Gå til innhold

Hamsteren min sover i doen sin??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt hamsteren min siden februar, og alt har gått fint, helt til noe merkelig begynte å skje for en måned siden ca. Hamsteren begynte å grave og pusse seg i dosanden (også etter han hadde tisset i den) og legge fra seg lageret sitt av mat oppi der. Jeg hadde byttet type sand for ikke så lenge siden da, men trodde ikke det skulle vekke en slik oppførsel (han pleide ikke å gjøre slik tidligere). Men nå er jeg ekstra bekymret fordi han nå har lagt bomullen han pleier å ha inni huset han sover i i doen sin og lagt seg til å sove der! 

Er det noen hamstereiere her som har opplevd noe lignende?? Kan det være at han er blitt lei av sovehuset/sovestedet sitt? Vi har vært mye på ferie i det siste i sommer hvor naboer har kommet innom og matet ham osv - kanskje dette har stresset ham?

Hadde blitt veldig takknemlig for svar!

Anonymkode: 80fb7...5ab

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ikke erfaring med hamster, men hadde en kanin som likte å sove i dokassen sin, jeg tror han oppfattet den som litt koselig "hule" - riktignok uten tak, men det var en boks med vegger, så han følte kanskje det var behagelig å ha noe å ligge inntil. Men han hadde ikke hus på samme måte som hamsteren din. 

Anonymkode: e8880...448

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har dessverre ikke erfaring med hamster, men hadde en kanin som likte å sove i dokassen sin, jeg tror han oppfattet den som litt koselig "hule" - riktignok uten tak, men det var en boks med vegger, så han følte kanskje det var behagelig å ha noe å ligge inntil. Men han hadde ikke hus på samme måte som hamsteren din. 

Ja, det kan jo være at han bare føler seg trygg der! Spesielt når doen hans ikke har tak men er under et tak/andre etasje. Takk for svar! :)

Gjest ISeeYouCreep
Skrevet (endret)

w

Endret av Nasse Nøff ❤
Skrevet
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det kan jo være at han bare føler seg trygg der! Spesielt når doen hans ikke har tak men er under et tak/andre etasje. Takk for svar! :)

Ja, det høres plausibelt ut at han får trygghetsfølelse av å være der! :) Hvis jeg husker det riktig løste jeg det ved å skaffe en annen litt mindre do til kaninen min, slik at han kunne bruke "kassen" som en sovealkove :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...