Gå til innhold

Alkohol i bryllupet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har et lite dilemma..

Familien min (foreldrene mine) drikker ikke i det heletatt. Resten av slekta tar seg litt. Men familien til samboeren min drikker. Hva bør vi gjøre?

Synes det blir litt sært å ikke ha alkohol i det heletatt? Noen andre som har dette "problemet"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville servert alkohol. Synes det hører med til en bryllupsmiddag.

Så lenge noen ikke har alkoholproblemer synes jeg det er sært å ikke servere iallefall vin til middagen..

Skrevet

Dere kan jo serve vin til maten å så ikke ha no mere alkohol. Men blir jo ikke fyll av noen få glass med vin.

Men ser problemet.

Går jo fint ann å ha et bryllup uten alkohol, finnes jo alkohol frie viner, og masse god brus

Gjest Lilleulv
Skrevet

Synes alkohol ja! Vært i 2 bryllup, 1 med og 1 uten. det uten ble rimelig stusselig faktisk... :-?

Skrevet

Sett dere ned og prat igjennom det, kanskje med foreldre hvis de skal være med og betale for festen.

Vi hadde vin til maten og ikke noe mer etterpå. Hans familie drikker ikke, mine drikker heller ikke mye. Vi selv drikker heller ikke ofte og mye, men liker å kose oss med ett glass vin eller to til maten. Derfor ble dette et naturlig valg for oss. Vist var det venner som syntes det var rart, vi hadde både de som syntes det var teit at de ikke fikk mer å drikke og de som syntes det var dumt at det var vin i det hele tatt.

Skrevet

Takk for gode råd!

Det er vel kanskje greit å sette seg ned å prate med foreldrene mine og hans om det.

Jeg synes selv at det bør være alkohol. Og det går jo an å begrense det!

Skrevet

Javist, går greit å begrense på flere måter. Enten ved å ha det bare til middagen eller ved å dele ut bonger.

Vårt bryllup hadde ikke i noe tilfelle blitt noen fyllefest, ingen av gjestene drikker spes. mye og alle hadde holdt seg klart innenfor det som hadde vært passe. Men liksom.. Siden vi selv ikke følte noe behov for å drikke alkohol på festen vår følte vi heller ikke noe behov for å servere det annet enn til maten.

Skrevet

jeg synes det burde vært servert litt alkohol i brylløp. Var i et brylløp forrige sommer, der var det lagt opp til at de som ville kunne få kjøpt alkohol i baren på hotellet det ble feriet på. det var svindyrt. endte med at nesten ingen handlet, og synes selv at dette la en demper på stemningen..

mener ikke at all alkoholen skal dekkes, men ivertfall en velkommstdrink og litt vin til maten.. alkoholfrie drinker til de som foretrekker dette! :)

Skrevet

Synes all alkohol bør dekkes når man er i bryllup. Det blir stusselig og kjedelig og stivt uten, og det oppleves ofte som gjerrig overfor gjestene.

Personlig opplever jeg det som er fornærmelse at når jeg bruker masse penger på utdrikningslag/gave/resie og overnatting, så bør i det minste festen være gratis.

Gjest ¤Humlen¤
Skrevet

De som ikke vil drikke kan velge å la väre... De som gjerne tar ett glass og to gjör det!

Det å utelukke alkohol fordi noen på festen ikke drikker er for de andre gjestene kjedelig. Så lenge ikke de som ikke drikker bärer en spesiell oppfatning som vil gjöre det vanskelig for å respektere alkohol i det heletatt. Men jeg skjönner at det er vanskleig når det blir delt på den måten.

Alkohol hörer til et bryllup som en selvfölge, synes jeg :)

Skrevet
Synes all alkohol bør dekkes når man er i bryllup. Det blir stusselig og kjedelig og stivt uten, og det oppleves ofte som gjerrig overfor gjestene.

Personlig opplever jeg det som er fornærmelse at når jeg bruker masse penger på utdrikningslag/gave/resie og overnatting, så bør i det minste festen være gratis.

:o

De bryllupene jeg har vært i,så har vi fått servert alkohol til middag.Alkohol utover kvelden har vi måttet betalt selv.Vi har overhodet ikke reagert på det iallefall.Vi har heller ikke betalt noen reise overnatting på bryllupsparene,men utdrikningslag og gaver har de selfølgelig fått.

Vi skal selv kun ha alkohol til middagen.Skal skrive i inbydelsene at de som måtte ønske alkohol utover kvelden må medbringe det selv.

Noe vi ikke har dårlig samvittighet for i det hele tatt.

Regner med at det blir utdrikningslag på oss,men bryllupsreise overnatting betaler vi selv såklart.

:vinke:

Skrevet

Barn drikker brus til maten, og som voksen forventer jeg vin til maten.

Ett godt måltid kommer med vin, og ikke brus.

De som ikke vil ha, kan velge brus.

Skrevet

:o

De bryllupene jeg har vært i,så har vi fått servert alkohol til middag.Alkohol utover kvelden har vi måttet betalt selv.Vi har overhodet ikke reagert på det iallefall.Vi har heller ikke betalt noen reise overnatting på bryllupsparene,men utdrikningslag og gaver har de selfølgelig fått.

Vi skal selv kun ha alkohol til middagen.Skal skrive i inbydelsene at de som måtte ønske alkohol utover kvelden må medbringe det selv.

Noe vi ikke har dårlig samvittighet for i det hele tatt.

Regner med at det blir utdrikningslag på oss,men bryllupsreise overnatting betaler vi selv såklart.

:vinke:

Jeg snakker om reise og overnatting for gjestene, noe som faktisk kan være ganske dyrt.

Skrevet

Til god mat bør det tilbys alkohol. Utover det syns jeg man står ganske fritt til å velge selv hva man vil gjøre.

Skrevet

Jeg snakker om reise og overnatting for gjestene, noe som faktisk kan være ganske dyrt.

Okai..Trodde du meinte bryllupsreise jeg :oops:

I bryllupet vi var i nå i August03,så kostet det oss 650 kr i overnatting + kjøring.Vi betalte alikevel drikke selv til bryllupsfesten på kvelden 65,- for en halvliter.Alikvel så tok jeg ikke det som en selfølge at vi skulle ha gratis drikke.Hadde det ikke i tankene en gang jeg.

Tror dette må være veldig forskjellig fra plass til plass.Har enda ikke vært i et bryllup hvor man har fått drikke hele kvelden jeg.Ikke i bryllupet til dattera til Sputnik engang :P

Skrevet

vi skal ha vin til maten, men ikke åpen bar etterpå...derimot vil det stå cognac, baylis og diverse annen likør fremme ved kaffe'n.. På denne måten risikerer vi ikke en fyllefest, men likevel litt skåling og folk godt humør!(vet det er noen i familien som hadde blitt ganske drita hvis det var fri tilgang til øl og sprit..)

Skrevet

Tror kanskje noen har misforstått litt her? Problemet var ikke om VI skulle betale for alkoholen. Det er ikke pengene som er problemet. Det jeg tenkte på var om vi skulle ha alkohol i heletatt, siden familien min ikke er noe for alkohol og den andre siden av familien tar litt vel av når det er alkohol i bildet....

Skrevet

De fleste i våre familier er ganske måteholdne med alkohol - noen er avholds, men vi kommer til å servere velkomstdrink, vin/øl til maten og konjakk/likør til kaffen fordi det er naturlig for oss.

K

Gjest Madam Felle
Skrevet

Jeg syns det skal være opp til brudeparet, å bestemme hva de vil ha. Det skal ikke være opp til familien, å bestemme det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...