Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

noen tips til hva man har på seg førsteskoledag? Redd for å være overpyntet eller underdressed.. Er jeans og sneakers ok? Starter på uib i morgen, uten noen jeg kjenner, og er veldig nervøs! 🙈

Anonymkode: 3adb4...f37

Fortsetter under...

Har gått på to "prestisjestudier" ved to av landets universiteter (dog ikke i Bergen) og der har vel en "casual +" påkledning vært vanlig første dag. Med det mener jeg bittelitt penere klær enn man ville hatt på på en helt vanlig studiedag. For mitt vedkommende, om jeg skulle startet å studere nå til uka, ville jeg sikkert gått for en sort bukse, en pen topp og skoletter.

Tenker at antrekket på første skoledag varierer mye etter hva slags studie man skal gå. Dresscode er sikkert "strengere"/"penere" på juss enn på feks kjønnsstudier, liksom... Og antrekket gir jo også signaler om hva slags person man er; er du en person som alltid går i slitte converse, hullete jeans og kule t-skjorter og har tenkt å fortsette med det, så ville jeg valgt et antrekk i den stilen på første skoledag også...men kanskje litt nedtonet og forfinet, for sikkerhets skyld.

Til slutt må jeg si at jeg har sett veldig mye forskjellig i løpet av de studiestartene jeg har fått med meg de siste årene. Det virker som det alltid er en hel gjeng som møter opp med velbrukt joggebukse, russegenser og med svær, godt polstret Targus Pc-sekk på ryggen. 

(Litt pene/rene) jeans og sneakers blir nok bra! Lykke til!

Anonymkode: 85181...856

• Liker 1

Gå kledd som du normalt gjør. Det er ingen som bryr seg nevneverdig om hva du har på deg uansett (bortsett fra motehønene, som er mer opptatt av klær enn av personlighet). Vis hvem du er, ikke hva du prøver å være. De fleste er bekymret over seg selv og er bare glade om hvem-som-helst kommer bort og snakker med en. 

Anonymkode: 4deaf...e7b

• Liker 3
Gjest Wanda Maximoff
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

noen tips til hva man har på seg førsteskoledag? Redd for å være overpyntet eller underdressed.. Er jeans og sneakers ok? Starter på uib i morgen, uten noen jeg kjenner, og er veldig nervøs! 🙈

Vanlig klær :) Jeg skal også ha jeans og sneakers :P

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg skal også begynne ved UiB i morgen, og jeg sliter skikkelig med å finne noe å ha på meg haha uff. Føler plutselig at jeg ikke ser OK ut i noen av klærne mine... 

• Liker 1

Annonse

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

I Norge?

Snekkerbukse.

I utlandet:

Skjørt/kjole/dress.

Anonymkode: 4f6fb...381

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...