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: hva er poenget ditt? at det er bloggernes valg hva slags vås de bruker tiden sin på, mens vi andre må stå til rette for tilfeldige brukere på KG? Og hva bygger du den ubegrunnede antagelse om at det handler om misunnelse på? tror du virkelig at folk med utdannelse og et trygt selvbilde er misunnelige på CBE og SE, eller Anna Rasmussen. Det er helt absurd. Anonymkode: 5bdfb...8dd Dere må ikke stå til rette for noen som helst, men CBE tråden var full av usakelig hakking og negative personkarakteristikker. Se på hvilke tråder moderatorer er mest inne i og fjerner innlegg. Om det er utdannelsen eller trygt selvbilde som er grunnen vet ikke jeg, men noe må det jo være siden folk klarer å komme opp med så mye negativt om andre. Her er det siste innlegget i tråden fra en av moderatorene og det sier jo noe? Sitat "Tråden er ryddet for persondebatt, personangrep, avsporinger, spekulasjoner samt en mengde svar. Da denne tråden har også blitt ryddet utallelige ganger gjennom tidene, vil tråden nå stenges." Anonymkode: c93f7...c3c 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå