AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #1 Skrevet 14. august 2016 Har ei jente på 15 år, veldig skoleflink. Mobilen er en forlengelse av kroppen hennes. Hun blir grinete og stressa om hun ikke holder den i hånden, kan ikke gjøre noe uten at den er innen rekkevidde. Det går i Snapchat, Instagram, Facebook og youTube-videoer, og sikkert en drøss av andre viktige saker jeg ikke kjenner til. Gå på do, spise, sove - mobilen må være der. Hun er rett og slett avhengig, og jeg synes det er fælt å observere. Hun bruker rundt 45 minutter på badet når hun skal legge seg, mye fordi mobilen må være med. Klokka blir gjerne over 23 før hun er i seng, og da er mobilen ved senga. Jeg TROR ikke hun bruker den videre utover natta, men jeg tipper at dersom den lyser og plinger, er hun raskt ute med å sjekke... Så jeg vil foreta meg noe, hjelpe henne til å begrense bruken, gjøre noe med avhengigheten. Er det noen andre som har gått for lignende begrensninger/restriksjoner, og har erfaringer å dele? Hun er selvfølgelig rasende over mitt nye initiativ, mitt høstforsett. Som altså IKKE er hennes. Legge vekk mobilen klokka 21.45, og gå på badet 21.45. Være i seng til 22.15, men få lese litt, om hun vil (det vil hun ikke). Hun synes selvfølgelig jeg er fryktelig urimelig, men jeg tror da ikke det? Hun går hjemmefra 08.05 om morgenen, da har hun gjerne vært våken i maks 30 minutter. Veldig trøtt om morgenen (men det er hun forsåvidt uansett leggetid, har jeg inntrykk av). Nå har jeg også sagt at hun selv skal smøre matpakke (jeg har gjort det fram til nå, det har vel egentlig vært mitt valg), og må dermed stå opp tidligere. Det faller heller ikke i god jord. Leggetid, begrensninger på mobil, lage matpakke selv... Fysj, jeg er fæl! Eller er jeg ikke det?? Gi meg styrke... :O Anonymkode: b0a2b...8f0
stan Skrevet 15. august 2016 #2 Skrevet 15. august 2016 Vi har slutt på skjermbasert underholdning kl 22. Egentlig er det også litt for seint. Men hun min er flink til å komme seg opp om morgenen, og så lenge det går uten masing får 22 være et kompromiss.
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #3 Skrevet 15. august 2016 Her er det ingen duppeditter ved leggetid på hverdagene, i helgen er det fritt frem. Anonymkode: 17234...8f2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå