AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #1 Skrevet 14. august 2016 Hei! Jeg vet ikke helt hva jeg skal gjøre mer. Det dukket en annonse på Finn.no der jeg så en jakke til 2100, og jeg pladask for den. Jeg kontaktet jenten som solgte den. Vi avtalte at jeg kunne vippse over penger til henne på mandag, så det gjorde jeg. Hun sa da hun skulle sende pakken på tirsdag, så jeg forventet å få den på torsdag seinest fredag. Nå er det søndag kveld, og jeg har fortsatt ikke fått jakken. Har verken kvitteringnummeret eller sporingsnummeret på jakken. Har jeg blitt svindla? Hva burde jeg gjøre? Hilsen en fortvilet og lei seg 17 åring Anonymkode: 39725...2f4
Lauge Skrevet 14. august 2016 #2 Skrevet 14. august 2016 (endret) Fortell at du kommer til å anmelde henne for svindel om hun ikke sender deg jakken snarest. Om du har vippset over til henne, så har du jo nummeret hennes, og derfor navn også? Endret 14. august 2016 av Lauge . 4
JC9 Skrevet 15. august 2016 #3 Skrevet 15. august 2016 Kontakt Vipps og innhent all informasjon derfra, og gjerne print ut kvitteringen fra Vips. Gå til politiet. Kontakt også Vips og si at du ikke har fått varen du har kjøpt. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #4 Skrevet 15. august 2016 Det samme skjedde med meg også. Gikk til politiet og anmeldte henne. Hadde navn, adresse, telefon nr og alt. Har forsatt ikke hørt noe og dette er over 1 år siden.. Anonymkode: f8c81...bb9
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #5 Skrevet 15. august 2016 Jeg hadde ventet noen dager til, det har ikke gått mange dagene, og lørdag er det ikke postgang. Hvorfor brukte dere ikke finn betalingsgaranti på en så stor sum? Og hvis ikke, hvorfor avtalte dere ikke i det miste at hun skulle sende jakken med sporing? Jeg hadde aldri i verden vippset over 2100 kr uten noen som helst garanti. Anonymkode: 6d7cc...a27 4
ajarRun Skrevet 15. august 2016 #6 Skrevet 15. august 2016 Vipps er søppel. Hvorfor bruke det? Når du kjøper noe på nett betaler du ALDRI på forskudd, med mindre du betaler med kredittkort. Finn har en utmerket betalingsløsing, hvorfor brukte du ikke den? Postoppkrav er nest best. Jeg synes det betalingssystemet til Finn er genialt, betal inn pengene, og når du får varen får selgeren pengene. Hvis varen er feil, du ikke får varen eller noe melder du fra og så får ikke selgeren pengene. Forskuddsbetaling bør du aldri godta, fra noen. Heller ikke bedrifter. De kan gå konk, eller bare ta pengene dine.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #7 Skrevet 15. august 2016 Hun er bare 17 år. Har sikkert lært leksen sin nå. Anonymkode: 1155b...370 1
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #8 Skrevet 15. august 2016 få foreldrene dine til å hjelpe deg. Kontakt forbrukerrådet og finn. Ligger annonsen ute fortsatt? Ta skjermdump eller utskrift av den. Jeg har handlet mye på finn og aldri opplevd noe tull som dette. Anonymkode: 3a14e...dcc 2
Gjest Hapi Skrevet 16. august 2016 #10 Skrevet 16. august 2016 Kan du gå på profilen hennes på finn og se om hun selger andre ting og om hun virker troverdig? Og send henne en mail der du spør om hun har sendt jakken. Dette har skjedd med meg også, noen ganger har ting tatt lengre tid i posten, og èn gang har jeg blitt svindlet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå