Gå til innhold

Hjelp, si hva til mamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal jeg si til mamma? Hun syr konfirmasjonsbunad til meg men den kommer ikke til å passe. 

Anonymkode: aba14...0bb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dere noen spesielle problemer siden det er så vanskelig å si at bunaden er for liten/stor? 

Anonymkode: fa196...96d

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva skal jeg si til mamma? Hun syr konfirmasjonsbunad til meg men den kommer ikke til å passe. 

Hvorfor vil den ikke passe?

Skrevet

Er du gravid? Da er bunaden og konfirmasjonen hennes og ditt minste problem. Si det som det er, så fort som mulig, og kom deg til legen i morgen. 

Anonymkode: d61e8...e26

• Liker 6
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Er du gravid? Da er bunaden og konfirmasjonen hennes og ditt minste problem. Si det som det er, så fort som mulig, og kom deg til legen i morgen. 

Anonymkode: d61e8...e26

Ja. 

Skrevet
54 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja. 

Du er nødt til å fortelle dette til en voksen du stoler på, enten det er din mor, helsesøster, en lærer, en tante e.l. Og du må gjøre det så fort som mulig. 

Er det kjæresten din som er faren? Vet du hvor lenge siden det er du hadde mensen sist? Hville type test har du tatt?

Dette føles sikkert veldig skummelt å skulle si det , men det blir dessverre ikke bedre av å holde det hemmelig...  :klem:

• Liker 3
Skrevet

Jeg kan ikke si noe til mamma eller noen andre for vi er kristne. 

Gjest Kaffekrus
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt må du fortelle det til mamma, i alle fall om du tenker å beholde. Jo før, jo bedre, slik at du kan få den støtten og hjelpen du trenger, og slik at det ikke kommer som et sjokk på foreldrene dine.

Som kristen er i alle fall en av de viktigste tingene jeg har lært å ikke dømme. Det tror og håper jeg din mor heller ikke vil gjøre :klem: 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvordan tenker du å holde dette hemmelig ? Babyen som vokser til i magen din blir ikke borte selv om du fornekter at du er gravid. Ta kontakt med amathea, de kan gi deg råd og veiledning. 

Anonymkode: a2cf4...a70

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er ditt problem at en bunad ikke vil passe?

Eller bør problemet egentlig tituleres som noe annet?

Anonymkode: 1b21d...7a4

Skrevet

Men barnet vil da være komt før konfirmasjonen? Ikke tenk på bunaden for den kan du uansett bruke senere. Snakk med en voksen og få hjelp til å fortelle dersom du ikke tør selv.

Anonymkode: 2b6a6...b6f

• Liker 1
Skrevet (endret)
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du noen andre du kan si det til? F.eks læreren din? Eller mammaen til kjæresten din? 

Endret av Ann Christin
  • Liker 1
Skrevet

Vet ikke hvem av guttene sin skjyld det er. Mamma sa jeg må slutte å spise fordi jeg er blitt så tykk. 

Hva gjør legen?

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvem av guttene sin skjyld det er. Mamma sa jeg må slutte å spise fordi jeg er blitt så tykk. 

Hva gjør legen?

Legen hjelper deg å sjekke hvor langt på vei du har kommet (hvor mange uke/måneder gravid) og snakke om hvilke muligheter du har. Enten kan du beholde barnet, adoptere det bort eller tar abort. 

Du kan også ta med deg en venninne og gå på en helsestasjon for ungdom (hvis det finnes der du bor). https://www.ung.no/helse/668_Helsestasjon_for_ungdom.html Her er det voksne som kan hjelpe deg med hva du skal gjøre videre.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...