Gå til innhold

Mannen vil plutselig ikke ha nr 3 allikevel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har prøvd i 9 måneder på nummer 3, med en SA i mars i uke 7. Vi har 2 fra før. Han kom til meg i November 15 og sa han endelig var klar til å prøve på nr 3. Jeg har alltid ønsket meg nr 3, men mannen har vært klar hele tiden på at 2 er nok. Har visst dette, og aldri presset eller snakket om å få flere. Derfor ble jeg veldig glad og overrasket da han kom med nyhetene om å ville prøve på en til.

Vi ble lei oss naturligvis når vi ble gravid etter 4 måneder men mistet. Men vi ga ikke opp. Helt til i går. Jeg sitter med positiv eggløsningstest og smyger meg opp til han og sier at vi må vi kose oss ekstra ikveld, hint hint. Da sier han helt ut av det blå at han er ikke så gira lenger på å få en unge til. At livet er fint sånn som det er. 

Jeg blir litt paff, men sier at jeg kan ikke tvinge noen til å bli pappa, som ikke vil det. At jeg vil bli skuffet, men ikke sint. Han sier ingenting. Sex ble det iallfall ikke. 

Kan legge til at ungene hadde vært over gjennomsnittlig aktive den dagen, ispedd noen trassanfall. Kanskje det gjorde utslaget?

Men nå er jeg plutselig skikkelig nedfor. Skjønner at det er egoistisk med tanke på de 2 fine ungene vi har fra før, men følte vel egentlig bare for å lufte hodet litt. Kjenner jeg har eggløsning nå. Kjipt. Har ikke vært sur eller passiv-aggressiv på noen måte i dag mot mannen. Men jeg er 34 og klokka tikker. Men skjønner nå at den kanskje skal bare tikke videre...

Anonymkode: f6784...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan forstå kommentaren hans, sett i lys av at du styrer kos ut i fra eggløsningstester. De fleste menn synes det er veldig lite sexy, og ikke minst slitsomt over tid, at sexlivet handler om prøving. Alle med et gjennomsnittlig sexliv, dvs sex 2-3 ganger i uka, treffer eggløsning hver måned. Om man har sjeldent sex og må teste er jo saken en annen, men man trenger kanskje ikke involvere mannen i det. 

Dere må bare sette dere ned og snakke ut. Hva mente han egentlig, var det bare en kommentar etter en slitsom dag? Eller har han virkelig ombestemt seg? Er det i så tilfelle rettferdig ovenfor deg, etter at dere har prøvd så lenge. Ville uansett satt prøvingen på vent denne måneden, til dere er enige om hva dere gjør. 

Anonymkode: 4ff41...a83

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at han jobber borte, og er egentlig sjelden hjemme. Så vi er avhengig av rett "timing". Vi er, eller var kjempeglad hver gang testen viste positiv og han faktisk var hjemme. 

Jeg vet vi må snakke. Men jeg gruer meg til svaret....

TS

Anonymkode: f6784...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at han jobber borte, og er egentlig sjelden hjemme. Så vi er avhengig av rett "timing". Vi er, eller var kjempeglad hver gang testen viste positiv og han faktisk var hjemme. 

Jeg vet vi må snakke. Men jeg gruer meg til svaret....

TS

Anonymkode: f6784...8bc

Jeg forstår deg godt.

Det kan være så enkelt som at han sørger over og har det vanskelig pga det som gikk galt med nr 3 som dere ventet

Jeg sender en :klem: til dere begge, og håper at dere får snakket ut snart og at ting blir bra for dere fremover :hjerte:

Anonymkode: 923bf...19d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Problemet er at han jobber borte, og er egentlig sjelden hjemme. Så vi er avhengig av rett "timing". Vi er, eller var kjempeglad hver gang testen viste positiv og han faktisk var hjemme. 

Jeg vet vi må snakke. Men jeg gruer meg til svaret....

TS

Anonymkode: f6784...8bc

Innimellom er det selvfølgelig nødvendig. Men du vet ikke om det er en del av problemet før du har snakket med han. Når jeg leste innlegget så jeg bare for meg situasjonen.... lang dag, sliten mann, en liten tanke om at det egentlig holder med 2 barn og kone som plutselig hopper på han med en positiv eggløsningstest. Det kan føre til at man sier ting man egentlig ikke mener. 

Gi det litt tid, sørg for at begge er uthvilte, og sett dere ned og prat ut. 

Anonymkode: 4ff41...a83

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd,  tar med meg ungene og springer på fjellet en tur, så får han roet hodet og kroppen litt hjemme i ro og fred. Kanskje det ordner seg. :)

TS

Anonymkode: f6784...8bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den Sunday, August 14, 2016 at 11.57, AnonymBruker skrev:

Alle med et gjennomsnittlig sexliv, dvs sex 2-3 ganger i uka, treffer eggløsning hver måned. Om man har sjeldent sex og må teste er jo saken en annen, men man trenger kanskje ikke involvere mannen i det. 

Anonymkode: 4ff41...a83

Gjennomsnittlig sexliv for par med barn under 4 år er 1-2 ganger i måneden. Da kan man lett bomme på eggløsning.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Biloba skrev:

Gjennomsnittlig sexliv for par med barn under 4 år er 1-2 ganger i måneden. Da kan man lett bomme på eggløsning.

Snakket om snitt blant par generelt, inkluderer absolutt alt. Og i neste setning skriver jeg at dersom man har skjeldnere sex er testing det riktige :)

Anonymkode: 4ff41...a83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...