Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd 7års krise og kommet seg gjennom den?

Jeg hadde ikke hørt om den før nå nylig og føler virkelig vi er der. Vi er ikke gift, men har vært sammen i 7år. Mye har skjedd på en gang med hus, hjem, karriere og jobbsatsing og barn. Lite nattesøvn pga en som våkner mange ganger for natten. Sex har omtrent uteblitt, og de fleste diskusjoner ender i en krangel, som går over i taushet, der ingen sier noe mer!!!

Det er alltid 2 sider av en sak og ingen er perfekt. Kommunikasjon har på enkelte områder blitt helt umulig. Vi snakker tydeligvis ikke samme språk.

Lysten på partneren uteblir og en fremtid sammen kan noen ganger virke håpløst pg meningsløs.

Vet ikke helt hva jeg vil frem til, men trenger å lufte noen tanker og hyggelig om andre som kanskje har vært i samme båt kunne skrevet noen ord.

Anonymkode: f86bb...a83

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommunikasjon!!! Langvarige forhold er ikke utelukkende en dans på roser, og skal man ha en fremtid sammen må man klare å kommunisere, selv om det kan virke umulig. Begge parter må legge i like mye innsats og ville det like mye. Ellers blir det et skjevt og lite fungerende forhold med mye frustrasjon som ganske sikkert vil ende i skilsmisse.

Skrevet

Ikke lett å vite hva som er riktig. Men å kunne kommunisere bra er jo nr 1.  Hva med å prøve familievernkontoret?  Eller dra til en coach sammen? Evt hver for dere? 

Noen ganger vokser man også fra hverandre, kjenner litt til det å ikke snakke samme språk. Har problemer med mannen også..ikke store krangler men kun prat om barn og planlegging. Men ingen sex, ingen kos, og vi tenker ulikt om mye..

Anonymkode: 7bb50...be0

Skrevet

Vi har det, og har kommet oss gjennom det. Men føler en del på at vi er på et slags bristepunkt som kommer til å vare frem til når ungen flytter ut. Da kommer nok en av de større prøvelsene for vårt forhold, ser jeg for meg. 

For min egen del tenker jeg ofte på mine egne besteforeldre som var gift i "alle sine år" kan man nesten si. Det gir litt motivasjon på våre tyngre dager her, når jeg tenker på de onde dagene som de var gjennom. 

Familievernkontoret kan være bra hvis begge parter blir like mye hørt på kontoret der, og hvis begge er like ivrige på avtalene som blir laget der når det har gått noen uker.

Anonymkode: f8f69...e4f

Skrevet

Tro det eller ei, men har faktisk 2 forhold bak meg som ble slutt i det syvende året. Ganske like situasjoner. Kom oss gjennom baby/småbarnsdelen selv om det tæret på forholdet. Man stod likevel sammen på en måte da. Ulikhetene ble enda mer tydelige når man kom ut av småbarnsboblen.

Anonymkode: 6d220...a67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...