Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg oppdaget på fredag at jeg fikk særdeles lite lønn i forhold til det jeg fikk forrige måned, og denne måneden har jeg jobbet helg og senvakter, noe jeg nesten ikke gjorde forrige måned. Har dog jobbet 100 % hele sommeren. Sjekket lønnsslippen før jeg gikk og la meg i går kveld, og oppdaget der at på den første utbetalingsmåneden (juni), hadde de tatt grunnlag i den riktige grunnlønnen jeg skulle hatt i året som er ca. 299 000, mens de denne måneden har tatt utgangspunkt i en lønn på 164 000 i mnd. Av dette fikk jeg bare utbetalt 7000 kr, og så la de til 4000 kr som noe forskuddsgreie fordi jeg har noe ekstravakter senere denne mnd. Jeg tror det har blitt gjort en feil, og lurer på hvordan jeg går frem og får lønningskontoret til å se over dette en gang til. Må jeg ringe, sende e-post, eller må jeg møte opp personlig?

Anonymkode: f1134...fe1

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Skrev i feil tråd

Endret av Dunkel
Skrevet

Ring, det er det letteste. 

• Liker 1
Skrevet

Ring, send mail eller møt opp, er samme hva du gjør så lenge du bare får gjort dem oppmerksom på feilen.

Anonymkode: 59469...0d0

• Liker 1
Skrevet

TS her igjen. Ser nå at jeg fikk en e-post dagen før lønnen skulle komme ut angående dette; 

"Det er en del ansatte som feilaktig er trukket 50% skatt i august –gjelder altså lønnen som utbetales i morgen. Vi jobber med å finne ut årsaken til dette, samt at vi kommer til å ha en ekstra lønnskjøring hvor vi korrigerer skatten. Fint om dere kan informere de ansatte på avdelingen.

For de fleste er skattetrekket i august korrekt, men det er altså et tilsynelatende tilfeldig utvalg av ansatte som er rammet av denne feilen."

Skal jeg da likevel sende dem en e-post om feilen, eller holder de på å fikse opp i problemet mon tro? 

Anonymkode: f1134...fe1

Skrevet

Send en mail og si at du er en av de som har fått feil lønnskjøring. Det skader ikke å passe på at lønnskontoret vet hvem som har fått feil.

Skrevet

Er det skattetrekket som er feil eller er det feil beregning slik di skrev i HI?  De to feilene vil se veldig ulike ut på lønnsslippen

Anonymkode: a2b55...654

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...