Gå til innhold

Egoistisk samboer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min gidder aldri å lage middag til barnet vårt på 2,5 år , de FÅ gangene jeg er borte. Syns det er så jævli egoistisk. De få gangene han har gjort det , så har det vært pizza eller pølser. Latterlig syns jeg. 

Samme med leggetid. Han klarer aldri å få ungen i seng til kl 20. Han klarer det aldri. 100 unnskyldninger. Ikke bra for ett så lite barn å legge seg kl 21 -22. 

Er dette normalt når det gjelder menn eller? Kanskje dumt spørsmål😒 

Er så lei av å styre med leggetid og så blir det ødelagt fordi han gir F i alt. Er jo ikke vanskelig å oppdra barn om man driter i kosthold, søvn, tv-titting og alt annet. 

Anonymkode: 6307e...298

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær glad du har en samboer som i det hele tatt klarer å være alene med barnet. Min klarte ikke det og nå, når barnet er 14 år, er forholdet mellom dem mildt sagt kjølig.

Anonymkode: d85d0...16e

Skrevet

Jeg er alenemor, så jeg har ikke det problemet der :) Ulempen er at barnet ikke har faren sin i hjemmet.
Du får veie for og imot, tenker jeg.

Anonymkode: 25f50...72c

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er alenemor, så jeg har ikke det problemet der :) Ulempen er at barnet ikke har faren sin i hjemmet.
Du får veie for og imot, tenker jeg.

Anonymkode: 25f50...72c

Hehe ja jeg vet , hadde vært deilig å bestemme, ordne og styre alt selv, samtidig som det ikke hadde vært det😄 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vær glad du har en samboer som i det hele tatt klarer å være alene med barnet. Min klarte ikke det og nå, når barnet er 14 år, er forholdet mellom dem mildt sagt kjølig.

Anonymkode: d85d0...16e

En jeg kjenner har det som deg, så skjønner at ikke det er lett. Men søren ikke lett med en som bare er der heller. 

Skrevet

Selv om jeg egentlig er enig med deg, tenker jeg at du får velge hva som er viktigst. Fordi du får nok ikke endret alt. 

Tipper søvnen er det viktigste, så da bør du kanskje sørge for at mannen leser litt om barn og søvn (google linker) og så setter dere dere ned og blir enige om noe. 

Jeg er også blitt alene etter en eks som var som din. Problemet er at under samvær nå, har jeg absolutt ingen innflytelse eller kontroll. 

Anonymkode: e934f...b02

Skrevet

Velg kampene dine. Hvis du er så sjelden borte, går det vel bra med litt pizza og pølser, selv om det ikke er optimalt. Men leggetid bør han vel klare å skjønne poenget med. Er han slapp og lat eller tror han at det ikke er så farlig?

Nei, ikke alle menn er sånn (men det vet du jo egentlig, og gjør deg sannsynligvis bare enda mer frustrert?)

• Liker 2
Skrevet

Menn altså...

Også lurer de på hvorfor det er kvinnen som nesten alltid får omsorgsretten..

• Liker 6
Skrevet

Hvis pizza er som omsorgssvikt å regne, burde man institusjonalisere Italias barn straks.

Du setter barnets ve og vel i større fare ved å banne og steike og snakke nedlatende om (og til?) mannen din. En pizza i ny og ne skader ikke barnet mer enn et samlivsbrudd gjør. Er serveringen uakseptabel for deg, kan du bidra med ferdig eller nesten ferdig mat laget på forhånd, eller forslag til mqt med veldig lite tilberedning.

• Liker 1
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samboeren min gidder aldri å lage middag til barnet vårt på 2,5 år , de FÅ gangene jeg er borte. Syns det er så jævli egoistisk. De få gangene han har gjort det , så har det vært pizza eller pølser. Latterlig syns jeg. 

Samme med leggetid. Han klarer aldri å få ungen i seng til kl 20. Han klarer det aldri. 100 unnskyldninger. Ikke bra for ett så lite barn å legge seg kl 21 -22. 

Er dette normalt når det gjelder menn eller? Kanskje dumt spørsmål😒 

Er så lei av å styre med leggetid og så blir det ødelagt fordi han gir F i alt. Er jo ikke vanskelig å oppdra barn om man driter i kosthold, søvn, tv-titting og alt annet. 

Hva er galt med pølser og pizza a? Jiiz, for en tosk du er. 

Anonymkode: 6cfee...4c3

• Liker 1
Skrevet

Ja det blir vanskelig og oppdra barn når to ytterpunkter møtes. Gi han nå litt slækk da? Ikke alt trenger og være A4 og perfekt hele tiden! Synes ikke at dette har noe med egoisme å gjøre faktisk.

Skrevet

Kanskje han ikke er så flink til å lage hjemmelaget mat og derfor gir pølse og pizza? Mange mannfolk er ikke så bevandret på kjøkkenet, og om barna spiser pølser og pizza innimellom så lider de ingen nød av den grunnen. Hadde ungene spist pølse og grandiosa hver dag så ville det vært verre. Har selv en mann som lager pannekaker eller tomatsuppe hver gang jeg er på seinvakt. Ungene jubler, de elsker pannekaker og tomatsuppe fra Toro.. Det viktigste er jo at de faktisk får middag. 

Ang leggetid så tror jeg heller at jeg ville ha pushet litt på der. Å legge seg 21-22 blir for seint for en så liten unge. Og det vil gå utover barnehagedagen hans neste dag, siden de fleste unger blir sure og grinete av søvnmangel. 

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, Biloba skrev:

Hvis pizza er som omsorgssvikt å regne, burde man institusjonalisere Italias barn straks.

Du setter barnets ve og vel i større fare ved å banne og steike og snakke nedlatende om (og til?) mannen din. En pizza i ny og ne skader ikke barnet mer enn et samlivsbrudd gjør. Er serveringen uakseptabel for deg, kan du bidra med ferdig eller nesten ferdig mat laget på forhånd, eller forslag til mqt med veldig lite tilberedning.

Ja tro meg , jeg har lagt mat til de mange ganger, men jeg syns virkelig ikke det skal være sånn. Man må klare å være voksen og ta litt ansvar for søvn, kosthold osv osv. Ellers ser jeg ingen forskjell på en tenåring og slike menn. Seriøst .

som sagt; hva er så vanskelig med å oppdra barn om man bare kan gi blanke i alt som er? Overlate alt til moren , som da må stresse med alt. 

• Liker 1
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Selv om jeg egentlig er enig med deg, tenker jeg at du får velge hva som er viktigst. Fordi du får nok ikke endret alt. 

Tipper søvnen er det viktigste, så da bør du kanskje sørge for at mannen leser litt om barn og søvn (google linker) og så setter dere dere ned og blir enige om noe. 

Jeg er også blitt alene etter en eks som var som din. Problemet er at under samvær nå, har jeg absolutt ingen innflytelse eller kontroll. 

Anonymkode: e934f...b02

Akkurat det jeg har tenkt også, at om det blir samlivsbrudd så får jeg ihvertfall ikke gjort noe. Men utrolig slitsom å leve med "2 barn". 

Og jeg kan ikke sette meg ned å vise han noe han kan lese, for han gidder ikke lese noe. Han gidder ikke. Så. Og jeg skal bare holde kjeft og slutte å mase sier han. Er vel en grunn til at ting blir mas. Hans egen skyld. 

Og noen dager sier han ; ja jeg veit det.

Men det skjer ikke noe med noe. 

Skrevet
12 timer siden, skruf skrev:

Kanskje han ikke er så flink til å lage hjemmelaget mat og derfor gir pølse og pizza? Mange mannfolk er ikke så bevandret på kjøkkenet, og om barna spiser pølser og pizza innimellom så lider de ingen nød av den grunnen. Hadde ungene spist pølse og grandiosa hver dag så ville det vært verre. Har selv en mann som lager pannekaker eller tomatsuppe hver gang jeg er på seinvakt. Ungene jubler, de elsker pannekaker og tomatsuppe fra Toro.. Det viktigste er jo at de faktisk får middag. 

Ang leggetid så tror jeg heller at jeg ville ha pushet litt på der. Å legge seg 21-22 blir for seint for en så liten unge. Og det vil gå utover barnehagedagen hans neste dag, siden de fleste unger blir sure og grinete av søvnmangel. 

Ja men her er det brus hver gang ungen vil ha også. Fordi pappen drikker bare brus. Hver dag. Og så blir det bolle. Og TV. Og aldri gjøre noe utenfor hjemmet eller i hagen. 

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er galt med pølser og pizza a? Jiiz, for en tosk du er. 

Anonymkode: 6cfee...4c3

Haha, og jeg må si jeg syns du virker som en utrolig hyggelig person 😉👍

• Liker 1
Skrevet
14 timer siden, Invicta skrev:

Velg kampene dine. Hvis du er så sjelden borte, går det vel bra med litt pizza og pølser, selv om det ikke er optimalt. Men leggetid bør han vel klare å skjønne poenget med. Er han slapp og lat eller tror han at det ikke er så farlig?

Nei, ikke alle menn er sånn (men det vet du jo egentlig, og gjør deg sannsynligvis bare enda mer frustrert?)

Ja jeg vet at ikke alle er sånn, men virke som det finnes en del av de 😄😬 

Vet grunnen til at han er sånn, det er fordi han ikke gidder og fordi han ikke bryr seg om noe som helst nesten. 😕

Skrevet

Tro meg, jeg trenger ikke ha alt A4, perfekt. Men jeg har lyst å kunne slappe av, sette ungen foran tv-en og gi han usunn mat. MEN den kvoten tar pappaen for å si det mildt. Så da blir det stress på meg

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...