Gå til innhold

Jeg har så lyst til at vi skal spise frokost sammen som en familie.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har to barn sammen på 3 og 5 år. Han er uten jobb og sover til 11 tiden. Det er alltid jeg som står opp med barna. Både i ukedagene og helga. Jeg har veldig lyst til vi kan spise frokost sammen som en familie. Alle 4. Men han er vanskelig å få opp av senga. Han kan si, i morgen gjør vi det, men sånn blir det ikke. Jeg blir litt skuffet. 

Jeg synes faktisk han kan gjøre det for barna. De spør hvorfor pappa aldri spiser frokost med oss. Han gjorde det ikke når han jobbet heller. Jeg sier ikke at han må gjøre det hver dag, men en gang av og til. Tror barna ville blitt veldig glade for det. Han kan jo bare legge seg igjen etterpå da.

Spiser dere alle frokost sammen som en familie? Krever jeg/vi for mye av han? 

Anonymkode: 06905...da6

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat dette med frokost kunne jeg sett mellom fingrene på hvis mannen din er opptatt med jobbsøking eller noe annet konstruktivt, men at han ligger og drar seg til klokken 11(!!!!) om dagene i det som sikkert er en travel tid som småbarnsforeldre hadde jeg aldri godtatt. 

I det hele tatt så kjenner jeg absolutt ingen foreldre, med eller uten jobb, som sover så lenge. Hvorfor i all verden prioriterer han dette? Er han oppe halve natta?

Anonymkode: 6b817...ace

• Liker 27
Skrevet

Vi spiser sjelden frokost sammen, fordi hverken jeg eller mannen orker mat så tidlig. Lager derfor mat til barna som spiser sammen før de går på skolen.

Reagerer mer på at mannen din sover til kl 11 og generelt overlater alt til deg! Tror ikke det er frokosten som er problemet her... 

• Liker 12
Skrevet

Tjener vel ikke barna å ha en morgengretten far ved frokostbordet uansett

Anonymkode: 8ac01...bc2

Skrevet

Vi spiser alltid frokost sammen i helgene, og når mannen har fri/ferie. Middag spiser vi alltid sammen om ikke mannen jobber overtid. 

• Liker 1
Skrevet

Det burde være et minimum at dere spiser frokost sammen i helgene? Men ikke minst: hvorfor tar han ikke ansvar om morgenen i ukedagene? Om min mann var hjemme, kunne han levert og jeg vært tidligere på jobb (og dermed tidligere hjemme). Ville vært en win-win for hele familien frem til han fikk ny jobb...

Søker han i det minste aktivt på jobber?

Anonymkode: 95298...70a

• Liker 7
Skrevet

Hva slags slask er det du er sammen med?

Å være på KG gir gjør meg bare så obs på hva jeg har i mannen min, som står opp 0600 hver dag, går på jobb, kommer hjem til middag, er fotballtrener for begge barna og generelt hjelper til der det trengs.

Stakkars deg.

• Liker 7
Skrevet

Nei,du krever for LITE av han! 

Anonymkode: dcd09...fd3

• Liker 5
Skrevet

Han har falt ut av rutiner etter han mistet jobben. Jeg synes bare det hadde vært koselig om vi kunne spise frokost sammen noen ganger. Hvertfall i helgene da. Barna har jo lyst til det. Men han bryr seg ikke :( 

Han er med på ting og sånn når han bare kommer seg opp av senga. Får han sjeldent opp av senga før 11. 

Ts

Skrevet

Synes dette høres ille ut. Hvorfor skal han droppe frokost med deg og barn når han har anledning til det? Å være arbeissøker er en jobb det, så han kunne bare kommet seg ut av dyna fortere enn svint.

Tenk så mange det er som går glipp av nettopp den hyggen om morgenen, nettopp fordi de må haste på jobb.  

• Liker 3
Skrevet

Her i huset spiser vi både frokost og middag som en familie hver eneste dag. Vi har en på 18, en på 11 og en på 5, men de klager aldri for det har blitt en regel. 

Ingen sover lenger enn 11 heller.

Du burde helle en bøtte med vann over han om han ikke våkner.

Anonymkode: 8d79f...2c9

• Liker 1
Skrevet

Han må få på plass rutiner igjen, så raskt som mulig. Ellers blir det veldig tøft for ham den dagen han får seg jobb og skal begynne på kort varsel. Egentlig burde han ta morrastellet med ungene mens du ordner deg, mindre stress for alle parter.

