stan Skrevet 15. august 2016 #21 Skrevet 15. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mens jeg mener at det ikke er voldtekt. Hun valgte selv å ha sex med han for å få slutt på maset. Det er ikke værre enn å blokkere han om det er via internett, gå unna (og ringe til politiet om han følger etter) eller anmelde for trakassering. Men mange velger da altså å ha sex med dem fordi de selv ser på det som en enklere løsning. Når man så har valgt å ha sex med noen så kan du ikke komm å rope voldtekt. i ettertid. Anonymkode: a105d...10e Det er mange måter å presse folk til å gjøre noe de ikke vil. Hvis man klarer å få dem til å være i tvil om at de vil eller ikke, så har man oppnådd det man vil. Dette brukes som en avhørsmetode, man sliter ut offeret mentalt så det ikke tenker klart, og så det de ikke vil blir en mulig utgang på noe ubehagelig. Stadig vekk et overgrep/voldtekt når sex er en enklere løsning.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #22 Skrevet 15. august 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Mens jeg mener at det ikke er voldtekt. Hun valgte selv å ha sex med han for å få slutt på maset. Det er ikke værre enn å blokkere han om det er via internett, gå unna (og ringe til politiet om han følger etter) eller anmelde for trakassering. Men mange velger da altså å ha sex med dem fordi de selv ser på det som en enklere løsning. Når man så har valgt å ha sex med noen så kan du ikke komm å rope voldtekt. i ettertid. Anonymkode: a105d...10e Kanskje fordi hun føler hun ikke har noe annet valg enn å ha sex? At hun føler det er det eneste som nytter for å bli kvitt han. Litt satt på spissen, men hva om han hadde en kniv i hånda? Jenta velger å ha sex med han fordi hun her også ser det som den eneste utveien. Jenta "valgte selv" å ha sex med han. Hun ble med på det. Da er det ikke en voldtekt da?... Dette er jo en mye mer alvorlig sak. Men jenta vil her velge å ha sex fordi hun er redd for livet. En som blir mast på 100 ganger kan også bli redd og føle de ikke kan gjøre noe annet enn å ha sex. Det er ikke bare å ringe politiet eller skrike på hjelp. Folk reagerer ulikt, noen skriker og gjør ordentlig motstand, andre fryser. Jeg kan også nevne at jeg har vært i en lignende situasjon. Jeg snakket med en veldig flink bistandsadvokat som jobbet med voldtektssaker (jeg har ikke gått til sak med dette), og hun forklarte at dette også er en form for voldtekt. Anonymkode: 9a267...4ff
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #23 Skrevet 15. august 2016 7 timer siden, stan skrev: Men en ser jo endel tilfeller hvor mannen prøver seg om og om igjen. Hun avviser ham, om og om igjen. Men tilsist enten gir hun opp, eller er utslitt eller noe. Så skjer det. Hun har sagt nei tretti ganger på rad, men den siste gangen yter hun ikke nok motstand. Da mener jeg det er voldtekt og helt klart et overgrep. Overgrepet startet allerede etter gang 2 når han prøver seg, selv om voldtekten skjer først helt til sist. Så dersom en mann prøver seg mer enn en gang på en jente som sier nei så er det et overgrep? Og om hun til slutt går med på sex så er det en voldtekt? .. uansett om hun har glede av sexen etter å ha gitt etter? Da må du i så fall anmelde TV3 sin Paradise Hotell utgave i år. Magne prøvde i det uendelige for å få sex Med Eilen. Prøvde seg mange titalls ganger. Jeg tror ikke noen av de som skrev i PH tråden her på forumet oppfattet det som noe overgrep. Han klarte å overtale flere av de andre jentene der til sex. Tidvis etter en del masing. Jeg har ikke oppfattet det som at noen så på noen av tilfellene som voldtekt. Anonymkode: 0b461...75e 2
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #24 Skrevet 16. august 2016 16 timer siden, Marr skrev: Jeg har også lest og svart i den tråden du snakker om, tror jeg. Hvis det er snakk om hun som var alene, i et ukjent land,må nattestid, med en forholdsvis ukjent og veldig pågående mann, som hun avviste og prøvde å forlate to ganger, ble fulgt etter, for så å til slutt gi opp da hun ble dratt inn i et smug, fordi hun var livredd - så er jeg uenig, og vil kalle det voldtekt. Og jeg ser ingenting i teksten jeg har skrevet som tilsier at jeg ikke synes TS i den andre tråden gjorde motstand? Ja, det er den tråden, men jeg er ikke enig i fremstillingen din av det som er skrevet der, så derfor er vi nok uenig på det punktet. Anonymkode: a105d...10e 1
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #25 Skrevet 16. august 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje fordi hun føler hun ikke har noe annet valg enn å ha sex? At hun føler det er det eneste som nytter for å bli kvitt han. Litt satt på spissen, men hva om han hadde en kniv i hånda? Jenta velger å ha sex med han fordi hun her også ser det som den eneste utveien. Jenta "valgte selv" å ha sex med han. Hun ble med på det. Da er det ikke en voldtekt da?... Dette er jo en mye mer alvorlig sak. Men jenta vil her velge å ha sex fordi hun er redd for livet. En som blir mast på 100 ganger kan også bli redd og føle de ikke kan gjøre noe annet enn å ha sex. Det er ikke bare å ringe politiet eller skrike på hjelp. Folk reagerer ulikt, noen skriker og gjør ordentlig motstand, andre fryser. Jeg kan også nevne at jeg har vært i en lignende situasjon. Jeg snakket med en veldig flink bistandsadvokat som jobbet med voldtektssaker (jeg har ikke gått til sak med dette), og hun forklarte at dette også er en form for voldtekt. Anonymkode: 9a267...4ff Nei, du har ikke et reelt valg om han har kniv å hånden, da går det inn under trusler. Og jeg er enig i at det er et vanskelig tema. Anonymkode: a105d...10e 2
herzeleid Skrevet 16. august 2016 #26 Skrevet 16. august 2016 Det er åpenbart et problem at en del hevder seg voldtatt, når det i realiteten ikke er snakk om voldt, trusler eller tvang og man har vært bevisst. Ved første kvartal 2015 ble det funnet at 15 % av de henlagte voldtektsanmeldelsene ble henlagt på bakgrunn av at anmeldelsen ikke innebar voldtekt. Det vil si at det antagelig er mange kvinner som anmelder når de angrer, føler seg krenket eller lurt, selv om det i realiteten var frivillig. Merk at dette ikke inkluderer sakene der man har endret oppfatning av hva som skjedde etterpå, eller rett ut falske anmeldelser. Når det gjelder voldtekt og hva som er voldtekt og overgrep på den ene siden, og hva som er dårlige avgjørelser eller manglende karakterstyrke på den andre, er det åpenbart et bredt spekter av oppfatninger. Selv synes jeg det blir urimelig om begrepet relativiseres for mye, og om følelsen av overgrep eller tvang får for stor vekt i forhold til hvor reellt dette egentlig var. http://www.aftenposten.no/meninger/kronikk/Forsker-skriver-Det-er-ikke-alltid-slik-at-voldtekt-er-voldtekt-41002b.html 1
Gothminister Skrevet 17. august 2016 #27 Skrevet 17. august 2016 Den 15.08.2016 at 12.56, AnonymBruker skrev: Problemet oppstår når man ikke husker om man ønsket. Anonymkode: 0399a...141 Og da er det vel strengt talt ikke noe problem. Det man ikke husker, har man ikke vondt av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå