Gå til innhold

Riktig bh-størrelse?

Anbefalte innlegg

Jeg bestemte meg for å prøve ut bh-kalkulatoren til Change etter å ha mistenkt at 70A ikke er helt riktig størrelse for meg, selv om jeg har brukt dette lenge (bruker bher m/ push-up, og jeg har alltid litt ekstra plass øverst i skålen og føler at jeg ikke skal ha den noe strammere enn ytterste hakket rundt). Nå kalkulerte den at jeg burde bruke 65B - høres dette riktig ut?? Hvis noen lurer er jeg 18 år, 1.70 høy og veier omtrent 50 kg (er naturlig tynn og ja, jeg har ganske små pupper, men jeg prøver å godta det). 

Jeg lurer også på hvordan måling av bh-størrelse i butikk foregår.. Tenker at jeg kanskje skal prøve meg på det, men er litt ukomfortabel med slike ting/situasjoner, spesielt siden jeg ikke har så god selvtillit pga små pupper:blush:

Anonymkode: c2461...360

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1045777-riktig-bh-st%C3%B8rrelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på det samme. Jeg har alltid brukt 75B, men ifl kalkulatroen deres skal jeg ha 70DD. Har ikke så store pupper, ca en håndfull. Men er nokså bred rundt, nesten 80 cm, pga jeg trener mye rygg. 

Har lenge tenkt å gå og måle meg, men det virker så pinlig....

Håper noen har noen gode svar/råd:)

Anonymkode: 98843...6aa

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på det samme. Jeg har alltid brukt 75B, men ifl kalkulatroen deres skal jeg ha 70DD. Har ikke så store pupper, ca en håndfull. Men er nokså bred rundt, nesten 80 cm, pga jeg trener mye rygg. 

Har lenge tenkt å gå og måle meg, men det virker så pinlig....

Håper noen har noen gode svar/råd:)

Anonymkode: 98843...6aa

Fint å vite at jeg ikke er alene med å være litt usikker ift bh-størrelse!

Ja, ikke sant! 

Det håper jeg også :) Lykke til!

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor mange cm er du rundt under brystene da? 

Anonymkode: d9030...c5a

Jeg er 70 cm under brystene og 76-77 cm rundt bysten (76 uten bh og 77 med "unpadded"-bh). Et problem er jo at når jeg fyller inn 76, så kalkulerer den til 65B, men hvis jeg bytter dette ut med 77, så blir det 65C.. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 70 cm under brystene og 76-77 cm rundt bysten (76 uten bh og 77 med "unpadded"-bh). Et problem er jo at når jeg fyller inn 76, så kalkulerer den til 65B, men hvis jeg bytter dette ut med 77, så blir det 65C.. 

Gå på Cubus (de selger noen BH-er som er 65 cm rundt) og prøv en i 65B og en i 65C. Da ser du hvilken som passer best. Synes du 65 er grusomt stramt er det ikke verre å gå opp til 70, men da kan du med fordel prøve 70B tror jeg :) 

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Gå på Cubus (de selger noen BH-er som er 65 cm rundt) og prøv en i 65B og en i 65C. Da ser du hvilken som passer best. Synes du 65 er grusomt stramt er det ikke verre å gå opp til 70, men da kan du med fordel prøve 70B tror jeg :) 

Av en eller annen grunn tenkte jeg at Cubus ikke har slike størrelser, men gikk inn der og det er det jo! Tusen takk for svar - da prøver jeg det :)

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Av en eller annen grunn tenkte jeg at Cubus ikke har slike størrelser, men gikk inn der og det er det jo! Tusen takk for svar - da prøver jeg det :)

Lindex har også de str, og ansatte som er opplært i måling og å finne rett bh til din byste. Det er mange forskjellige modeller å velge i så i tillegg til å finne rett str må du finne den modellen som sitter riktig til din byste.

(de aller fleste som har feil bh str har alt for stor omkrets og for liten cup. Omkrets og cup henger sammen, og en c er ikke nødvendigvis enn c, hvor stor eller liten den er kommer ann på hvilken omkrets du har) 

Anonymkode: 87ae4...c84

• Liker 1

Måling av BH-størrelse
Jeg har aldri vert innom Change å blitt målt, men har derimot gjort det hos Victoria Secret (London).
Det di gjorde da var å måle under, rett over og litt høyere ute i butikken (fullt påkledd, selvfølgelig) di spurte om jeg hadde push-up, og noterte så anbefalt størrelse på ett kort.
Kortet tok jeg med meg inn til prøverommene der jeg fikk prøve en bh i den anbefalt-målte størrelsen, ringte på personalet når denne var tatt på, også kikket di forsiktig og diskre på meg om denne størrelsen var bra for meg og di spør selvfølgelig om du føler deg komfortabel i denne størrelsen osv.

På denne måten fikk jeg bekreftet akkurat hvilken størrelse som var passende til meg, og jeg er SÅ glad for at jeg gjorde det.
Føler meg ikke særlig komfortabel i slike situasjoner, men det er SÅ godt når det er over og jeg mestret det :blomst:

Anonymkode: bdac1...ceb

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Change har egne størrelser. 

Anonymkode: 828de...139

Stort sett ikke. Jeg bruker akkurat samme størrelse der som jeg gjør alle andre steder. At man kan tro at det er egne størrelser er ikke veldig rart siden mange blir målt skikkelig for første gang der. Ellers er størrelsene standard med variasjoner mellom forskjellige merker. 

• Liker 1

Lindex har veldig god utvalg av bh størrelser og ikke sågar priser, så jeg ville svingt innom der. 

Dette har jeg aldri hørt før, og jeghar hatt en del bher fra change. Hvordan er de i forhold til andre  størrelser?

Min erfaring er at det kan være litt variasjon mellom modeller, men at om man først har blitt målt, treffer man ganske bra. Og at man gjerne trenger en større cup enn man tror.

Anonymkode: b604e...320

Jeg er samme størrelse på Change som jeg ville vært i andre merker om de faktisk hadde størrelsen min. Tror nok de har helt normale størrelser. 

--- 

TS,  hvis du er 70 cm under bysten ville jeg definitiv prøvd 65 - 70 vil nok sitte for løst. 

• Liker 1

Annonse

BH-størrelser er ikke standard fra butikk til butikk, har jeg opplevd. Er 70b-70C hos Trumf, Lindex, Cubus men er 75b-75C hos H&M, har ikke sjans å få på meg 70-bh der. Er 65D i følge Change men de er så rare på sine størrelser.. Er 72 under brystet. :) 

Anonymkode: 841e4...386

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette har jeg aldri hørt før, og jeghar hatt en del bher fra change. Hvordan er de i forhold til andre  størrelser?

Anonymkode: b604e...320

Opplever at de er 5 cm mindre i omkrets enn andre butikker, og de har dobbelt så mange koppstørrelser enn andre. Altså man går fortere opp i kopp enn hos andre butikker, om det er forståelig? 70A blir 65A hos Change, men 70B blir 70C hos Change, også videre. Både for å blidgjøre kunder og for å gjøre det vanskeligere for kunden å kjøpe BH andre plasser. Prøv å finne 65D i en annen butikk liksom.. Selv om det er egentlig bare 70B-70C hos Cubus..  

Anonymkode: 841e4...386

Change har litt sært størrelser, mange må opp i omkrets når de prøver andre merker. Jeg sliter ikke med det, men får alltid spørsmål om det er change størrelse jeg mener når jeg spør etter størrelsen min i andre bh-butikker.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...