Gå til innhold

Dine tanker/meninger om big pharma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare en kynisk bransje som er ute etter penger? Er bransjens mål å gjøre oss syke? Eller er det bare paranoide mennesker som tror det? 

Anonymkode: 7b79f...51f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart de farmasøytiske selskapene er ute etter å tjene penger, ellers hadde de jo gått konkurs. Det gjør dem derimot ikke kyniske, ikke mer enn et rørleggerfirma. 

Ellers - ja, det er det bare paranoide mennesker som tror på. Og forresten, slutt å bruke uttrykket "big pharma." Det er i seg selv useriøst, og brukes vanligvis av vaksinemotstandere, folk som tror på chemtrails og lignende visvas. Folk som tror de vet mer enn fagfolk fordi de har googlet litt.

Anonymkode: ed5cd...b90

• Liker 5
Skrevet

Alle som driver en virksomhet må kunne tjene penger på produktene sine, ellers sulter de ansatte i hjel. Om man skulle tenke seg at målet er å gjøre folk syke og avhengige av medisiner, må man også ta i betraktning at alle konkurrerende firmaer ville ha avslørt hverandre fortløpende for å maksimere sin egen profitt. Din teori faller på sin egen urimelighet.

Anonymkode: da40f...38b

Skrevet

Jeg tenker at for å kunne gjøre nye forskninger, med gode studier på bivirkninger, så må bedriften tjene penger på allerede eksisterende medisiner. Å fremstille nye medisiner er uhyre kostnadskrevende og det stilles større og større krav, hvilket fører til at det nesten ikke kommer nye medisiner på markedet lengere. Jeg frykter for når residente sykdommer blomstrer opp i enda større grad, pga overforbrukning/feilbruk av antibiotika.

Dessuten tenker jeg at medisiner har reddet millioner av liv.

Polio er nesten urtyddet: https://www.unicef.no/polio

Samme med kopper, som vel anses som helt utryddet: http://forskning.no/sykdommer-vaksiner-virus-historie-vitenskapshistorie/2012/03/den-utryddede-farsotten

Og hver gang jeg har så vondt i hodet at jeg kaster opp, er jeg glad for paracet. For ikke snakke om hvor glad jeg var for antibiotika da vår yngste var 1 år og fikk cloistriduim og gikk ned 10% av sin vekt. Hadde vi bodd i andre land, hadde hun dødt.

Medisiner omfatter jo mye mer enn "bare" antibiotika. Men også smertestillende/febernedsettende, reisesyketabletter, psykofarmaka, medisiner mot kroniske sykdommer, kreft, KOLS, ALS, diabetes, krampeløsende, epilepsi, mot kvalme, psoriasis, eksem, allergitabletter, astma medisiner....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...