AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #1 Skrevet 14. august 2016 Barnet mitt begynner på ny skole og det er jo ikke bare bare å komme inn i ny klasse på ny skole hvor alle kjenner hverandre allerede, så jeg kan ikke legge alt ansvar over på barnet for å bli kjent og komme inn i varmen. Jeg tenkte å stelle i stand noe for hele klassen ganske fort, sånn at de ble kjent med barnet mitt på den måten. Jeg tenkte litt foreksempel på bowlingkveld, eller grilling og lek i en flott skog som ligger i nærhet for alle. Men er det noen som har noen andre tips også på hva som hadde vært morro for dem? Ellers skal barnet få ha med nye venner hjem så fort barnet ønsker, og jeg håper at de nye vennene vil føle at her er de hjertelig velkommen når som helst. Jeg kommer også til å gjøre så godt jeg kan for å bli kjent med de andre foreldrene, og være engasjert i skolen såklart Håper dere kommer med tips og råd til meg, vi er spente på tiden som kommer og håper alt går bra på ny skole Anonymkode: 8b421...6ac
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #2 Skrevet 14. august 2016 Hvor gammelt er barnet da? Mtp forslag til aktiviteter. Anonymkode: 7d80e...4d2
Lykkehjerte Skrevet 14. august 2016 #3 Skrevet 14. august 2016 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Barnet mitt begynner på ny skole og det er jo ikke bare bare å komme inn i ny klasse på ny skole hvor alle kjenner hverandre allerede, så jeg kan ikke legge alt ansvar over på barnet for å bli kjent og komme inn i varmen. Jeg tenkte å stelle i stand noe for hele klassen ganske fort, sånn at de ble kjent med barnet mitt på den måten. Jeg tenkte litt foreksempel på bowlingkveld, eller grilling og lek i en flott skog som ligger i nærhet for alle. Men er det noen som har noen andre tips også på hva som hadde vært morro for dem? Ellers skal barnet få ha med nye venner hjem så fort barnet ønsker, og jeg håper at de nye vennene vil føle at her er de hjertelig velkommen når som helst. Jeg kommer også til å gjøre så godt jeg kan for å bli kjent med de andre foreldrene, og være engasjert i skolen såklart Håper dere kommer med tips og råd til meg, vi er spente på tiden som kommer og håper alt går bra på ny skole Anonymkode: 8b421...6ac Ser ut som du har fine planer på gang med "alle de riktige tingene", veldig bra! Hvor gammel er barnet? Er det noen spesiell grunn til at det skal begynne på ny skole, med ny klasse? Mtp tips til aktiviteter og evt råd? His ikke, så tenker jeg at du allerede har forberedt deg på en flott og perfekt start, med klassesamling og hjemmetreff, stille opp osv! 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #4 Skrevet 14. august 2016 Byttet skole en gang. Bor på bygda hvor lokalmiljøene er veldig sammensveiset. Jeg fikk fort venner og klarte sånne ting selv. Venner ble fort med meg hjem etter skolen og jeg ble ofte med dem hjem. Ofte ordner slike ting seg selv. Hvis barnet etter en stund sliter med å få venner kan kanskje lærer, helsesøster, rådgiver eller hva nå enn disse skolene har gi deg noen tips? På barneskoler virker det som om de er opptatt av godt klassemiljø så en telefon, møte, melding eller noe sånt kan kanskje være en idé. Anonymkode: e5bf6...12a 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #5 Skrevet 14. august 2016 Ja, jeg glemte visst helt å nevne alder jeg, 9 år er dem Er ingen spesiell grunn annet enn at barnet hører til i ny skolekrets Anonymkode: 8b421...6ac
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #6 Skrevet 14. august 2016 Trodde klassen hadde opplegg for dette. Det har vår skole. De oppnevner noen som skal være med de nye i klassen første uka og involvere eller bytter på det så barnet blir kjent med hele klassen ganske fort. Meen det er jo ikke alle som faller i god jord hos klassen for det da, det har jo vist seg. Anonymkode: eb92b...ed2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå