Gå til innhold

Jobbe når i permisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har jobbet under foreldrepengeperioden, uten å ha tatt gradert uttak? Altså hatt 100% permisjon men allikevel jobbet litt? Jeg har fått tilbud om å jobbe litt ekstra kvelder og helger ved et annet sted enn der jeg har permisjon fra, og har veldig lyst. Men det er så ufattelig komplisert med gradert uttak at det orker jeg ikke tanken på siden det er ekstravakter og ikke mulig å planlegge.

Hva er konsekvensene hvis jeg jobber når jeg er i 100% permisjon?

Anonymkode: c6dc6...e9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som har jobbet under foreldrepengeperioden, uten å ha tatt gradert uttak? Altså hatt 100% permisjon men allikevel jobbet litt? Jeg har fått tilbud om å jobbe litt ekstra kvelder og helger ved et annet sted enn der jeg har permisjon fra, og har veldig lyst. Men det er så ufattelig komplisert med gradert uttak at det orker jeg ikke tanken på siden det er ekstravakter og ikke mulig å planlegge.

Hva er konsekvensene hvis jeg jobber når jeg er i 100% permisjon?

Anonymkode: c6dc6...e9e

Om du jobber uten å melde fra til Nav risikerer du en feilutbetalingssak hos Nav og du mister dagene du jobbet i permisjon. (Du får dem ikke utsatt uten å ha søkt om gradert uttak i forkant). Om summen blir høy nok risikerer du også anmeldelse for svindel.

Nå sender alle arbeidsgivere månedlig informasjon til Nav om hvem de har ansatt og hvor mye de tjener via A-ordningen så dette vil sannsynligvis bli oppdaget. I tillegg risikerer du trøbbel med egen arbeidsgiver for du er i permisjon for å passe barn og ikke for å jobbe andre steder...... Er det verdt det å ta sjansen????

Anonymkode: 5260b...12c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...