Gå til innhold

Yelp og skjuling av anmeldser.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lagt merke til at på en del steder blir anmeldser "skjult". Du kan forsatt se anmeldsene men du må klikke en link som heter

"fortsett å lese andre anmeldser som for øyeblikket ikke er anbefalt"

Stort sett folk som har gitt stjernetegn 1, alså negative krittik mot det stedet.  Og de personene har ikke skrevet mange anmeldser, sånn ca 1 eller 2.

Anmeldelsene nedeor nådde ikke målet, og blir derfor ikke regnet med i bedriftens gjennomsnittlige stjernerangering.

Hva er grunnen til yelp, se også på youtube videoen, jeg synes ikke det var en troverdig forklaring dette blir ikke gjort andre sider som f.eks tripadvisor. bare på Norske Yelp.

Jeg synes det blir helt feil, og faktisk sensur på hvordan kunder opplever stedet.  Og for meg mister lysten til å bruke Yelp til å sjekke anmeldser av steder.

Hva synes dere?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: fc4d5...64e

Skrevet

Og hvorfor skal man bruke tid og effort til å skrive en anmeldse som skal bli sensuert, og ikke blir regnet med bedriftens gjennomsnittlige stjernerangering? Det er jo fortsatt en kundes mening om stedet, uansett om den person ikke går der ofte.

Folk flest klarer fortsatt å skille mellom troverdige og ikke troverdige anmeldser, og burde å få valget om å få se de negative anmeldsene uansett om den personen har vært der flere ganger ei. (som er argumentet i youtubefilmen).

Anonymkode: fc4d5...64e

  • Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor skal man bruke tid og effort til å skrive en anmeldse som skal bli sensuert, og ikke blir regnet med bedriftens gjennomsnittlige stjernerangering? Det er jo fortsatt en kundes mening om stedet, uansett om den person ikke går der ofte.

Folk flest klarer fortsatt å skille mellom troverdige og ikke troverdige anmeldser, og burde å få valget om å få se de negative anmeldsene uansett om den personen har vært der flere ganger eller ei. (som er argumentet i youtubefilmen).

Anonymkode: fc4d5...64e

 

Anonymkode: fc4d5...64e

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor skal man bruke tid og effort til å skrive en anmeldse som skal bli sensuert, og ikke blir regnet med bedriftens gjennomsnittlige stjernerangering? Det er jo fortsatt en kundes mening om stedet, uansett om den person ikke går der ofte.

Folk flest klarer fortsatt å skille mellom troverdige og ikke troverdige anmeldser, og burde å få valget om å få se de negative anmeldsene uansett om den personen har vært der flere ganger ei. (som er argumentet i youtubefilmen).

Anonymkode: fc4d5...64e

Det er sikkert det Yelp vil - de tjener vel inn noen kroner på å skjule sånt også. Ganske uprofesjonelt.

Skrevet

 

5 timer siden, fuglekvinnen__ skrev:

Det er sikkert det Yelp vil - de tjener vel inn noen kroner på å skjule sånt også. Ganske uprofesjonelt.

Kansksje det..

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Yelp

Alleged manipulation by Yelp

According to BusinessWeek, Yelp has "always had a complicated relationship with small businesses."[2] Throughout much of Yelp's history there have been allegations that Yelp has manipulated their website's reviews based on participation in its advertising programs.[94] Many business owners say Yelp salespeople offered to remove or suppress negative reviews if they purchase advertising.[62] Others report seeing negative reviews featured prominently and positive reviews buried; soon after, they would receive calls from Yelp attempting to sell paid advertising.[95] Yelp says its sales staff do not have the ability to modify reviews and that changes in the reviews are caused by its automated filter.[60][96]

Several lawsuits have been filed against Yelp accusing it of extorting businesses into buying advertising products. Each have been dismissed by a judge before reaching trial.[62] In early 2010, a class-action lawsuit was filed against Yelp alleging it asked a Long Beach veterinary hospital to pay $300 a month for advertising services that included the suppression or deletion of disparaging customer reviews.[97] The following month, nine additional businesses joined the class-action lawsuit,[98] and two similar lawsuits were filed.[99] That May the lawsuits were combined into one class-action lawsuit,[100] which was dismissed by San Francisco U.S. District Judge Edward Chen in 2011. Chen said the reviews were protected by the Communications Decency Act of 1996 and that there was no evidence of manipulation by Yelp.[101] The plaintiffs filed an appeal.[102] In September 2014 the Ninth U.S. Circuit Court of Appeals upheld the dismissal, finding that even if Yelp did manipulate reviews to favor advertisers, this would not fall under the court's legal definition of extortion.[103][104][105]

In August 2013, Yelp launched a series of town hall style meetings in 22 major American cities in an effort to address concerns among local business owners. Many attendees expressed frustrations with Yelp's automated filter removing positive reviews after they decline to advertise, receiving reviews from users that never entered the establishment, and other issues.[102][106] A 2011 Harvard study by Michael Luca found that there was no significant statistical correlation between being a Yelp advertiser and having more favorable reviews.[83][107] The Federal Trade Commission received 2,046 complaints about Yelp from 2008 to 2014,[83] most from small businesses regarding allegedly unfair or fake reviews or negative reviews that appear after declining to advertise.[108] According to Yelp, the Federal Trade Commission finished a second examination of Yelp's practices in 2015 and in both cases did not pursue an action against the company.[109][110]

Journalist David Lazarus of the Los Angeles Times also criticized Yelp in 2014 for the practice of selling competitors' ads to run on top of business listings and then offering to have the ads removed as part of a paid feature.[111]

In 2015, San Francisco filmmaker Kaylie Milliken was reportedly producing a documentary film titled Billion Dollar Bully about Yelp's alleged business practices.[112]

Anonymkode: fc4d5...64e

Skrevet

Jeg synes værtfall det er en uting, sjekk bl annet anmeldser som har blitt skjult på Human Mote og Postgirobygget.

På den ene er det en fyr som gir terningskast 1, og sier at pizzaen ikke var noe særlig, og at prisen var litt stiv på Postgirobygget og at de måtte finne på noe nytt.

Helt kurant og helt grei anmeldse som har blitt skjult.

Anonymkode: fc4d5...64e

Skrevet
7 timer siden, fuglekvinnen__ skrev:

Det er sikkert det Yelp vil - de tjener vel inn noen kroner på å skjule sånt også. Ganske uprofesjonelt.

Yelp sin facebook side i Oslo, det er bare reklame for forskjellige steder.

Anonymkode: fc4d5...64e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...