Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken sminke synes dere damer er must have? Og hvilke merker? Primer, foundation, highlighter, pudder? Viss man har det ene, må man ha alt det andre? Hva burde jeg fylle min nye sminkebag med?

Anonymkode: ba39c...8e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En primer, her har jeg ingen must haves, men favoritten er fra Glo Minerals + este lauder double wear foundation + london rimmel stay matte powder.

Må ha noe på øyebrynene, enten det er øyebrynsblyant, eller pudder til det. Har ingen musthave-merker akkurat her, men de billige jeg har prøvd har fungert fint. 

Smashbox sin pudderkontour er definitvt musthave over foundation og pudder. Elsker den. 

Gerard cosmetics liquid lipstick og/eller mac leppestift må jeg også ha. 

Jeg kan gå ut slik, men helst ikke uten hvis jeg skal noe annet enn i butikken.

Men mest komfortabel med å ha litt på øynene også; makeupmekka sin eyeliner, og mascara og øyeskygge, de er billige og fungerer fint. 

Skrevet

Estee lauder double wear har jeg hørt mye godt om! Hva med bobbi brown? Har sett på Bobbi Brown illuminating moisture balm, men lurer på om man da ikke har behov for highlighter?

Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken sminke synes dere damer er must have? Og hvilke merker? Primer, foundation, highlighter, pudder? Viss man har det ene, må man ha alt det andre? Hva burde jeg fylle min nye sminkebag med?

Mascara, rød lebestift. 

Gjest Mibella
Skrevet

Jeg er ikke noen sminkeekspert men hvis jeg bruker foundation bruker jeg alltid primer under, resultatet blir mye bedre. Når du bruker fuktighetskrem kan du blande i litt serum også, det gir mer fuktighet hvis du trenger det visse steder. Feks på nese eller hake hvis du er plaget med tørr hud der. 

Highligter har jeg men bruker bare til festlige anledninger, på kinnbena, nesen og kanskje under brynsbenet. 

Jeg har bra merker i den sminken jeg har, men for å være ærlig handler det mye mer om riktig konsistens og spesielt farge på produktene enn hvilket merke. Billige merker kan være kjempebra. Nyx er billig og har helt ok sminke. Loreal kan også ha gode produkter. Jeg har prøvd concealere fra begge merkene og Loreal sin er veldig god i riktig farge under øynene feks. Nyx sin undereye concealer er helt ok, selv om den er litt fettete i konsistensen, lønner seg nok å ha et setting pudder over så det ikke blir striper som legger seg rundt øynene, det kan man uansett bruke på alle concealere rundt øynene fordi resultatet blir mye bedre. Jeg har et rispudder som fungerer veldig bra til å sette sminken synes jeg. Ellers får du egne settingpuddere, dette lønner seg hvis du kjører full makeup med foundation og det hele. Sminken ser fin ut mye lengre. Men bare bruk et tynt tynt lag ellers ser du knusktørr ut.

Har alltid sverget til Hypnose mascaraen fra Lancome, den gir volum og lengde og er perfekt til mine vipper, liker du litt mer naturlige vipper er Definicils fra samme merke veldig god. Bare Minerals sin mascara er også råbra og minner om Hypnose, men litt dyr. Du får andre mascaraer som er mye billigere og som også gjør jobben. Dior sin mascara er det mange som sverger til men for min del er konsistensen for tynn og jeg får ikke bygget opp volumet i vippene med denne, men vippene blir lange. Det blir litt hva du foretrekker og føler er penest i ditt ansikt.

Disse bronseperlene er min lifesaver, de kan brukes som rouge under kinnbenet eller for å conturere enkelt i kanten på ansiktet for å gi illusjon av et smalere ansikt, eller helt enkelt for å gi friskhet i ansiktet. Den har reddet meg mang en vinter http://no.oriflame.com/products/product anbefales! Et tips jeg leste fra Mona Grundt for noen år siden var å ta et tynt lett sveip med rouge over øyelokkene som siste finish, det gir en helt egen friskhet i ansiktet, men pass på å dunke kosten godt, her skal det ikke være mye produkt på! Noen ganger gjør jeg det samme med bronsekulene også. 

Bare minerals har noen utrolig fine glosser, har du råd anbefales disse!

Skrevet
24 minutter siden, Mibella skrev:

Jeg er ikke noen sminkeekspert men hvis jeg bruker foundation bruker jeg alltid primer under, resultatet blir mye bedre. Når du bruker fuktighetskrem kan du blande i litt serum også, det gir mer fuktighet hvis du trenger det visse steder. Feks på nese eller hake hvis du er plaget med tørr hud der. 

Highligter har jeg men bruker bare til festlige anledninger, på kinnbena, nesen og kanskje under brynsbenet. 

Jeg har bra merker i den sminken jeg har, men for å være ærlig handler det mye mer om riktig konsistens og spesielt farge på produktene enn hvilket merke. Billige merker kan være kjempebra. Nyx er billig og har helt ok sminke. Loreal kan også ha gode produkter. Jeg har prøvd concealere fra begge merkene og Loreal sin er veldig god i riktig farge under øynene feks. Nyx sin undereye concealer er helt ok, selv om den er litt fettete i konsistensen, lønner seg nok å ha et setting pudder over så det ikke blir striper som legger seg rundt øynene, det kan man uansett bruke på alle concealere rundt øynene fordi resultatet blir mye bedre. Jeg har et rispudder som fungerer veldig bra til å sette sminken synes jeg. Ellers får du egne settingpuddere, dette lønner seg hvis du kjører full makeup med foundation og det hele. Sminken ser fin ut mye lengre. Men bare bruk et tynt tynt lag ellers ser du knusktørr ut.

