Gå til innhold

Slites mellom samvittighet til en person og tillit til en annen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Situasjonen er slik;

Jeg var på fest med samboer og hans brødre. Vi fant ut at etter byen dro vi hjem til en av brødrene, vi var der maks en time og dro hjem fordi alle var så trøtte. 

Dagen etter skravler jeg med svigerinne, hun som er sammen med en av brødrene om gårsdagen og i forbifarta at vi havna der en timestid alle sammen. Hun spurte litt ekstra om typen hennes også var med, noe jeg bekrefter. Men vi var maks en time og nesten ingen drakk noe. Vi ble sluppet av først så kjørte siste broren og en kompis av han hjem. 

Fåd da høre av svigerinne at typen hadde sagt at han var med i taxi til, men taxi hadde snudd med hanbog kompisen i og han hadde dratt rett hjem (de bor ikke sammen.) Så hun skjønte han hadde løyet og jeg får høre at dette ikke er første gang.

En hel måned før dette så skulle vi hente ene boren for å reise på noe med andre broren og dama. Da slang ene broren ut i bilen at de to brødrene hadde vært ute kvelden før og at han andre broren hadde fulgt ei jente fra jobben hjem og sovnet på sofaen hennes. De hadde rukket å prate sammen på tlf denne morgenen. Jeg reagerer litt på dette og spør om dama visste om det og fikk beskjed om at jeg ikke måtte fortelle henne det. Jeg syns det er feil og sa at om min type hadde fått gjort noe sånt, uansett hvor uskyldig så hadde jeg hatt ønske om å vite det. Og hvis det ikke har skjedd noe så bør jo hun få vite det.

Vi møtes alle 5 og praten om gårsdagen kommer opp hvor han sier til dama si at han dro jo hjem før siste broren i går for å sove. Stolt over å ha dratt hjem tidlig etc. Jeg får litt sjokk over at han kan lyve så lett, me tenker på hva siste broren sa om at jeg ikke må si noe. Så jeg kar være.

Men etter denne turen der vi var på nash så spør svigerinne om jeg vet om typen har lyvd om noe mer. Jeg tenker meg om lebge før jeg sier at bror 1 sa at bror 2 hadde fulgt ei jente hjem den kvelden for en måned siden og sovnet på hennes sofa. Det er ikke sjeldent bror 2 sovner når han er full heller. Men sier til henne at jeg ikke kunne si noe pga bror 1, og han mente at bror 2 aldri ville gjort noe der uansett. Men at jeg syns dette er kjempe feil å holde borte fra henne. Slites litt mellom tillit til en person og samvittigheten til en annen.

Hun og typen snakker sammen og det kommer frem at han faktisk var utro. For å så dra hjem til henne dagen etter og de hadde sex også dra avgårde med oss,  late som ingenting og holde det hemmelig en hel måned før hun finner ut av det via andre. 

Så nå sitter jeg her og har brutt en tillit til svoger, føler jeg ødela et forhold også.. Når det har blitt snakket om i familien så har det ikke kommet frem at det var jeg som "sladra." 

Svigerinne sier at jeg har null skyld. Bror 2 mener det er bra noen sa noe for han hadde jobbet med å prøve å få sagt det siste mnd sier han. Bror 1 spurte hvor svigerinne hadde funnet ut av det, jeg bekrefter at det var fra meg og han sier bare at det er fint jeg innrømmer det.

Var det feil av meg å si noe?

Anonymkode: fac5a...02d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, du skal ikke ha dårlig samvittighet. :) 

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...