Gå til innhold

Hvor ofte klipper dere plenen i leie-leilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi leier en leilighet og fikk nettopp påsnakk av en i familien til de som eier huset vårt. Samboeren min er totalt uinteressert i hage så han gjør ingenting med mindre jeg får han med meg ut å gjør det. Jeg har vært borte i 1mnd og da kom jeg hjem til klippet plen som faren til han som eier huset hadde klippet.

I dag sa han irritert at vi ikke var flink til å klippe plenen...Fikk drit dårlig samvittighet, og skal klippe den oftere nå.

Hvor ofte klipper dere plenen dere som leier???

Anonymkode: f2c29...51c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri. Jeg leier ikke hos folk som kommer med slike særkrav.

Anonymkode: 180f9...6db

• Liker 1
Skrevet

en gang i uken sånn ca. Hvis dere ikke hadde klippet den på en mnd. så skjønner jeg de ble irriterte, da må man nærmest trå til med jå...

Anonymkode: c37d8...6da

• Liker 3
Skrevet

Det er utleiers jobb, med mindre annet er spesifisert i kontrakten. 

Men... har to ganger klippet fast selv om vi leide. Ene gangen hos en eldre enke, orket ikke gjøre noen sak ut av det. En annen gang fordi vi hadde en utleier som alltid strakk seg for oss, og fikset ting umiddelbart, da føler man for å gjøre gjengjeld. Klippet da etter behov, ingen fasit, kommer jo an på været og sesongen. 

• Liker 1
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi leier en leilighet og fikk nettopp påsnakk av en i familien til de som eier huset vårt. Samboeren min er totalt uinteressert i hage så han gjør ingenting med mindre jeg får han med meg ut å gjør det. Jeg har vært borte i 1mnd og da kom jeg hjem til klippet plen som faren til han som eier huset hadde klippet.

I dag sa han irritert at vi ikke var flink til å klippe plenen...Fikk drit dårlig samvittighet, og skal klippe den oftere nå.

Hvor ofte klipper dere plenen dere som leier???

Anonymkode: f2c29...51c

Jeg leier ut, og selvfølgelig er det vi som klipper gresset.

Dette er da vertens ansvar så lenge ikke leieboer har bedt om å få overta ansvaret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...