Har alltid sverget til Hypnose mascaraen fra Lancome, den gir volum og lengde og er perfekt til mine vipper, liker du litt mer naturlige vipper er Definicils fra samme merke veldig god. Bare Minerals sin mascara er også råbra og minner om Hypnose, men litt dyr. Du får andre mascaraer som er mye billigere og som også gjør jobben. Dior sin mascara er det mange som sverger til men for min del er konsistensen for tynn og jeg får ikke bygget opp volumet i vippene med denne, men vippene blir lange. Det blir litt hva du foretrekker og føler er penest i ditt ansikt.

Disse bronseperlene er min lifesaver, de kan brukes som rouge under kinnbenet eller for å conturere enkelt i kanten på ansiktet for å gi illusjon av et smalere ansikt, eller helt enkelt for å gi friskhet i ansiktet. Den har reddet meg mang en vinter http://no.oriflame.com/products/product anbefales! Et tips jeg leste fra Mona Grundt for noen år siden var å ta et tynt lett sveip med rouge over øyelokkene som siste finish, det gir en helt egen friskhet i ansiktet, men pass på å dunke kosten godt, her skal det ikke være mye produkt på! Noen ganger gjør jeg det samme med bronsekulene også. 

Bare minerals har noen utrolig fine glosser, har du råd anbefales disse!

Hvilke primer anbefaler du? 
Og kan du si mer til rispudderet ditt? Er dette anderledes enn andre pudder ? 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Must have:
Primer fra TonyMoly

Foundation Dream Satin Liquid

Concealer fra L'oreal

Øyeskygger fra Makeupmekka

Mascara fra Makeupmekka (den rosa for lengre og fyldigere vipper!)

Kajal fra yves rocher

leppeblyant fra yves rocher

lipgloss fra L'oreal

Pudder fra Maybelline

Jeg bruker ikke mye penger på sminke, men syns disse har helt ok kvalitet :)

Anonymkode: d9f4d...75b

Skrevet

For priming, pudder, concealer, foundation og setting synes jeg Mac er uovertruffen. Nars og Bobbi Brown for rouge. Øyeskygge har jeg en lang rekke favoritter, Morphe, UD, Nars, Mac... For foundation og concealer er NW fargetonene til Mac best for min hud, også Dior har gode foundations (alle, avhenging av hvilken coverage man ønsker), concealers og highlighters. Anastasia for bryn og for contouring+highlighting. For settingspray varierer jeg mellom Mac Fix+ som også gir litt fukt, og UD som kun fikser. Sigma eller Mac børster. 

Men...dette er individuelt. Det som passer en, passer ikke neste. Blant annet er jeg stor tilhenger av Diorshow Mascara - men alle jeg har anbefalt denne til klager etterpå fordi vippene klumper seg med så fyldig børste... Og jeg behøver foundation og concealers med nøytral/rosa undertone, i motsetning til 80% av andre kvinner, så heller ikke her er det lett å anbefale. 

Gjest Mibella
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvilke primer anbefaler du? 
Og kan du si mer til rispudderet ditt? Er dette anderledes enn andre pudder ? 

Jeg bruker dette og det er grei pris på den http://www.coverbrands.no/kategorier/sminke-1/ansikt-1/pudder/rice-powder

Jeg synes det virker tynnere og lettere enn andre typer pudder, ser at det er flere rispudder der inne som blir markedsført som settingpuddere. Jeg har bare brukt Bare Minerals sine mineral foundation puddere tidligere for sammenligning.

Jeg har ikke funnet en favoritt primer ennå, jeg har prøvd litt forskjellige men blir liksom ikke helt fornøyd. Setter pris på om noen over 30 kan anbefale en god en.

Skrevet
3 minutter siden, Mibella skrev:

Jeg bruker dette og det er grei pris på den http://www.coverbrands.no/kategorier/sminke-1/ansikt-1/pudder/rice-powder

Jeg synes det virker tynnere og lettere enn andre typer pudder, ser at det er flere rispudder der inne som blir markedsført som settingpuddere. Jeg har bare brukt Bare Minerals sine mineral foundation puddere tidligere for sammenligning.

Jeg har ikke funnet en favoritt primer ennå, jeg har prøvd litt forskjellige men blir liksom ikke helt fornøyd. Setter pris på om noen over 30 kan anbefale en god en.

TonyMoly egg pore primer, jevner ut store porer og linjer i huden, huden får en fløyelsmatt finish :)
Kjøpes på ebay blant anne t:)

Anonymkode: d9f4d...75b

Skrevet
4 minutter siden, Mibella skrev:

Dermalogica age perfect. Er noe tykkere og kremete i konsistensen, fyller ut porer og linjer på en god måte, og "tørker" ikke på huden slik enkelte primere har en tendens til. 

Men er noe spesiell og litt dyrere, så ville prøvd i butikk før jeg investerte. 

• Liker 1
Skrevet

Likte veldig godt Smashbox photo finish primer, men den er dyr og er vanskelig å få tak i i det siste. Har ikke funnet en annen som funket like bra for å fylle de små rynkene under øyne.. Jeg ga til slutt opp søket på en bedre og billigere primer, og gikk over til å bruke BB cream, istedenfor primer + foundation.

Anonymkode: 8a4a2...8d3

Skrevet

Jeg bytter merker og prøver nye ting rett som det er, men et produkt jeg ALLTID har i sminkepungen er Bare Minerals multi tasking consealer. Bruker den som consealer og som base under øyenskygge. Bruker den også noen ganger som "øyenskygge" sammen med maskara hvis jeg bare kjapt skal slenge på noe sminke. Love it! :tommel: 

Anonymkode: cd213...6a1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...