Jeg har for øvrig vokst opp i et hjem hvor alle spiser frokost sammen kun noen dager i høytider. Aldri savnet fellesfrokoster, må jeg innrømme.

• Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, fiole skrev:

Tenk så mange det er som går glipp av nettopp den hyggen om morgenen, nettopp fordi de må haste på jobb.  

Nemlig.

Vi har bare frokost sammen en sjelden gang, fordi jeg begynner veldig tidlig på jobb og morgenene blir hektiske og kjappe. Prøver å kompensere med middager så langt det lar seg gjøre, men jeg fatter ikke at en som faktisk har tid til å gjøre noe hyggelig sammen med familien ikke gidder fordi han vil sove til 11...

Anonymkode: 7f689...a6b

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her i huset spiser vi både frokost og middag som en familie hver eneste dag. Vi har en på 18, en på 11 og en på 5, men de klager aldri for det har blitt en regel. 

Ingen sover lenger enn 11 heller.

Du burde helle en bøtte med vann over han om han ikke våkner.

Anonymkode: 8d79f...2c9

"Du burde helle en bøtte med vann over han om han ikke våkner"

Yes! Girlpower:laugh:

• Liker 3
Skrevet

vi har bare frokost sammen på lørdag og søndag, da har vi tid til å sitte i ro og ikke mase etter klokka. Morningen består av å ordne seg og komme seg ut, vi står ikke opp 1 time før for noe koselig frokost midt i uken. Det går aldri bra og jeg tviler på om vi hadde hverken ro eller kos. 

• Liker 1
Skrevet

Hadde jeg hatt en arbeidsledig mann som lå og sov til kl 11 hver dag og lot meg gjøre alt med ungene osv. Så hadde jaggu frokosten vært det minste problemet!

En samtale med han, hvor du faktisk forteller i klare ordelag hva du forventer tenker jeg er på sin plass!

Lykke til!

• Liker 10
Skrevet
10 minutter siden, Mrs.Under skrev:

Hadde jeg hatt en arbeidsledig mann som lå og sov til kl 11 hver dag og lot meg gjøre alt med ungene osv. Så hadde jaggu frokosten vært det minste problemet!

En samtale med han, hvor du faktisk forteller i klare ordelag hva du forventer tenker jeg er på sin plass!

Lykke til!

Oppi all den elendighet så hadde det vært litt hyggeligere med felles frokost...tenker jeg:)for barna, så kommer en bøtte med vann flyvende fulgt av en alvorlig samtale!!!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Nei, selvfølgelig krever du ikke mye av han! Å spise frokost sammen i helgene er ikke mye å kreve. Synes han burde gjort det for ungene. Ikke ligge og dra seg hver dag. Som noen sier,  han bør få rutiner tilbake. Ellers blir det tøft når han kommer ut i jobb igjen. 

Jeg ville tatt en alvorsprat med han.

Endret av LeilaS
  • Liker 2
Skrevet

Her i huset spiser vi frokost sammen i helgene. Logistikkmessig funker det dårlig når vi bare har et bad og alle skal stelle seg samtidig. 

Ellers enig med de som synes det største problemet er at han ikke står opp og hjelper deg i hverdagen. Det hadde ikke blitt akseptert her. 

Anonymkode: 67e4e...471

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og samboer har to barn sammen på 3 og 5 år. Han er uten jobb og sover til 11 tiden. Det er alltid jeg som står opp med barna. Både i ukedagene og helga. Jeg har veldig lyst til vi kan spise frokost sammen som en familie. Alle 4. Men han er vanskelig å få opp av senga. Han kan si, i morgen gjør vi det, men sånn blir det ikke. Jeg blir litt skuffet. 

Jeg synes faktisk han kan gjøre det for barna. De spør hvorfor pappa aldri spiser frokost med oss. Han gjorde det ikke når han jobbet heller. Jeg sier ikke at han må gjøre det hver dag, men en gang av og til. Tror barna ville blitt veldig glade for det. Han kan jo bare legge seg igjen etterpå da.

Spiser dere alle frokost sammen som en familie? Krever jeg/vi for mye av han? 

Hvis jeg hadde en samboer som var hjemme og som sov til 11 hver dag mens jeg måtte levere i barnehagen hver dag før jobb, så ville jeg vært rimelig forbanna. Han har mulighet til ekstra tid med barna når han er hjemme. Hva er det han driver med siden han sover hele til 11? Sitter han oppe til 4 og ser på tv eller? For en megadust av en samboer du har. Stemmer for en bøtte med iskaldt vann klokken seks på morgen. 

Anonymkode: d0f88...1b7

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...