Gå til innhold

Forslag til bli-kjent-leker fadderuken

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Neste uke er det fadderuke, som dere fleste sikkert vet hva er. Jeg skal være fadder, så jeg lurte på om noen har noen gode forslag til bli-kjent-leker vi kan ha på vorsene, evt andre ting vi kan finne på :)

Anonymkode: cec92...ab6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det en storby hvor de har alle de alkoholfrie arrangementene eller er det på et mindre sted?

Anonymkode: 0affb...9e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

- Alias og mimeleken pleier å være kjekk når folk har drukket litt. 

- beer pong, men med 10 liters bøtter og fotball 

- rebus løp! 

- alle skriver ned 3 spørsmål på en lapp, lappene legges i en beholder og alle trekker så en lapp. Alle må lese spørsmålet høyt og svare. Mye rart som kommer frem på den :)

Anonymkode: c362d...1af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rett og slett navneleken. Alle sitter i en ring, så starter en å si navnet sitr. Eks kari, også aier neste mann kari og sitt eget. Per. Også neste mann må si navnet til kari, per og sitt eget (knut) også sier nestemann navnet til kari, per, knut og sitt eget. Og slik går runden. Blir et navn mer for hver gang. Dette blir da veldig gøy om en leker det flere ganger utover kvelden om det er alkohol inn i bilde. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk nære venner etter en "jeg har aldri" på vors.

Anonymkode: eb25b...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Sjokoladekjeks skrev:

Rett og slett navneleken. Alle sitter i en ring, så starter en å si navnet sitr. Eks kari, også aier neste mann kari og sitt eget. Per. Også neste mann må si navnet til kari, per og sitt eget (knut) også sier nestemann navnet til kari, per, knut og sitt eget. Og slik går runden. Blir et navn mer for hver gang. Dette blir da veldig gøy om en leker det flere ganger utover kvelden om det er alkohol inn i bilde. 

Dette gjorde vi første dagen jeg var student og jeg husker fortsatt alle navnene på alle som var med. Vi hadde en tvist med at alle skulle si et dyr med samme forbokstav som seg selv. eks Silje sild og Eskil ekorn. Ble litt for moro etterhvert,

Anonymkode: 40adc...8bd

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Simpel navnelek... der de sier navnet sitt og en fun fact om seg selv. 

Anonymkode: b2e99...787

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Sjokoladekjeks skrev:

Dette er en typisk bli kjent-lek jeg hater. 

Anonymkode: 76410...53c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha lagleker. Kubb, ringspill, bocca.

Egentlig er det viktigste du gjør å få samlet "andungene" dine mest mulig. De aller fleste vil være veldig oppsatt på å få seg nye venner, men du må ha et overblikk over gruppa, slik at du får dratt med dem som er sjenerte. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var fadder hadde vi de nevnte navnelekene, og slik at vi gjerne satte oss sammen to og to eller tre og tre bli godt kjent. fortelle litt om seg selv, interesser, studie osv. Etterpå presenterte man hverandre for resten av gruppen. Det hjalp litt at man først bare var i mindre grupper og det at man slapp å presentere seg selv, det er en del som synes det er flaut og da er det lettere å snakke om noen andre :) 

Ellers er det som sagt viktig å danne seg et bilde av gruppen og finne ut hvem som kanskje er litt mer sjenerte enn andre. Alkohol hjelper gjerne en del på å løsne opp men det fungerer ikke på alle. Min løsning ble at jeg gjerne tok meg av de som var litt stillere, snakket med dem og dro dem inn i en samtale med medfadderen min og resten av gruppen. Gjerne ved at du fant ut hva de likte osv. Silje driver med fotball, noen andre som er flinke i det? Jeg er elendig men kanskje vi kunne spille fotball i morgen? (eksempelvis)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle må skrive tre faktasteninger om seg selv på en lapp. Så blander man lapper og alle trekker en hver. Viktig at ingen får sin egen! Så er det om å gjøre å finn ut hvem sin lapp man har trukket. Men det er ikke lov å stille spørsmål dirkete om det som står på lappen. Hvis setningen for eksempel er "Jeg har være blåruss." Så kan spørsmålene være "Hvor gikk du på videregående?" "Hadde du en fin russetid?" osv.

Anonymkode: fa85a...fa2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Nikee skrev:

Da jeg var fadder hadde vi de nevnte navnelekene, og slik at vi gjerne satte oss sammen to og to eller tre og tre bli godt kjent. fortelle litt om seg selv, interesser, studie osv. Etterpå presenterte man hverandre for resten av gruppen. Det hjalp litt at man først bare var i mindre grupper og det at man slapp å presentere seg selv, det er en del som synes det er flaut og da er det lettere å snakke om noen andre :) 

Ellers er det som sagt viktig å danne seg et bilde av gruppen og finne ut hvem som kanskje er litt mer sjenerte enn andre. Alkohol hjelper gjerne en del på å løsne opp men det fungerer ikke på alle. Min løsning ble at jeg gjerne tok meg av de som var litt stillere, snakket med dem og dro dem inn i en samtale med medfadderen min og resten av gruppen. Gjerne ved at du fant ut hva de likte osv. Silje driver med fotball, noen andre som er flinke i det? Jeg er elendig men kanskje vi kunne spille fotball i morgen? (eksempelvis)

Høres ut som du har gjort en god jobb som fadder! :) Viktig å få alle med, også de som er mer sjenert enn andre. Er ikke alle som vil drikke alkohol eller drikke mye for å løsrive seg. Og dette må selvsagt respekteres. Opplegg for fadderuken bør lages slik det passer både for dem som er sjenert og dem som ikke er det :) Dette er jo åpningen for å få nye venner både i studietiden og i livet etter endt studie. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...