Gå til innhold

Fravær på skolen, hvordan formulere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Poden i 2. klasse skal rett etter skolestart inn på sykehus for å bli sjekket opp og ned i mente pga en bi-lyd i hjertet.  Vi må være borte 2 dager pga reisevei. Hvordan skal jeg formulere dette i meldingsboka? Tror ikke jeg har lyst å skrive at han skal inn på sykehus..holder det å si han blir borte, eller må det stå en grunn for fraværet?

Anonymkode: 29e79...fde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

XX blir borte borte fra skolen den xx og den xx pga. medisinske undersøkelser?

Anonymkode: 0d62e...d25

• Liker 2
Skrevet

Du kan også bare skrive "grunnet private omstendigheter" eller "grunnet sykdom". Behøver kanskje ikke skrive noe grunn i det hele tatt. Tror ikke 2. klasse er så opptatt av grunnen, mer av at foreldrene gir beskjed.

Anonymkode: 7d929...99b

Skrevet

Eventuelt kan du gi beskjed via mail/sms om at XX er syk på selve dagene, og komme med melding om sykdom etterpå. 

Anonymkode: 84ae8...832

Skrevet

Det er et lite sted, og det kan være fare for at vi blir observert i "storbyen på vift", litt dumt om jeg da skriver at han har vært "syk" i 2 dager...

Anonymkode: 29e79...fde

Skrevet

Det holder vel å skrive at han trenger fri de aktuelle dagene. 

Skrevet

Vil være borte i to dager på grunn av utredning av sykdom.

Du trenger ikke skrive mer enn dette, men som lærer ville jeg nok absolutt ha satt pris på å vite dette da jeg har ansvar for barnet ditt i en veldig stor andel av hans våkne tid. 

Anonymkode: 55a5b...8f3

• Liker 4
Skrevet

Grunnet legebesøk kan ikke  barnet møte på skolen dato dato. 

Anonymkode: 7039a...505

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...