Gå til innhold

Kjøpekontrakt og finansiering. Holder det å vise mail til megler?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal skrive kjøpekontrakt og må vise til finansiering. Jeg har fått mail fra banken min hvor det står at *Vi kan tilby finansiering til *navn* til kr....". 

Holder dette? Eller må jeg få bevis i en annen form? Eller er det mulig for megler å ringe banken min for å få bekreftelse?

Anonymkode: 296a1...5ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tradisjonelt har man fått et finansieringsbevis som også megler fikk kopi av, men det er svært lite taktisk. Få heller en kontakt i banken slik at megler kan bekrefte at du har finansiering i orden. Grunnen til det er at megler ellers får vite hva rammen din er og kan presse opp prisen i forhold til det. Når det er banken som  godkjenner så får megler bare vite hvordan du finansierer det første budet (fordeling av egenkapital og lån og evt. andre midler som tilsammen utgjør ditt første bud), men får ikke vite om din ytre ramme. Eneste man må tenke på er å ikke gå utover dine egen rammer både ved første bud og evt. budrunde, med tanke på at du er juridisk ansvarlig for alle bud. 

Anonymkode: bd756...5d8

Skrevet

Du kan bare gi megleren navnet og kontaktinformasjon til din kunderådgiver i banken, så holder det. Nå som du allerede har kjøpt så er det sikkert ikke så farlig om du videresender finansieringsbeviset, men det er ikke nødvendig. Og som den over her sier: ikke videresend finansieringsbevis i en budrunde!

Anonymkode: 888d4...fc2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...