AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #1 Skrevet 15. august 2016 Er det normalt å føle for å gråte når man gjør yoga? Opplever det særlig de gangene instruktøren ber om å fokusere på pusten og være tilstede. Har opplevd det to av fem ganger jeg har gjort yoga nå, og det er liksom litt skremmende. Det er jo bare tårer, men jeg er liksom redd for å slippe dem løs. Noen som har opplevd det samme? Jeg har vært igjennom endel tidligere, men har det egentlig bra nå. Tenker at det kan være noe som kroppen husker? Har alltid vært veldig anspent, "på vakt",så det å skulle slappe av virker veldig skummelt for meg. Men tror egentlig jeg har godt av det. Noen som vil dele råd eller erfaringer? Anonymkode: dd2b9...341
Strikkagenser Skrevet 15. august 2016 #2 Skrevet 15. august 2016 Veldig vanlig, særlig når man slipper til pusten, slapper av og tar seg tid til å kjenne etter, som for eksempel under avspenning. Og kroppen har hukommelse, så det er en veldig vanlig reaksjon når man begynner å slippe spenninger. Dette er noe som kan gå over av seg selv etter hvert som kroppen blir vant til å slippe opp. 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #3 Skrevet 15. august 2016 1 time siden, Strikkagenser skrev: Veldig vanlig, særlig når man slipper til pusten, slapper av og tar seg tid til å kjenne etter, som for eksempel under avspenning. Og kroppen har hukommelse, så det er en veldig vanlig reaksjon når man begynner å slippe spenninger. Dette er noe som kan gå over av seg selv etter hvert som kroppen blir vant til å slippe opp. Takk for beroligende svar Ja, det er særlig under avspenning jeg merker det. Sikkert dumt spørsmål, men når jeg gjør yoga alene, skal jeg bare gråte på slutten da? (Regner med det ikke tar seg ut å gjøre det i timer med instruktør ) Vil liksom ikke forbinde yoga med grining heller, men tror samtidig det er lurt å bare "gi slipp". Anonymkode: dd2b9...341
Februarbarn Skrevet 15. august 2016 #4 Skrevet 15. august 2016 Hei, du. Jeg instruerer og kan trygt fortelle deg at det er helt vanlig og fullstendig normalt. Det handler om at man vender alle sansene innover. Der inne ligger det mye tanker og følelser. Jeg kan glimte et medlem eller to som tørker tårer mens de hviler på matta under avspenning og syntes det er fint å se at de tillater seg det. Jeg spør og graver aldri noe om hvorfor. Det hender de kommer til meg og forteller selv. Jeg håper du fortsetter med yoga dersom dette er noe du finner verdifullt. Og du, ikke legg lokk på følelsene dine. Gråt når du trenger det. Kanskje er det yoga som må til..? 3
AnonymBruker Skrevet 17. august 2016 #5 Skrevet 17. august 2016 Den 15.8.2016 at 0.46, Februarbarn skrev: Hei, du. Jeg instruerer og kan trygt fortelle deg at det er helt vanlig og fullstendig normalt. Det handler om at man vender alle sansene innover. Der inne ligger det mye tanker og følelser. Jeg kan glimte et medlem eller to som tørker tårer mens de hviler på matta under avspenning og syntes det er fint å se at de tillater seg det. Jeg spør og graver aldri noe om hvorfor. Det hender de kommer til meg og forteller selv. Jeg håper du fortsetter med yoga dersom dette er noe du finner verdifullt. Og du, ikke legg lokk på følelsene dine. Gråt når du trenger det. Kanskje er det yoga som må til..? Tusen takk for så fint svar! Ja, jeg tror yoga egentlig er veldig riktig for meg. Anonymkode: dd2b9...341 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå