lady90 Skrevet 14. august 2016 #1 Skrevet 14. august 2016 Vi blir bare nærmeste familie, 21 stykker og tenkte å ha langbord med brudeparet midt på den ene langsiden. Vi har holdt oss til tradisjonen med at bruden sitter ved siden av brudens far som igjen sitter ved siden av brudgommens mor. Og brudgommen sitter ved siden av brudens mor som igjen sitter ved siden av brudgommens far. På andre siden sitter folk litt blandet, stort sett par sammen bortsett fra ett. Det hadde vært litt enklere å droppe tradisjonene og la brudens mor og far sitte sammen og det samme med brudgommens mor og far. Tenker da på trivselen. Hva mener dere? Bør man følge tradisjonen på dette området?
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #2 Skrevet 14. august 2016 Vi var ca like mange på langbord. Hadde foreldrene vis a vis brudeparet men mikset annenhver og forlovere ved siden av oss. Eneste grunn til at vi mikset foreldrene var en bitter skilsmisse mellom min manns foreldre, alle andre fikk sitte med partneren. Det funker veldig fint, og det var veldig god stemning. Anonymkode: 3d09c...e60
PaperFlower Skrevet 14. august 2016 #3 Skrevet 14. august 2016 Jeg holder på å planlegge bryllup, blir også lite, sikkert rundt 15 personer til sammen. Her skal vi drite i reglene om hvem som skal sitte med hvem, og heller plassere folk sammen der vi vet de trives. Blir sikkert min familie på en side og hans familie på en annen side. (Min familie er fra Norge, hans fra England. Språkproblemer kan oppstå.) Det viktigste i bryllupet vårt er ikke at folk sitter der de i følge gammel tradisjon skal sitte, men der de trives. Det siste jeg vil er at folk skal grue seg eller mistrives på noen måte under middagen. 3
Glitnir Skrevet 16. august 2016 #4 Skrevet 16. august 2016 Hadde glatt plassert folk der jeg tror de vil trives best fremfor der de iht tradisjonen skal sitte, spesielt i et lite bryllup. Det viktigste er vel at alle skal ha det best mulig?
sofie777 Skrevet 16. august 2016 #5 Skrevet 16. august 2016 Ser det står at kun ett par ikke skal sitte sammen, håper det har en god grunn og at det ikke blir surmuling som man skriver om her etterpå. Nok av dem. Ellers sier jeg som de fleste. La de sitte der de passer. Var i et lite bryllup en gang der jeg var forlover (hadde ikke partner), da satt jeg på motsatt side av bordet fra brudeparet og vi delte effektivt de to sidene av familien som i praksis var ganske fiendtlige. Det hører med til historien at de ble skilt noen år senere og at min venninne, bruden, har en mye bedre mann og svigerfamilie nå.
skarpegg Skrevet 16. august 2016 #6 Skrevet 16. august 2016 Her gjer de som de vil, tenker eg. I bryllaupet vårt sette me par saman, og familien satt og samla. Me hadde hestesko/gaffelform på middagsbordet, på eine sida satt familien min, på andre sida hans. I midten satt vennepar. Syns det fungerte bra Einaste var at foreldra hans som er skilde, satt saman med sine nye partnere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå