Marken Skrevet 15. august 2016 #1 Skrevet 15. august 2016 Jeg og datteren min skal på telttur til helgen sammen med flere andre familier. Vi er ikke så turvante, så jeg skriver her i håp om mange gode forslag om hva vi bør ta med av mat som er enkel å tilberede og ta med på en slik tur. Det er kun én overnatting.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #2 Skrevet 15. august 2016 Har dere snakket med de andre familiene om hvordan maten skal tilberedes? Skal det f.eks være bål? Skal dere gå langt slik at dere må tenke på vekta? Her dere kokeapparat/stormkjøkken/primus, som dere kan å bruke? Dere må ha med mer mat enn dere vanligvis spiser, for det er vanlig å bli ekstra sulten på tur. Dersom dere har kokeapparat er havregrøt veldig godt til frokost. Ha havregrynene og litt salt i en pose, og ha sukker og kanel i en annen. Hvis ikke fungerer brødskiver alltid bra. Siden det er en så kort tur er det ofte greit å smøre ferdig matpakker før dere drar. Bruk gode pålegg, nugatti fungerer alltid bra. Tenk over om dere trenger lunsj en eller to dager, og husk igjen på å ta med litt ekstra. Ha litt sjokolade/nøtter i reserve i tilfelle det blir litt for langt å gå, litt for lenge til neste måltid, støvlene er våte eller andre problemer oppstår. Du kan også få bruk for det. Anonymkode: 907e0...43e 1
Oz- Skrevet 15. august 2016 #3 Skrevet 15. august 2016 (endret) På tur er det hyggelig å ha litt ekstra god mat, slik at man gleder seg til pause/lunsj/kvelds. Jeg har erfaring med at pizzasnurrer og fylte horn er populær pausemat hos både store og små. Dersom du har med primus er det godt å ha med seg en ferdiglaget gryte som bare kan varmes. Er det bål er det godt med pinnebrød og pølser. Støtter forslaget og havregrøt til frokost, og at det er lurt å ha litt ekstra på lager. God tur!:-) Endret 17. august 2016 av Oz-
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #4 Skrevet 15. august 2016 6 timer siden, Marken skrev: Jeg og datteren min skal på telttur til helgen sammen med flere andre familier. Vi er ikke så turvante, så jeg skriver her i håp om mange gode forslag om hva vi bør ta med av mat som er enkel å tilberede og ta med på en slik tur. Det er kun én overnatting. Hvor lang er turen (km)? Og hvor gammel er datteren din? Anonymkode: f6dbe...0f7
Agathe Skrevet 15. august 2016 #5 Skrevet 15. august 2016 Pannekaker pleier å være en suksess, enten ferdig røre i en stor brusflaske eller sånn pose fra toro. Man kan også knekke egg i en flaske og ta med for å lage speilegg. Ellers er polarbrød veldig greit. og ostesmørbrød (lagd hjemme og pakket i aluminiumsfolie) på bål 1
FantasDick Skrevet 17. august 2016 #6 Skrevet 17. august 2016 Det kommer vel mest an på om dere trenger å pakke lett eller ikke. Når jeg må tenke vekt, vekt og vekt går jeg for havregrøt til frokost, polarbrød/suppeposer til lunsj og frysetørket til middag/kvelds. Litt sjokolade, nøtter og/eller kjeks underveis. Sørger for å pause nært vann. Trenger dere ikke tenke så mye vekt synes jeg pizzasnurrer, ostesmørbrød og pølser med pinnebrød hørtes snadder ut!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå