AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #1 Skrevet 15. august 2016 Hei. Blir inkassosaker sendt til folkeregistret adresse? Jeg har flytta fra et sted også fikk jeg fikk ikke med meg at det var kommet et inkassovarlsel. Jeg lurte også på om dere har noen tips til hvordan jeg skal finne ut hva jeg skylder folk? Tenker å gå igjennom tidligere nettbestillinger for å se om jeg har fått betalt alt. Jeg får ikke kontakt med personen som bor på min gamle adresse. Setter stor pris på svar Anonymkode: 16678...955
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #2 Skrevet 15. august 2016 De blir sdendt til den adressen inkasso-seleskapet har fått fra kreditotr. Har ofte skjedd at de slemmer å sjekke bytte av adresse. Anonymkode: 9da8c...241
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #3 Skrevet 15. august 2016 https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1988-05-13-26 Der har du inkassoloven og der skal,det stå hvilken adresse man må bruke ved utsendelse av dokumenter i en inkassosak. På inkasso.no kan du sjekke deg mot de fleste, men ikke alle inkassosaker. Anonymkode: bf634...de7
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #4 Skrevet 15. august 2016 Mange takorået om ikasso.no Er det trygt å legge in personlig informasjon her: https://www.inkasso.no/gjeld Anonymkode: 16678...955
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #5 Skrevet 15. august 2016 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mange takorået om ikasso.no Er det trygt å legge in personlig informasjon her: https://www.inkasso.no/gjeld Anonymkode: 16678...955 ja burde være trygt å legge inn på adresser som starer med hhtps:// Anonymkode: 752f8...714
ajarRun Skrevet 15. august 2016 #6 Skrevet 15. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Blir inkassosaker sendt til folkeregistret adresse? Jeg har flytta fra et sted også fikk jeg fikk ikke med meg at det var kommet et inkassovarlsel. Jeg lurte også på om dere har noen tips til hvordan jeg skal finne ut hva jeg skylder folk? Tenker å gå igjennom tidligere nettbestillinger for å se om jeg har fått betalt alt. Jeg får ikke kontakt med personen som bor på min gamle adresse. Setter stor pris på svar Anonymkode: 16678...955 Få posten din videresendt da. Da vil du jo få alt til din nye adresse.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #7 Skrevet 15. august 2016 Du er selv ansvarlig for å oppdatere dine kreditorer om adresseendring, inkassoselskaper sender som regel til adressen du har opplyst til kreditor. Anonymkode: 7e9f4...e4f 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #8 Skrevet 16. august 2016 Jeg glemte å sende adresseendring til alle kreditorer og fikk inkassovarsel ut av det blå. Inkassoselskapet greide å sende til riktig adresse da. Anonymkode: b821b...a24
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #9 Skrevet 16. august 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei. Blir inkassosaker sendt til folkeregistret adresse? Jeg har flytta fra et sted også fikk jeg fikk ikke med meg at det var kommet et inkassovarlsel. Anonymkode: 16678...955 Inkassoselskapet prøver i første omgang å sende kravet til den adressen som kreditoren din har oppgitt, altså den adressen du oppga f.eks. da du kjøpte en ting på nettet. Hvis de ikke får respons på det og brevet kommer i retur, vil de begynne å lete og søke etter annen mulig adresse. Hvis din folkeregistrerte adresse er en annen enn de sitter på, er det mulig de vil prøve å sende kravet til den i neste omgang. Som regel prøver inkassobyråene i dag å ringe skyldneren på mobil, dersom de opplever at adressen er feil. Fun fact er at de aller fleste sørger for å melde korrekt adresse til mobilselskapet sitt, i frykt for at mobilen deres ellers skal bli stengt pga ubetalt regning. De fleste er jo helt avhengige av mobilen sin i dag. Dette vet inkassoselskapene, så de sjekker gjerne hvilken adresse mobilselskapet ditt har på deg. Det er som regel den mest oppdaterte adressen, statistisk sett :-) Anonymkode: baa8c...a83 1
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #10 Skrevet 17. august 2016 Den 8/15/2016 at 17.28, AnonymBruker skrev: Mange takorået om ikasso.no Er det trygt å legge in personlig informasjon her: https://www.inkasso.no/gjeld Anonymkode: 16678...955 Noen flere tanker rundt dette? Anonymkode: 16678...955
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå