Gå til innhold

Menn: Hva kan vi kvinner bli flinkere til når det kommer til dating?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan kan vi forbedre oss? 

Anonymkode: c58fe...295

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dere kan jo begynne med å omsette ord i faktisk handing. Få ting er mer turnoff enn når det man sier og det man gjør er to forskjellige ting (og da tenker jeg ikke på banaliteter).

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 3
Skrevet

Ta litt initiativ selv og ikke bare vent på at motparten skal ta kontakt. Har lest flere her som har sagt at om de er interessert i gutten, men han ikke tar raskt nok initiativ så setter de han i "friendzone" (deres ord). Hvorfor er det så vanskelig for så mange kvinner å ta litt initiativ selv?

Anonymkode: 242d2...a39

• Liker 2
Gjest PetterPanne
Skrevet
6 minutter siden, sjonkelrolf skrev:

Dere kan jo begynne med å omsette ord i faktisk handing. Få ting er mer turnoff enn når det man sier og det man gjør er to forskjellige ting (og da tenker jeg ikke på banaliteter).

Tråden er over, ingenting mer å fortelle.

Personlig er jeg dritt lei av å se at dama ikke klarer dette. Hold deg ihvertfall noenlunde konsistent. Det sier veldig mye om deg som person, og hvordan et eventuelt forhold vil være.

Du beviser gang på gang at du ikke er til å stole på. Og det skinner igjennom gang på gang. 

Gjør det du faktisk sier, så er du good to go. Alt det andre er bagateller.

Skrevet
9 minutter siden, sjonkelrolf skrev:

Hva er det som blir sagt som ikke blir gjennomført? 

• Liker 10
Skrevet (endret)
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta litt initiativ selv og ikke bare vent på at motparten skal ta kontakt. Har lest flere her som har sagt at om de er interessert i gutten, men han ikke tar raskt nok initiativ så setter de han i "friendzone" (deres ord). Hvorfor er det så vanskelig for så mange kvinner å ta litt initiativ selv?

Anonymkode: 242d2...a39

Og det er ingen garanti for at hun vil gi noen respons selv om mannen faktisk tar initiativ først. Så ja... :P

Har sett nok av tinder-profiler (edit: eller profiler generelt) der det står noe i retning av "ekte gentlemens tar kontakt først". Må nesten le litt hver gang jeg ser det, haha.

Endret av sjonkelrolf
  • Liker 1
Skrevet

Hun: "eh, tror ikke eg kan komme inn altså" " jeg er ikke sånn" " burde vi gjøre dette" "du må ikke tro at vi skal ha sex ikveld"  " du puler sikkert mange andre også" 

Meg:...............

WHY? WHYYYYYY? 

Anonymkode: 1601e...bc4

• Liker 4
Skrevet

Det der høres veldig ut som shit-testing, et annet "morsomt" fenomen. Hvis målet er å skape drama er det rett måte å gjøre det på.

• Liker 1
Skrevet

-Dette er nevnt allerede, men det kan ikke påpekes nok. Jeg godtar i grunnen mye, men aldri noen som viser tegn på å ikke se forskjell på ord og handling. Det er selve forutsetningen og forteller i grunnen nesten alt. Hun som har sjarmert meg aller mest er en "risikosport" på noen områder, men bærer seg frem med ærlighet og verdighet. 

-Blir flau på dine vegne hver gang jeg ser bilder av deg på en fjelltopp med bar rygg eller andre typiske bilder som man ser overalt. Og dette er bare blir et lite eksempel i en stor bølge. Stikkord: saueflokkmentalitet er flaut. Jeg har vært på mange fjelltopper, men de fleste friluftsmennesker er ikke fan av slik mentalitet, det er bare du som skriker høyest. Sånt er alltid flaut eller kjipt å se fra utsiden.

-Hvorfor spør du så sjeldent om noe? Du har lært deg å spørre om hvor jeg jobber, hva jeg liker å spise til middag og hva slags filmer jeg liker. Men er du ute etter å lære meg å kjenne eller vil du bare være en bekjent?

-Selvsikkerhet er bra, men ikke uten ydmykhet og varme. Om du ikke våger å vise hvem du er og hva som er dine svakheter, er du ikke ærlig. Du liker alt alle liker, du våger ikke å tenke selv, du fremstår som selvsikker men alle ingrediensene tilsammen gjør deg falsk. Vær ekte... Du fremstår ikke smart når du ikke er av mer fleksibelt kaliber, at du ikke ser perspektivene på omgivelsene dine.

-Selfies av deg selv som er tung å se på. Duck face, masse sminke, falskt stort smiiiiil og så happy-go-lucky at det blir kvalmt. Vær mer jordnær, vær en som innrømmer at du ser disse tingene som skjer rundt deg og hvor patetisk det faktisk er (uansett hvor mye man snur og vender på det). Våg å hopp av i svingen når du ser at noe er for idiotisk og våg å være en av de som hopper av, det er utrolig sjeldent man finner slike mennesker, de er ikke de som skriker høyest, men de jentene er best. 

-Stå for hvem du er, på godt og vondt. Våg å forbedre deg på ting du vil forbedre, det viser ikke ta du er svak, det viser at du er modig.

-Slutt å tro at du virker bedre enn andre når du prater nedsettende om andre. Det er lov å reflektere, spørre seg og undre på andre, men fremstår du dømmende eller ureflektert så er det uattraktivt med det samme.

-Godhet, på privaten og offentlig. Det er ikke attraktivt å være en sjarlatan.

-Utrolig mange egoistiske jenter som innbiller seg at de får høyere status av ego-oppbyggende ting (som jeg har nevnt litt allerede). Det motsatte er så tillitsvekkende at det er skummelt.. De som handler uten svært ego og stor interesse for status i alt de foretar seg.

- Lær deg å lytte, ha et nærvær. Mange jenter/mennesker har en subtil måte å egge til konflikt eller skaper dårlige "undertoner" og konkurranse, som gjør ting belastende og slitsomt. Igjen, svært få jenter er det motsatte av dette, men jeg har møtt noen, og det gjør at jeg ikke har tenkt til å godta noe mindre.

Mulig jeg blir singel resten av livet....

Anonymkode: bd537...d7f

• Liker 14
Skrevet

Min personlige erfaring, som jeg kommer på i øyeblikket, gjennom årene er at daten vil gjerne gjøre seg dyrebar. Altså, "hard to get".

Eller at hun er unnvikende ved å ikke kunne avtale et tidspunkt for en kaffe/te/øl på et sted.

Samt, hun svarer veldig kort, og i mange tilfeller kun kanskje, eller ikke i det hele tatt, på mine spørsmål. Blir slik at jeg nesten må "dra" spørsmålene ut av henne.

Må påpeke at mine erfaringer dog gjelder ikke alle kvinner. 

:dry:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er nevneverdig enig med Anonym #9

Ellers må man ikke være en magiker for å se at jeg er interessert, så ingen vits i å mase på meg dagen lang bare for å finne ut om jeg fortsatt er interessert siden gårsdagen. Har vært litt needy av meg jeg også engang men det var en oppvekker den gang jeg traff fru.needy selv.

Endret av Vemund
  • Liker 2
Skrevet
4 timer siden, sjonkelrolf skrev:

Det der høres veldig ut som shit-testing, et annet "morsomt" fenomen. Hvis målet er å skape drama er det rett måte å gjøre det på.

Hvorfor ender de opp med å GJØRE det motsatte av det de sier,??? 

etter at de sier det jeg nevnte.

meg: " ja, eg skjønner vi skal ikke gjøre noe du ikke vil"

Etter det blir de med å ha sex osv

Jeg forstår ikke HVORFOR de sier det i første omgang?? 

Er de tilbakestående fra naturens side? 

Anonymkode: 1601e...bc4

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det som blir sagt som ikke blir gjennomført? 

Lurer jeg også på, men ser spørsmålet blir ignorert.

Anonymkode: b72df...6eb

• Liker 4
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les over, nok av eksempler på mulige svar på det spørsmålet.

5 timer siden, Den mystiske skrev:

Min personlige erfaring, som jeg kommer på i øyeblikket, gjennom årene er at daten vil gjerne gjøre seg dyrebar. Altså, "hard to get".

Eller at hun er unnvikende ved å ikke kunne avtale et tidspunkt for en kaffe/te/øl på et sted.

Samt, hun svarer veldig kort, og i mange tilfeller kun kanskje, eller ikke i det hele tatt, på mine spørsmål. Blir slik at jeg nesten må "dra" spørsmålene ut av henne.

Må påpeke at mine erfaringer dog gjelder ikke alle kvinner. 

:dry:

I de tilfellene der mister i hvert fall jeg interessen, og avslutter kontakten. Sånt tull gidder ikke jeg bruke tid på.

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet du ikke forskjell på ord og handling, handling sier mer enn ord osv? 

Anonymkode: 2504a...3ea

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Vet du ikke forskjell på ord og handling, handling sier mer enn ord osv? 

Anonymkode: 2504a...3ea

Jeg er også forvirret. Jeg forstår jo hva det betyr rent teknisk, men ikke praktisk i datingsituasjon.

Jeg ser for meg ei som sier hun er veggis og så bestiller biff el.l. men det kan det jo ikke være.

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, ViljaH skrev:

Jeg er også forvirret. Jeg forstår jo hva det betyr rent teknisk, men ikke praktisk i datingsituasjon.

Jeg ser for meg ei som sier hun er veggis og så bestiller biff el.l. men det kan det jo ikke være.

Hvor man fremstiller seg selv ukorrekt og serverer ferdige konklusjoner om seg selv som ikke stemmer. Ganske enkelt eksempel: Ord: Har aldri vært utro. Sannhet: Har vært utro. 

Andre eksempler:

Ord: Lite aktiv på sosiale medier/bryr meg ikke om oppmerksomhet på sosiale medier. 

Handling: Nytt profilbilde 20 ganger i året/masse selfies og aktivitet.

Ord: Jeg drikker aldri

Handling: Drikker 3 ganger i måneden

Ord: Drikker ikke kaffe etter kl 16

Handling: Drikker kaffe etter kl 16

Osv

Skrevet
2 minutter siden, Lithe. skrev:

Hvor man fremstiller seg selv ukorrekt og serverer ferdige konklusjoner om seg selv som ikke stemmer. Ganske enkelt eksempel: Ord: Har aldri vært utro. Sannhet: Har vært utro. 

Andre eksempler:

Ord: Lite aktiv på sosiale medier/bryr meg ikke om oppmerksomhet på sosiale medier. 

Osv

Takk for eksemplene :)

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for eksemplene :)

Bare hyggelig kjære deg. Se opp for sånt..

Skrevet
14 minutter siden, Lithe. skrev:

Andre eksempler:

Osv

Er dette virkelig vanlig at er et problem i en datesituasjon? At hun sier hun ikke drikker kaffe etter kl 16, men gjør det likevel?

Vi er flere som etterlyser eksempler, men ingen av mennene vil svare enda det later til å være bred enighet om at dette er et stort problem. Kan ikke dere (menn) komme med flere typiske eksempler?

Sier hun at hun vil ha sex, men trekker seg? Eller omvendt? Eller dreier det seg om helt andre ting?

Anonymkode: f8b34...34b

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...