Gjest simsam Skrevet 14. august 2016 #1 Skrevet 14. august 2016 (endret) Har du noen faste ting som du føler er safe å servere når du får gjester? Jeg har disse jeg varierer mellom: Brennsnut, lasagne, bacalao taco, moussaka. Er det andre retter som er enkelt å lage mye av, som ikke er for dyrt eller tar for mye tid? Er ikke så glad i stek og sånn. Hva pleier du å servere? Legg gjerne ut oppskrift om du vil dele Endret 14. august 2016 av simsam
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #3 Skrevet 14. august 2016 Gjør det enkelt. Ostefat, spekemat eller reker. Alt med loff, aioli og passende frukt og grønt til. Godt øl og gode viner. Anonymkode: b5534...d84 1
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #4 Skrevet 14. august 2016 Gulasj, pinnekjøtt, lutefisk, andebryst med kirsebærsaus, selleripure, sopp og annapotet. Pavlova og hjemmelaget karamellpudding. Anonymkode: 2a028...dd5
exictence Skrevet 14. august 2016 #5 Skrevet 14. august 2016 Pai og andre retter i ildfastform. Så serveres bare en salat ved siden av. Lager gjerne en god dessert på forhånd. Kan godt forberede en del, men liker å ha minst mulig å rydde mens jeg har gjester og etter at de er gått. Fint å ha ordnet det meste på forhånd. Da er ildfaste former veldig greit
melatonin Skrevet 16. august 2016 #6 Skrevet 16. august 2016 Jeg har fått gode tilbakemeldinger når jeg har laget tapas/koldtbord, typiske julemiddager og grillretter. Men dette er relativt mye jobb og blir masse oppvask og rydding. Jeg lager en god lasagne og(synes jeg selv), så muligens jeg kjøper inn en større form og følger @exictence sitt eksempel fra nå . 1
exictence Skrevet 16. august 2016 #7 Skrevet 16. august 2016 35 minutter siden, melatonin skrev: Jeg har fått gode tilbakemeldinger når jeg har laget tapas/koldtbord, typiske julemiddager og grillretter. Men dette er relativt mye jobb og blir masse oppvask og rydding. Jeg lager en god lasagne og(synes jeg selv), så muligens jeg kjøper inn en større form og følger @exictence sitt eksempel fra nå . Ja, det er oppvasken og all ryddingen til slutt som ofte er det mest slitsomme og kjedelige. Jeg lager i stand ofte noe som krever både lang tid og en del forarbeid, men det er liksom bare gøy å forberede og se hvor fint man klarer å gjøre det. Da gleder jeg meg bare. Og da gjør det ikke så mye med all ryddingen og oppvasken hvis jeg kan gjøre det meste på forhånd. Det blir gøyere å invitere og ha gjester også.
Gjest Scorpio_ Skrevet 16. august 2016 #8 Skrevet 16. august 2016 Kylling, ris, en god saus og salat til. Til dessert: Sjokoladefondant med hjemmelaget is og bærsaus
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå