AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #1 Del Skrevet 14. august 2016 Hei, neste uke begynner jo fadderuken og jeg skal da studere språk årsenhet. Valgte dette fordi jeg alltid har lyst til å lære et tredjespråk, og jeg er ung så ja, hvorfor ikke . Problemet er da at det anbefales at man hadde språket på VGS (jeg hadde det kun på ungdomskole). Planen var å friske opp kunnskapene over sommern, men mellom jobb, familie og ja alt, ble det ikke på langt nær brukt nok tid på dette. Jeg er klar over at det er hardt arbeid og jeg har stått på de 2 siste ukene, men føler fortsatt ikke jeg er flink nok til å snakke. Jeg satt å tenkte litt i kveld og fikk plutselig helt angst av tanken om fadderne våre bestemmer at vi skal introdusere oss på språket (fransk), typisk for "morro skyld". Jeg er stødigere på grammatikkdelen (selv om det er tynt der og), men tanken på at jeg skal snuble meg gjennom (og ikke forstå flere) en introduksjon foran 30 andre mennesker er mildt sagt skremmende... Dere som har studert språk, har dere opplevd dette? Blir det alt for kleint å ta det på norsk hvis alle andre tar det på fransk? Anonymkode: 53b8e...c73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #2 Del Skrevet 14. august 2016 Kan du ikke pugge å introdusere deg på fransk? Ellers så gikk jeg fransk årsenhet selv, og vi tok alt på norsk i fadderuka Anonymkode: 1875a...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #3 Del Skrevet 14. august 2016 Ikke for å være kjip, men har du kunnskap nok til å studere fransk når du ikke engang kan introdusere deg selv på fransk? Hvordan skal du klare å studere litteratur, kulturkunnskap etc uten basic kunnskap i språket? Anonymkode: b1fee...90d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #4 Del Skrevet 14. august 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke pugge å introdusere deg på fransk? Ellers så gikk jeg fransk årsenhet selv, og vi tok alt på norsk i fadderuka Anonymkode: 1875a...a2c Okay det høres bra ut. Virker jo litt for "slemt" å sette kjempe nervøse studenter som nettopp har flyttet hjemmefra på "pinebenken" , men man vet jo aldri. Bare ser for meg at det er noe som fadderne tenker at kan være moro, når det egentlig er ganske skummelt for noen av oss. Bonjour, je m'appelle. j'ai 20 ans, Je viens de Oslo. J'aime le cinéma, les livres osv (bare ramser opp noe) Ansjante? Blir dette for svakt? Anonymkode: 53b8e...c73 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Linnea27 Skrevet 14. august 2016 #5 Del Skrevet 14. august 2016 (endret) 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, neste uke begynner jo fadderuken og jeg skal da studere språk årsenhet. Valgte dette fordi jeg alltid har lyst til å lære et tredjespråk, og jeg er ung så ja, hvorfor ikke . Problemet er da at det anbefales at man hadde språket på VGS (jeg hadde det kun på ungdomskole). Planen var å friske opp kunnskapene over sommern, men mellom jobb, familie og ja alt, ble det ikke på langt nær brukt nok tid på dette. Jeg er klar over at det er hardt arbeid og jeg har stått på de 2 siste ukene, men føler fortsatt ikke jeg er flink nok til å snakke. Jeg satt å tenkte litt i kveld og fikk plutselig helt angst av tanken om fadderne våre bestemmer at vi skal introdusere oss på språket (fransk), typisk for "morro skyld". Jeg er stødigere på grammatikkdelen (selv om det er tynt der og), men tanken på at jeg skal snuble meg gjennom (og ikke forstå flere) en introduksjon foran 30 andre mennesker er mildt sagt skremmende... Dere som har studert språk, har dere opplevd dette? Blir det alt for kleint å ta det på norsk hvis alle andre tar det på fransk? Anonymkode: 53b8e...c73 Slapp helt av Det kommer til aa gaa fint. Det er ikke saa vanskelig. Ingen forventer at du snakker fransk i fadderuka, og i selve studiet kommer det bare an paa hvor mye du leser. Endret 14. august 2016 av Linnea27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #6 Del Skrevet 14. august 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Okay det høres bra ut. Virker jo litt for "slemt" å sette kjempe nervøse studenter som nettopp har flyttet hjemmefra på "pinebenken" , men man vet jo aldri. Bare ser for meg at det er noe som fadderne tenker at kan være moro, når det egentlig er ganske skummelt for noen av oss. Bonjour, je m'appelle. j'ai 20 ans, Je viens de Oslo. J'aime le cinéma, les livres osv (bare ramser opp noe) Ansjante? Blir dette for svakt? Anonymkode: 53b8e...c73 Helt fint dette ! Vi var 17 stk i gruppa, så vi hadde nok med å bare huske navna til folk. Så det var ikke mer enn et "Mari, 22 år" "Petter , 19 år" Anonymkode: 1875a...a2c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå