Polly Ester Skrevet 11. november 2004 #1 Del Skrevet 11. november 2004 Hun er 7 mnd og ble sterilisert i dag. Og nå syns jeg synd på henne. Hun er groggy etter bedøvelsen enda, men klarer ikke å slå seg til ro. Hun prøver å hoppe opp på kjøkkenstoler og stoler som hun pleier å hoppe lett opp på, men hun klarer ikke det... Hun kommer opp på stolen "sin" her i stua, men hun klarer ikke å slå seg til ro. Sjangler og går fra rom til rom og stol til stol. Hun ville ligge å kose hos samboer'n, men han måtte på møte og hun vil ikke ligge hos meg... Jeg følger etter henne og er redd for at hun skal skade seg. Men, skal jeg heller la henne gjøre ting i sitt eget tempo? Bare la henne prøve å hoppe til hun klarer det selv? Og når det gjelder trappa ned... Hun har falt ned trappa en gang i kveld. Hun kom seg fint ned noen trinn, men før jeg rakk å hente henne falt hun resten av trappa ned. Et par-tre trinn falt hun med hodet i trappa. Hun verken skrek eller mjauet da hun falt... jeg tok henne opp og det virket ikke som hun hadde vondt, men... Hvor lang tid vil det ta før bedøvelsen er såpass ute av kroppen at hun klarer å gå og hoppe uten å sjangle og falle og slikt? Stakkar hun er så hjelpeløs... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 11. november 2004 #2 Del Skrevet 11. november 2004 Da jeg steriliserte katten min stengte jeg henne inn på badet da hun kom hjem, både fordi hun dunket borti alt mulig, og for at de andre kattene ikke skulle plage henne. Hun skjønte tydelig ikke at det var best for henne å holde seg i ro, så jeg var redd hun skulle skade seg. Satte også inn en skål vann til henne, og da slappet hun etterhvert av på det varme badegulvet. Så til henne ca en gang i timen, og slapp henne ut når hun begynte å virket klar igjen. Hentet henne hos dyrlegen i femtida, og slapp henne ut rett rundt midnatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 11. november 2004 Forfatter #3 Del Skrevet 11. november 2004 Tror du det er nødvendig med Nemi i natt? Jeg er litt redd for trappa ned... når vi er våkne så passer vi jo på, men hun virker groggy ennå - det er 3 1/2 time siden vi kom hjem fra legen... og jeg vet ikke hvordan det blir når vi går og legger oss og i natt... Hun har spist masse etter hun kom hjem, men jeg tror ikke hun har drukket noe. Men, er det stygt av meg å stenge henne inne på badet i natt? Sånn for hennes skyld - og for min, så jeg kan sove i natt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ms Chanandler Bong Skrevet 11. november 2004 #4 Del Skrevet 11. november 2004 Bare et lite tips. Når katter er bedøvd så har de ingen blærekontroll.....Gjorde den feilen å løfte opp katten min mens hun enda var bedøvd etter steriliseringen. Hjelpe meg som det rant. Tror nok jeg ville gitt katten avgrenset plass i natt, spesielt dersom hun har fått en sånn hvit plastkrage. Fort gjort å gå seg fast et sted til de får kontroll på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 12. november 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 12. november 2004 Takk for svar. Vi valgte å la henne være ute i det fri i stuen da vi gikk og la oss. Det virket som hun hadde begynt å få litt kontroll over seg selv, og vi regnet med at hun kom til å roe seg når vi gikk og la oss. Og det stemte. Og vi hadde heldigvis ikke noen uhell med blæren. Vi fikk med et lite skriv der det sto at hun kunne kaste opp og kanskje tisse ukontrollert, men det har gått kjempefint - hun har gått på doen når hun måtte selv. Hun har en "bukse" på seg. Vi har hund, så jeg ville heller det, for jeg var redd hunden skulle slikke på henne. Hunden er vanligvis ikke så interessert i katten, men når Nemi har vært våt eller forsvarsløs på en måte, så har hunden vært borti. Mye bedre med bukse enn krage, stakkar. Og i dag tidlig var Nemi helt som seg selv igjen. Hun løp i trappen som vanlig, og hoppet opp på benken for å drikke vann fra springen som hun pleier. Men, buksa hennes skal vi vel holde mest mulig ren og tørr? Hun har lyst til å gå ut, men det er litt fuktig ute. Og jeg vet ikke om jeg tør å slippe henne ut ennå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sheba Skrevet 12. november 2004 #6 Del Skrevet 12. november 2004 Har ikke så greie på det med sterilisering, men - er hun blitt sydd? I så fall så skal du ikke slippe henne ut før stingene er tatt. Som noen kanskje har fått med seg har min katt vært i krigen igjen, og har sydd 12-15 sting på den ene siden (og pån igjen med krage, sukk). Vi fikk streng beskjed av dyrlegen om at han ikke under noen omstendighet skulle slippes ut igjen før såret helt sikkert har grodd og stingene er fjernet. Vil vel gjelde det samme for steriliserte katter da vil jeg tro? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 12. november 2004 #7 Del Skrevet 12. november 2004 Ikke slipp ut katten før såret har grodd og ev. sting er fjernet. (ca 10 dager) Har selv sterilisert en katt.. Huff.. mareritt.. Da kommer hønemoren frem. Vår pus var så selskapssyk, at hun i halvsøvne trynet ned trappa og tisset på det som var. Stakkars lita. Gruer meg til å gå gjennom det en gang til. Men det er raskt glemt og det virker ikke som om pus lider noen nød:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 12. november 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 12. november 2004 Hun ble ikke limt, men sydd. Og så har hun på seg en tøydrakt på en måte, ikke krage... men, jeg tenker at hvis den blir våt, så er den ikke noe behagelig å ha på. Og den skulle være på hele de ti dagene. Selv om hun ikke ble sydd så ville de at jeg skulle komme en tur med henne etter ti dager allikvel, så de kunne få se på henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå