Gå til innhold

Vandelsattest/politiattest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har et spørsmål angående vandelsattest og hva som vises på den.

Dette gjelder ikke meg, men jeg bare lurer fordi jeg har anmeldt et seksuelt overgrep og som de fleste saker så ble den henlagt av politiet.. (Selv om jeg ble trodd, men pga bevismangel som de alltid skylder på, men fikk voldsoffererstatning) Men vil det fortsatt komme på politiattesten til han som gjorde det mot meg? 

Grunnen til dette er fordi jeg vet at han jobber i BARNEHAGE!!!!!! Og vil gjøre hva enn jeg kan for at de skal ta oppdaterte attester slik at de kan se hva slags "mann" de har ansatt. Som å ringe kommunen han jobber i for å hinte til det på en måte.

Vet også noen om sykepleier yrker krever vandelsattest? Fordi jeg vet at han studerer til å bli fuckings sykepleier (for livet hans er jo helt herlig og uberørt av det som har skjedd), vil det bli noe problem for han? Som jeg håper selvfølgelig.

Takker for svar :)

Anonymkode: 75c27...efb

Skrevet

Ring barnehagen direkte. Ring studiestedet han går på.

Anonymkode: 61826...97e

Skrevet

Hvis han ikke er dømt skyldig så vil det vel verken stå i attesten nå eller ved at du ber dem oppdatere hans attest.

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ring barnehagen direkte. Ring studiestedet han går på.

Anonymkode: 61826...97e

Vet ikke hvilken barnehage han jobber i, for det jeg husker at han sa var at han var ringevikar på en måte i kommunen. Slik at de bare ringte han hvis de trenger folk. Vi bor begge i Oslo, blir det da Oslo kommune jeg må kontakte? 

Jeg tror han går på HIOA, skal jeg liksom bare ringe skolen og bare "Heihei, jeg ble voldtatt av en elev på skolen deres for et par år siden, så dere burde få en ny politiattest av han karen deer ja". Skjønner ikke helt hvordan jeg skal gå fram da, hva skal jeg si?

TS

Skrevet
3 minutter siden, Luckiness skrev:

Hvis han ikke er dømt skyldig så vil det vel verken stå i attesten nå eller ved at du ber dem oppdatere hans attest.

Mente at jeg har hørt fra andre at det vil fortsatt stå der, men vil stå at saken ble henlagt. Er jo ikke tull det er snakk om, er jo en voldtekt. Det må jo stå der.. :O Hvis ikke, fy faen så enkelt han skal ha det -.-

TS

Skrevet

Så lenge man ikke er dømt, eller har vedkjent seg saken, står det ingen ting i attesten!

(Vært for enkelt å sverte andre, hvis det holdt med en anmeldelse)

Anonymkode: b5820...c16

• Liker 1
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge man ikke er dømt, eller har vedkjent seg saken, står det ingen ting i attesten!

(Vært for enkelt å sverte andre, hvis det holdt med en anmeldelse)

Anonymkode: b5820...c16

Ja, det er heller bedre å la en voldteksmann jobbe med de som allerede er syke. Og barn som er helt forsvarsløse.

WOW.

Skrevet

Er det ingenting jeg kan gjøre? Jeg vet hva denne personen gjorde mot meg, jeg vet hva han er i stand til. Jeg vil gjøre alt jeg kan for at denne personen ikke skal ha en jobb som har noe med mennesker å gjøre.

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ingenting jeg kan gjøre? Jeg vet hva denne personen gjorde mot meg, jeg vet hva han er i stand til. Jeg vil gjøre alt jeg kan for at denne personen ikke skal ha en jobb som har noe med mennesker å gjøre.

Print ut plakater med bilde og navn på vedkommende, med overskrift: Voldtektsmann! Og heng opp over hele byen. Han fortjener en straff, den drittsekken! Da blir kanskje andre jenter også advart, slik at det blir mindre sjanse for at han voldtar flere. Også hadde jeg sendt plakaten hjem til foreldrene hans og skrevet "godt jobba!"

Anonymkode: 5c1bb...397

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Print ut plakater med bilde og navn på vedkommende, med overskrift: Voldtektsmann! Og heng opp over hele byen. Han fortjener en straff, den drittsekken! Da blir kanskje andre jenter også advart, slik at det blir mindre sjanse for at han voldtar flere. Også hadde jeg sendt plakaten hjem til foreldrene hans og skrevet "godt jobba!"

Anonymkode: 5c1bb...397

Nå oppfordrer du ts til lovbrudd.

Anonymkode: fbff8...0c0

• Liker 2
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vet ikke hvilken barnehage han jobber i, for det jeg husker at han sa var at han var ringevikar på en måte i kommunen. Slik at de bare ringte han hvis de trenger folk. Vi bor begge i Oslo, blir det da Oslo kommune jeg må kontakte? 

Jeg tror han går på HIOA, skal jeg liksom bare ringe skolen og bare "Heihei, jeg ble voldtatt av en elev på skolen deres for et par år siden, så dere burde få en ny politiattest av han karen deer ja". Skjønner ikke helt hvordan jeg skal gå fram da, hva skal jeg si?

TS

Saken er den at når han ikke er dømt og anmeldelsen er henlagt, enten det er som intet straffbart forhold eller etter bevisets stilling, så er det gaktisk straffbart for deg å spre rykter om denne mannen som voldtektsmann. Det er og en krenkelse av denne personens privatliv, noe som igjen kan anmeldes av han. 

Gå videre i livet ditt og legg dette bak deg eventuelt søk hjelp hos psykiatrien. 

Anonymkode: 335c4...27d

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...