AnonymBruker Skrevet 13. august 2016 #1 Del Skrevet 13. august 2016 Et spørsmål til dere som ikke gir beskjed når dere endrer planer: gjør dere dette fordi dere mener at deres tid er mer verdifull enn andres? Tenker dere noen gang på dem som har takket nei til andre fordi de har planer med dere, og hvor skuffet de blir når dere ikke respekterer dem nok til å gi dem beskjed om at dere ikke kommer likevel? (Dette gjelder ikke meg, men en venninne av meg som takket nei til å komme til meg fordi hun hadde en annen avtale med en annen venninne, og som ble sittende alene på bursdagen sin fordi avtalen ble brutt uten ett ord) Anonymkode: f5ee7...dea 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #2 Del Skrevet 14. august 2016 Dette spørsmålet burde vel strengt tatt være rettet mot din venninne? Har du spurt henne? Anonymkode: 9432c...f0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiole Skrevet 14. august 2016 #3 Del Skrevet 14. august 2016 Vel, dette har jeg opplevd maaange ganger med samme personen, jeg kuttet bare vedkommende ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #4 Del Skrevet 14. august 2016 De tenker ikke på andre, det er det som er problemet. Så de reflekterer ikke over hvem sin tid er mest verdifull. Anonymkode: 8c568...ec3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 14. august 2016 #5 Del Skrevet 14. august 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette spørsmålet burde vel strengt tatt være rettet mot din venninne? Har du spurt henne? Anonymkode: 9432c...f0a Det er jo ikke venninnen som er problemet. TS spør venninne A om de skal finne på noe, A takker nei for hun har planer med B. B finner på noe med C I stedet og lar A sitte alene på bursdagen uten go beskjed. Hadde C gitt beskjed, kunne A og TS funnet på noe. Synes sånt er veldig respektløst, men de jeg har hatt i omgangskretsen som var slik har "heldigvis" forsvunnet av andre grunner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 14. august 2016 #6 Del Skrevet 14. august 2016 Hadde ei venninne som var sånn. Uansett hvor ofte HUN tok initiativ til å treffes, så kunne hun ikke likevel. Nå kan hun sitte hjemme hos seg selv og blomstre, jeg bryr meg ikke lenger. Mangel på respekt kalles det der 😡 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #7 Del Skrevet 14. august 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: De tenker ikke på andre, det er det som er problemet. Så de reflekterer ikke over hvem sin tid er mest verdifull. Anonymkode: 8c568...ec3 Det virker ikke som om de tenker på andre, jeg er enig i det. Men jeg synes det er vanskelig å forstå en så totalt mangel på empati. Det hadde vært interessant om noen som gjør slikt hadde forklart hva de tenker når de gjør slikt. Jeg spurte en jente en gang, og hun svarte at hun ville ikke såre noen ved å avlyse, og derfor lot hun være å si noe i det hele tatt. Hun skjønte ikke at det var mer sårende å bare utebli uten beskjed, enn å avlyse avtalen. De som gjør slikt finnes sikkert her inne også, så hvorfor ikke benytte sjansen til å forklare tankegangen helt anonymt? Anonymkode: f5ee7...dea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2016 #8 Del Skrevet 14. august 2016 5 timer siden, fiole skrev: Vel, dette har jeg opplevd maaange ganger med samme personen, jeg kuttet bare vedkommende ut. 3 timer siden, Bokdamen skrev: Det er jo ikke venninnen som er problemet. TS spør venninne A om de skal finne på noe, A takker nei for hun har planer med B. B finner på noe med C I stedet og lar A sitte alene på bursdagen uten go beskjed. Hadde C B gitt beskjed, kunne A og TS funnet på noe. Synes sånt er veldig respektløst, men de jeg har hatt i omgangskretsen som var slik har "heldigvis" forsvunnet av andre grunner. Det er ordentlig respektløst, jeg er helt enig! Jeg tror ikke A og B kommer til å være venner særlig mye lenger, for A var skikkelig såret nå. 3 timer siden, EvaLena skrev: Hadde ei venninne som var sånn. Uansett hvor ofte HUN tok initiativ til å treffes, så kunne hun ikke likevel. Nå kan hun sitte hjemme hos seg selv og blomstre, jeg bryr meg ikke lenger. Mangel på respekt kalles det der 😡 Sa hun i fra at hun ikke kunne likevel, eller uteble hun uten beskjed? Begge deler er dårlig gjort når det skjer gang på gang, men om hun ga beskjed er det i alle fall litt bedre. Anonymkode: f5ee7...dea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 14. august 2016 #9 Del Skrevet 14. august 2016 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Et spørsmål til dere som ikke gir beskjed når dere endrer planer: gjør dere dette fordi dere mener at deres tid er mer verdifull enn andres? Tenker dere noen gang på dem som har takket nei til andre fordi de har planer med dere, og hvor skuffet de blir når dere ikke respekterer dem nok til å gi dem beskjed om at dere ikke kommer likevel? (Dette gjelder ikke meg, men en venninne av meg som takket nei til å komme til meg fordi hun hadde en annen avtale med en annen venninne, og som ble sittende alene på bursdagen sin fordi avtalen ble brutt uten ett ord) Anonymkode: f5ee7...dea Skjer sånt så tar man folk skikkelig for det og så inviterer man dem aldri noe sted igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiole Skrevet 14. august 2016 #10 Del Skrevet 14. august 2016 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ordentlig respektløst, jeg er helt enig! Jeg tror ikke A og B kommer til å være venner særlig mye lenger, for A var skikkelig såret nå. Sa hun i fra at hun ikke kunne likevel, eller uteble hun uten beskjed? Begge deler er dårlig gjort når det skjer gang på gang, men om hun ga beskjed er det i alle fall litt bedre. Anonymkode: f5ee7...dea A, B, C ? Whatever, detter er helt unødvendig. Dårlig komunikasjon eller overbooking. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beach Skrevet 14. august 2016 #11 Del Skrevet 14. august 2016 (endret) Det er som oftest pga. mangel på respekt, slik jeg ser det. Endret 14. august 2016 av Beach Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EvaLena Skrevet 15. august 2016 #12 Del Skrevet 15. august 2016 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ordentlig respektløst, jeg er helt enig! Jeg tror ikke A og B kommer til å være venner særlig mye lenger, for A var skikkelig såret nå. Sa hun i fra at hun ikke kunne likevel, eller uteble hun uten beskjed? Begge deler er dårlig gjort når det skjer gang på gang, men om hun ga beskjed er det i alle fall litt bedre. Anonymkode: f5ee7...dea det var hun som fant ut tid og sted vi skullle møtes, men hun avlyste alltid samme dag. Kunne sitte og vente henne om 30 min, da kom det sms med en unnskyldning for at hun ikke kom likevel. Andre ganger hadde hun "glemt" avtalen. Det verste var jo at hun ofte klaget over at vi aldri møttes og at JEG måtte ta ansvar for at vi skulle treffes. At hun avlyste hele tiden skulle JEG sørge for at hun ikke gjorde. Da ga jeg opp, jeg tar ikke ansvar for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2016 #13 Del Skrevet 15. august 2016 10 timer siden, fiole skrev: A, B, C ? Whatever, detter er helt unødvendig. Dårlig komunikasjon eller overbooking. Så vidt jeg har forstått var avtalen "Vi møtes hos deg kl 19". Det er temmelig klar kommunikasjon etter min mening, og ved overbooking er det vanlig at man gir beskjed om at man hadde glemt en annen avtale. Hvis jeg leser det du har skrevet riktig, ser det ut til at du mener dette er en "ikke-sak", og at du mener det er helt greit å utebli uten å gi beskjed? I så fall, hva begrunner du dette med? Og hvis du var den som satt og ventet på noen som ikke kom, hvordan ville du følt det. 9 timer siden, Beach skrev: Det er som oftest pga. mangel på respekt, slik jeg ser det. Respektløst er det! Men hva er det som får folk til å behandle andre med så liten respekt? 1 time siden, EvaLena skrev: det var hun som fant ut tid og sted vi skullle møtes, men hun avlyste alltid samme dag. Kunne sitte og vente henne om 30 min, da kom det sms med en unnskyldning for at hun ikke kom likevel. Andre ganger hadde hun "glemt" avtalen. Det verste var jo at hun ofte klaget over at vi aldri møttes og at JEG måtte ta ansvar for at vi skulle treffes. At hun avlyste hele tiden skulle JEG sørge for at hun ikke gjorde. Da ga jeg opp, jeg tar ikke ansvar for det. Dårlig gjort! Skjønner godt at du kuttet ut hele vennskapet. Anonymkode: f5ee7...dea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
fiole Skrevet 15. august 2016 #14 Del Skrevet 15. august 2016 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Så vidt jeg har forstått var avtalen "Vi møtes hos deg kl 19". Det er temmelig klar kommunikasjon etter min mening, og ved overbooking er det vanlig at man gir beskjed om at man hadde glemt en annen avtale. Hvis jeg leser det du har skrevet riktig, ser det ut til at du mener dette er en "ikke-sak", og at du mener det er helt greit å utebli uten å gi beskjed? I så fall, hva begrunner du dette med? Og hvis du var den som satt og ventet på noen som ikke kom, hvordan ville du følt det. Respektløst er det! Men hva er det som får folk til å behandle andre med så liten respekt? Dårlig gjort! Skjønner godt at du kuttet ut hele vennskapet. Anonymkode: f5ee7...dea For å si det på en annen måte da (er enig i at det var litt kryptisk skrevet) Det er IKKE greit å lage avtaler og la noen sitte å vente.....Det er IKKE greit å avlyse i siste liten eller LA VÆR å avlyse. Så er min erfaring i forhold til overbooking at personer lager avtaler med flere samme kveld og da er det jo helt innlysende at de/den personen som er "minst spennende" sitter igjen (er taperen) og er utsatt for denne typen frekkhet. Been there done that!!! Det var jeg som satt og ventet.....bestandig Jeg ble invitert på kake og kaffe....når jeg ringte på døren var det ingen som åpnet....hm bilen står jo der.....hm...babyen skal være i seng.....Hmmmmmmmmm????Jeg satt meg ned på trappen (fikk en liten faen i meg) ringte både mobil og fast tlf hvert 15 min....Jeg er en SVÆRT tålmodig person.....til slutt stod en skamfull dame i døra....Vel, vi er ikke venner lenger og det har ikke vært et savn i det hele tatt!!! Dette er bare en av utallige episoder, nå kjenner jeg faktisk at jeg blir litt irritert selv om det er mange år siden. Min toleranse er lik null i dag for den slags,og det værste er, at den som blir utsatt begynner virkelig å tvile på seg selv.....Fy søren så mange hjernevinninger som ble brukt på den tiden.... Bare en ren fornøyelse å bli kvitt slike personer MAN SKAL BEHANDLES MED RESPEKT Lag dere en fin dag Endret 15. august 2016 av fiole Feil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Beach Skrevet 15. august 2016 #15 Del Skrevet 15. august 2016 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Respektløst er det! Men hva er det som får folk til å behandle andre med så liten respekt? Anonymkode: f5ee7...dea Noen mennesker har mer respekt for noen. Skal ikke begynne å blande inn narsissisme og sosiopat-tendenser, men at det kan ha noe med saken å gjøre skal man ikke se bort i fra. Venner som fungerer som dørmatte og "aksepterer" det(ved å ikke si i fra), vil ha større sjanse for å bli tråkket på enn andre venner. Selvfølgelig ille. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #16 Del Skrevet 16. august 2016 Jeg hadde en venninne som møtte opp på ting - men konsekvent mye senere enn avtalen vi hadde. 9 av 10 ganger vil jeg anslå at det var til noe hun som ønsket å gjøre. Nesten alt skulle gjøres i nærheten av henne, noe som gjorde at jeg brukte 45-60min på kollektivtransport. Hun kunne være alt fra 15min til en time for sen. (gjerne med et par minutters kjøretid). Hun sendte gjerne melding "kommer straks" nesten med en gang. De gangene hun ble veldig sen så kom det gjerne en "Nå kommmer jeg altså, skjedde noe med jobben, måtte ta en telefon, ...." Min feil - jeg godtok unnskyldningene litt for mange ganger og lot tvilen komme henne til gode når hun lovte at "i dag" skulle hun komme tidsnok. Da jeg sa at dette gidder jeg ikke mer, så klarte i alle fall hun å innrømme at hun syntes det hun gjorde var mye viktigere enn det jeg gjorde. Både jobbene våre og ikke minst "fritiden" vår. Hennes andre venner var også mye viktigere enn mine andre venner. Siden jeg valgte annerledes enn hun mente jeg burde, så var ikke mine prioriteringer viktige. I tillegg kom det frem at hun syntes jeg ikke var takknemmelig nok for at hun "dro meg med på ting jeg hadde godt av". Vi har ikke mye kontakt i dag, jeg synes i grunnen mest synd på henne. Jeg kan godt snakke med henne, men jeg lager aldri en avtale mer med henne. Anonymkode: a5453...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2016 #17 Del Skrevet 16. august 2016 Det med å ikke ha respekt for andres tid er en meget dårlig egenskap. Jeg har en venninne som har litt tendenser til det, og det irriterer meg å kommer til å si ifra om det eskalerer. Litt off topic, men nå har jeg havnet i den situasjon at jeg er AAP, og da mener plutselig folk at "du har vel tid / det passer vel alltids da - for du er jo bare hjemme nå! Ehhh, jeg er syk, det betyr absolutt ikke at jeg alt passer for meg anytime for jeg er "ledig" liksom! Anonymkode: de629...88e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå