Gå til innhold

Alkohol i bryllupet....

Fremhevede innlegg

Skrevet

Sier det samme som jeg skrev her tidligere: Det er fult og helt opp til dere! Vi hadde alkohol til maten, ikke noe mer. Var helt sikkert flere av våre gjester som syntes dette var stusselig, men tenk - det var vår fest og vår dag som vi heldigvis fikk bestemme fult og helt over selv. Vist er det mange som mener at vin er en selvfølge til god mat på en sånn dag, men vi er også mange som fint klarer oss uten.

Dere som mener bryllup uten alkohol er "stusselig", gjør dere ett poeng av å få fram dette på festen eller respekterer dere det valget brudeparet har gjort og viser at dere klarer å kose dere "tross alt"? Håper på det siste!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner igjen problemstillingen... Mange i min familie er totalt avholds/eller drikker lite, mens min forlovedes familie og våre venner forventer å få servert alkohol i et bryllup. Vi kommer til å servere velkomstdrink, vin til maten og kaffen - og selvfølgelig ha et alkoholfritt alternativ! Men senere på kvelden blir det litt feil med fri bar, når kanskje halvparten av dem ikke vil benytte seg av dette. Kan jo ikke akkurat gi gjestene klistremerker/pins som forteller betjeningen hvem som har rett på fri bar eller ikke :ler: Vi liker heller ikke tanken på å dele ut drikkebonger til gjestene heller, synes dette blir litt mye styr. Men for selskapslokalets del er det vel viktig at det formelle er i orden? Har derfor tenkt tanken å spørre selskapslokalet om det er greit at vi har boller fyllt med bonger stående i baren, på denne måten kan gjestene benytte seg av dem når det trengs. Og det blir fri bar for de av gjestene som ønsker det.... Vi kommer selfølgelig til å prate med venner/familie som drikker og be dem respektere min familie, og håper på denne måten å unngå at noen helt mister grepet.

Skrevet
Har et lite dilemma..

Familien min (foreldrene mine) drikker ikke i det heletatt. Resten av slekta tar seg litt. Men familien til samboeren min drikker. Hva bør vi gjøre?  

Synes det blir litt sært å ikke ha alkohol i det heletatt? Noen andre som har dette "problemet"?

Vi hadde samme dilemma til vårt bryllup.

Min slekt er innbarka trøndere, det er ikke hans...

Etter mye frem og tilbake, så endte det opp med at vi skulle ha alkohol til maten og en åpen bar på kvelden.

Alle gjestene tok hensyn til hverandre og det ble ikke et fyllekallas!

Alle hadde det kjekt. :)

Skrevet

Dere som mener bryllup uten alkohol er "stusselig", gjør dere ett poeng av å få fram dette på festen eller respekterer dere det valget brudeparet har gjort og viser at dere klarer å kose dere "tross alt"? Håper på det siste!

Klart man gjør gode miner. Men man merker det jo godt på stemningen mange steder, folk som ikke prater sammen osv.

Skrevet

Min familie tar gjerne et glass vin eller to, mens hans familie ikke drikker noe særlig...Verken jeg eller brudgommen drikker selv, men har ikke noe imot at andre tar et glass vin eller konjakk...så i vårt bryllup blir det alkohol.Vi har to drikkeboner utenom vinen til maten, resten må gjestene kjøpe selv.(Skal ha festen på et hotell..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...