AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #1 Skrevet 15. august 2016 Har dere noen tips, til noe med sjokolade som smaker godt, men som samtidig ikke er for usunt? En litt sunnere versjon... Ikke til å servere i selskap - men som litt snacks til kaffen. Er nemlig sjokoholiker og må ha min daglige dose Anonymkode: b4d8d...9cd
Gjest Kaffekrus Skrevet 15. august 2016 #2 Skrevet 15. august 2016 Jo mer kakao, jo sunnere er den Du kan jo eventuelt erstatte med type sukkerfritt? Men for å være ærlig, synes jeg at når man først spiser sjokolade skal det være kos, og da kan man like gjerne velge den man synes smaker best. Så lenge du ikke spiser mer enn et par ruter til kaffen, er det jo ikke noe problem
Hurrahei Skrevet 15. august 2016 #3 Skrevet 15. august 2016 Troika! ikke sunn, men litt mer usunn enn andre sjokolader!
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. august 2016 #4 Skrevet 15. august 2016 Like mye sukker, men kokesjokolade er jo mørkt og har mere kakao.
Chizue Skrevet 15. august 2016 #5 Skrevet 15. august 2016 Kan lage sjokolade mousse av avokado? 1 avokado 25g kakao 5-6ts søtning-her kan du velge, bør løse seg opp i moussen. 1 klype salt. Ellers kan du ha i ett par ss kesam, banan, -jeg bruker gjerne chiafrø og bær... Eller, lag din egen sunne sjokolade! :D Om ikke, Jo mørkere sjokoladen er, jo sunnere er den. Her kan man også teste ut premium sjokoladene, appelsin,chilli (den er god!) Du kan også kjøpe mørk kokesjokolade, smelte dette, ha i ett par dråper mint (om man liker det),eller kutte opp nøtter, ha i rosiner, alt hva du har lyst å prøve. Ha i former og la det stivne... ^^ Mulighetene er mange
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #6 Skrevet 15. august 2016 24 minutter siden, Hurrahei skrev: Troika! ikke sunn, men litt mer usunn enn andre sjokolader! Hva med Nutrilette sjokoladebar med dark chocolate? Den inneholder masse vitaminer og fiber også, og redusert sukkerinnhold. Spise som mellommåltid? Må vel være bedre enn å spise en Snickers hver dag? Eller hur.... men tenkte litt noe jeg kan lage selv... f.eks. proteinbarer som ikke smaker høgg. Anonymkode: b4d8d...9cd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå